Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuzestress en onervaren! - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Keuzestress en onervaren!

172 berichten
Uitproberen dus. Dat was en blijft mijn advies.
BertKremer schreef:
wo 26 feb, 2020 18:24
De TS vraagt naar meningen van mensen die ervaring hebben in fietsvakanties en eventueel electrisch fietsen. Beide heb ik en ik heb en geef een mening. Dat was toch de bedoeling?
De mensen over wie het gaat zullen dat zelf wel weten zeker?
Inderdaad, een goed advies, Wim. Eerst een gewone fiets proberen en kijken of je dat leuk vindt. En niet gelijk een E-bike omdat je een bepaalde leeftijd hebt.
Ja, en om ueberhaupt te kijken of je fietsreizen leuk vindt, met Ebike of op eigen kracht, alleen over asfalt, of soms ook over bospaden, en kamperend of in hotels. Er zijn zoveel soorten fietsreizen, en pas als je weet of je het leuk vindt en een idee hebt wat daarbinnen eventueel bij jou past kun je beslissen wat je daarvoor moet kopen.
Omdat er op dit forum al genoeg word gelult, sugestie voor een leuke allrounder:
https://conway-bikes.de/en/bikes/eurban ... t-2872109/
edit: dubbel
Edwin* schreef:
do 27 feb, 2020 15:01
Ed kettingvet schreef:
do 27 feb, 2020 13:35
Omdat er op dit forum al genoeg word gelult, sugestie voor een leuke allrounder:
https://conway-bikes.de/en/bikes/eurban ... t-2872109/
Omdat er op dit forum dan toch genoeg geluld wordt, hierbij nog een suggestie voor een andere leuke allrounder.

Volgens Bike & Trekking zelfs:


"Eén van de beste allrounders op de markt."

........................... Bike & Trekking, oktober 2016........................

https://www.santosbikes.com/nl/fietsen/ ... elmaster-3
Zelfs in een e-variant verkrijgbaar. Maar natuurlijk ook eerst aan te schaffen als e-loos exemplaar en evt. later aan te laten passen in een e-versie.

Misschien een leuke suggestie om alle twijfel weg te nemen :wink:
Ik heb deze gehad en heb spijt dat ik de fiets niet van een motor heb laten voorzien toen ik mij genoodzaakt voelde om een
E-bike te gebruiken: https://www.fahrradmanufaktur.de/en/kat ... c-836-2020
Een hele fijne kwalitietsfiets voor fietsvakanties en niet te duur.
Er zijn nog heel wat reacties bijgekomen de laatste tijd. Wederom dank daarvoor! Als we dan toch zo heen en weer gaan, wilde ik nog even kwijt dat die wandel en fietsbeurs helemaal niets was voor mij. Om helemaal gek van te worden. Wat een drukte. En ik vond het ook behoorlijk onoverzichtelijk. Het heeft niets bijgedragen aan mijn beeldvorming. Ede heeft mij meer gebracht en het was dan ook een verademing om even op de stand van Wereldfietsers te zijn!
DickvL schreef:
vr 28 feb, 2020 17:29
Er zijn nog heel wat reacties bijgekomen de laatste tijd. Wederom dank daarvoor! Als we dan toch zo heen en weer gaan, wilde ik nog even kwijt dat die wandel en fietsbeurs helemaal niets was voor mij. Om helemaal gek van te worden. Wat een drukte. En ik vond het ook behoorlijk onoverzichtelijk. Het heeft niets bijgedragen aan mijn beeldvorming. Ede heeft mij meer gebracht en het was dan ook een verademing om even op de stand van Wereldfietsers te zijn!
Ik vrees voor Bert van Sprang dat hij nu niet meer van zijn kaartje af komt, ondanks dat hij in 3 draadjes zijn kaartje probeert te slijten. Het kaartje brengt nu zeker geen € 8,- meer op! :wink:
Dit soort shows draait uiteindelijk vooral om de verkoop van dure spullen, en de promotie voor bepaalde bestemmingen. Toch is er natuurlijk ook andere informatie te vinden, zoals bij de stands van de Wereldfietser en de Europafietsers, of in diverse lezingen en workshops. Marten Gerritsen zal bijvoorbeeld lezingen geven over hoe je je fiets zo klaar maakt dat je onderweg geen pech krijgt, en zelf probeer ik met mijn lezingen over lichtgewicht en toch betaalbaar ook wat tegenwicht en overzicht te bieden.
En vergeet het tentenveld niet, waar we met de Europafietsers en de Rugzaklopers met onze eigen uitrusting (dus fiets, tassen, tent, kookgerei, matje, slaapzak, evt stoeltjes enz) aan mensen uitleggen waarom we die keuzes gemaakt hebben en wat in onze ervaring de voor- en nadelen zijn. Zonder commerciële belangen zo objectief mogelijk. Als je daar 3 of 4 mensen uitgebreid bevraagt, heb je een goed beeld van de mogelijkheden.
Absoluut.
Polling schreef:
vr 28 feb, 2020 22:47
En vergeet het tentenveld niet, waar we met de Europafietsers en de Rugzaklopers met onze eigen uitrusting (dus fiets, tassen, tent, kookgerei, matje, slaapzak, evt stoeltjes enz) aan mensen uitleggen waarom we die keuzes gemaakt hebben en wat in onze ervaring de voor- en nadelen zijn. Zonder commerciële belangen zo objectief mogelijk. Als je daar 3 of 4 mensen uitgebreid bevraagt, heb je een goed beeld van de mogelijkheden.
ABSOLUUT 2!
Maar ik moet opbiechten,
bij een Spanje stand heb ik wat genetwerkt voor het fietsbedrijf van onze kinderen in Escorial - Madrid. Het zou goed kunnen zijn dat zij daar volgend jaar ook staan omdat ze daar met huur mountainbikes tochten organiseren.
En ik heb iemand leren kennen die met zijn bedrijf bagage en fietsen ophaalt in Europa. Hij woont nog geen 15 kilometer bij ons vandaan. Handig, want ik heb een fiets gekocht bij mijn schoonzoon in Spanje en die wil ik eerst naar Nederland hebben.
Om nog maar even vrolijk off-topic door te gaan.

Ook op het pelgrimsplein in hal 4 is een hoop non-profit informatie te halen. Niet alleen voor wandelaars, zoals velen denken, maar ook voor fietsers!

Zelf sta ik er ook met twee fietsroutes naar Rome. Geheel gratis te downloaden.

Vanmiddag (29/20 en morgen (1/3) geef ik om 14.00 uur een lezing over de Via Francigena voor de fietser.

Off-topic?
Eigenlijk niet. Want het geeft keuzestress welke van deze twee routes je kiest om te gaan fietsen.


Peter
Peter Molog schreef:
za 29 feb, 2020 07:49
Om nog maar even vrolijk off-topic door te gaan.

Ook op het pelgrimsplein in hal 4 is een hoop non-profit informatie te halen. Niet alleen voor wandelaars, zoals velen denken, maar ook voor fietsers!

Zelf sta ik er ook met twee fietsroutes naar Rome. Geheel gratis te downloaden.

Vanmiddag (29/20 en morgen (1/3) geef ik om 14.00 uur een lezing over de Via Francigena voor de fietser.

Off-topic?
Eigenlijk niet. Want het geeft keuzestress welke van deze twee routes je kiest om te gaan fietsen.


Peter
Zeker, ook bij jullie stand langs gegaan. Erik Arts van het Jacobsgenootschap Regio Den Bosch e.o. Stond er ook. Die had ik in Ede ontmoet en had nog wat materiaal voor. Naar Spanje fietsen gaat voor een belangrijk deel al via de pelgrimsroute....
Ik schreef het al, gisteren heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb een keuze gemaakt en een fiets gekocht in Spanje. Na veel speur en leeswerk, diverse contacten, dealers bezocht met als afsluiting de beurs. Wat het is geworden en waarom, daar zal ik later over schrijven in een nieuw topic. Dat doe ik pas als ik de fiets heb. Wat ik kan verklappen, het is toch een e bike geworden.
DickvL schreef:
za 29 feb, 2020 07:31
[...] ik heb een fiets gekocht
Niet vergeten: de aankoop telt pas echt als hij hier staat! ;)

Alvast heel veel plezier gewenst ermee,

Carl
Carl schreef:
za 29 feb, 2020 12:00
DickvL schreef:
za 29 feb, 2020 07:31
[...] ik heb een fiets gekocht
Niet vergeten: de aankoop telt pas echt als hij hier staat! ;)

Alvast heel veel plezier gewenst ermee,

Carl
En zo is dat. Op het moment dat hij voor mij 'levend'in beeld komt, dan krijgen jullie hem te zien...:)
DickvL schreef:
za 29 feb, 2020 13:10
En zo is dat. Op het moment dat hij voor mij 'levend'in beeld komt, dan krijgen jullie hem te zien...:)
Een cliff-hanger. Het is nu dus de gespannen-afwacht-stress voor ons allemaal.