Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Instellen ondersteuning Bosch - Forum Wereldfietser

Instellen ondersteuning Bosch

Is het mogelijk om de ondersteuning in te stellen op een Bosch Active Line motor met Intuvia display?

Dit vanwege het verlagen van de ondersteuning (bijv. Eco-modus van 30% (of zo) naar 20%). Ik dacht dat dit bijv. bij een Pandix wel mogelijk was ("Zo kan je straks de mate van ondersteuning per stand zèlf bepalen" op http://www.sintchristophorus.nl/review-pendix-edrive/ ) maar daar kan ik nu ook ff niets over vinden.

Mijn vrouw gaat steeds harder (blijkbaar wordt ze toch steeds getrainder) fietsen op haar E-bike ;). Hierdoor moet zij zich steeds inhouden of ik moet me lens trappen op mijn Panzerfahrrad.

Mocht het niet mogelijk zijn, dan blijft alleen de optie van een extra "snelle" niet-ondersteunde fiets over (of voor mij, of voor haar) :cry: :lol: 8)
Fedor schreef:
ma 29 jun, 2020 10:14

Mijn vrouw gaat steeds harder (blijkbaar wordt ze toch steeds getrainder) fietsen op haar E-bike ;). Hierdoor moet zij zich steeds inhouden of ik moet me lens trappen op mijn Panzerfahrrad.




En/Of ga jij steeds langzamer? Wisselen van fiets zou een optie kunnen zijn :wink:
Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je kiezen voor een ander display. Ik dacht dat je bij de Kiox dat kon instellen, weet niet of het met de Nyon of Cobi ook kan. Moet je eens nakijken op de Bosch site (kan ook van modeljaar af hangen)

Maar bedenkt even, als je de ondersteuning op 20% zou instellen, dan komt dat bij goed fietsen neer op ca 20-30W.

Dat zal net het vermogen zijn dat je verliest door weerstand motor en extra gewicht van batterij en motor, en ten dele ook de dikkere en zwaardere banden.
Dan ben je echt beter met een gewone sportieve fiets die makkelijk 10kg lichter is, een iets smallere band, en zonder electrische ondersteuning. Dan zal ze makkelijk 28 km/h (of meer) rijden.
Blackbelt schreef:
ma 29 jun, 2020 10:49
Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je kiezen voor een ander display. Ik dacht dat je bij de Kiox dat kon instellen, weet niet of het met de Nyon of Cobi ook kan. Moet je eens nakijken op de Bosch site (kan ook van modeljaar af hangen)

Maar bedenkt even, als je de ondersteuning op 20% zou instellen, dan komt dat bij goed fietsen neer op ca 20-30W.
Geen idee hoeveel % de Eco-stand normaal ondersteunt, maar dat is nu te hoog iig. Misschien dat 20% dan nog wel te laag is.

Verder dank voor de info, ik ga ff kijken wat de mogelijkheden zijn :)
Ik begrijp wat je bedoelt.
Op een Neodrives kan het wel, met een (Android) app. De 5 standen kun je naar believen instellen met een percentage tussen de 0 en 100 van mate van motor ondersteuning.
De std laagste stand van 20% ondersteuning vond ik veel te hoog. Nu staat ie op 8%, wat een prettige, minimale ondersteuning oplevert, en daarmee een range van zo'n 200 km (0 wind, vlak terrein, geen zware lading).
Ook het verloop is veel prettiger geworden: ipv de std 20-40-60-80-100 heb ik nu 8-16-30-60-100% ingesteld, wat veel optimaler is, in mijn beleving.

Ik hoop dat er zoiets mogelijks is voor de door jouw genoemde configuratie.

Hier nog een afbeelding van hoe zo'n instelling eruit ziet:
smartConnect Z20.jpg
Een goed koppel worden en leren aan welke kant ze van het fietspad moet rijden en jij lekker uit de wind. Is voor jouw 30% +.
WimB schreef:
ma 29 jun, 2020 11:40
Een goed koppel worden en leren aan welke kant ze van het fietspad moet rijden en jij lekker uit de wind. Is voor jouw 30% +.
Juist ja en je mede gebruikers geen 1,5 meter gunnen. :?