Additionally, paste this code immediately after the opening tag: next-gen e-bikes - Forum Wereldfietser

next-gen e-bikes

Deze "bike" is een motor :wink:
dit vind ik een zwak artikel. het lijkt me ook niet vanuit een Nederlands perspectief geschreven.
na het eerste stuk tekst en al helemal na het eerste schema hoeft het voor mij niet meer:
- er zijn blijkbaar geen 'lichte' of 'middemaat en zware' elektrische motorfietsen. die zijn er wel en al gewoon te koop, met kenteken.
- bij de elektrische scooter e.a. staat een plaatje van een step en bij e-bikes en brommers staat een plaatje van een scooter.

(overigens: 'scooter' is maar een carrosserievorm en zegt weinig over in welke klasse het voertuig hoort. (bijvoorbeeld: als je tegen een kind van ruim 16 zegt dat hij of zij op een brommer rijdt, dan ontkent hij of zij dat en zegt dat het een scooter is... :shock: en je hebt er een bromfietsrijbewijs voor nodig, zeg ik dan... :roll: :wink: ))
Een betere titel was denk ik geweest "De toepasssing van Xytron(TM) en Stanyl(R) in electrisch aangedreven tweewielige voertuigen".
De lange inleiding over de indelingen van die voertuigen maakt de kennelijke onbekendheid ervan duidelijk, maar het splijt het artikel in twee delen, tot verwarring van de lezers.
Ik denk dat de fout van de schrijvers komt doordat ze meerdere doelgroepen tegelijk wilden bedienen en het geheel van de tekst uit het oog verloren. Het is vast niet door één persoon geschreven.

Een scooter in het Engels is volgens mij iets wst we in Nederland een step noemden.
De aap komt inderdaad pas uit de mouw als ie schrijft "A speed pedelec can have up to a 4,000W engine that operates without pedal assistance, and the parts of the engine need to be made from materials with a high Comparative Tracking Index (CTI) to prevent electrical tracking that could cause burning, smouldering or even fire."

Gaat dus niet over e-bikes die wij hier kennen en ook niet eens over de speed pedelec want "without pedal assistance" en dat is bij ons een brommer of een motorfiets.

Oftewel, de snellere electrische brommers/motorfietsen kunnen zware motoren hebben die als ze niet gemaakt zijn van de juiste materialen kunnen zorgen voor schroen, smelten en zelf brand.
DSM heeft de materialen in huis die de juiste zijn, dus kom eens praten.