Additionally, paste this code immediately after the opening tag: idworx opinion-e unboxing - Forum Wereldfietser

idworx opinion-e unboxing

Goedendag,

In mijn eerdere topic viewtopic.php?f=59&t=33823
heb ik geschreven dat het een Idworx Opinion-e is geworden.
Uitrusting:
Opinion 18 bak
55mm banden
Low riders
Brace
Kettingkast
Riemaandrijving
XT remmen vergroot
Extra accu
Verstelbare voorbouw ergotec
Ergotec low riser stuur 30

Waarom dit?
De 18 bak is in feite onnodig voor de e-bike. Een 12 bak is prima daarvoor. Maar als ik de fiets ooit wil inruilen/verkopen kan hij alsnog eenvoudig worden omgebouwd tot gewone fiets.
Ik heb reeds het nieuwste Idworx frame met vlakke bovenbuis en de nieuwe banden.
De 2e accu is handig want altijd voldoende power in de fietstas zodat je je accu redelijk leeg kunt rijden.
De standaard sportieve zit van de Opinion was wat te sportief voor mijn rug en nek. Nu heb ik hem heerlijk ingesteld voor mij staan.
Standaard stuur en voorbouw heb ik meegenomen (inruil ooit...wie weet).

Een week of 9 later is het zover.....
Ik kreeg bericht van Hetty en Lauran (Bikefeeling) het verzoek hem op te halen.

Trotse nieuwe eigenaar
bikefeeling.jpg
biefeeling
Linkerzijde
linkerzijde.jpg
linkerzijde
Rechterzijde
rechterzijde.jpg
rechterzijde
Voorbouw
voorbouw en stuur.jpg
voorbouw en stuur
Vlakke bovenbuis
vlakke bovenbuis.jpg
vlakke bovenbuis
De volgende dag een rondje gefietst. Wat meteen opvalt is de krachtige ondersteuning die reeds in stand 1 (van de 5 mogelijke standen in sterkte) ter beschikking staat. En hoe soepel de fiets er tussenuit wil. Het blijft lopen....Zonder vrijwel enige inspanning met mijn 100 kg continue 25 km/u in de 14e versnelling. De laatste 4 blijkbaar niet nodig gehad.
De 55 mm banden op 2,5 bar bieden perfect comfort. Mijn vorige fiets had smalle anti-lekbanden die ik op 5,5 bar moest rijden. Niet meer te doen voor mijn rug.

Hij zal worden gebruikt voor dagtochtjes, niet voor fietsvakanties.

Dit is een fiets waar je alleen al uren naar kunt kijken. Zo mooi is hij. Andere fietsen waren geen optie voor mij (afwerking/of beter gezegd gebrek daaraan/prijs/value for money etc...).

Met fietsersgroet,
Zeeuw
Veel fietsplezier gewenst!

Jan
Gefeliciteerd! Ik fiets er sinds februari op voor woon werkverkeer en, op wat gedoe met de electronica na, als een zonnetje. Heerlijke fiets! Alleen die eerste eco ondersteuning, die is standaard vrij fel. Om de vijfde maar niet te noemen, als je daarmee wegfietst maak je wheelys. Gelukkig is er sinds kort een app van neodrives die je kunt downloaden (alleen android) waarmee je de ondersteuning per stand zelf kunt instellen. en dat maakt enorm verschil. Mijn eco stand is nu gehalveerd en veel prettiger. Uiteindelijk ben ik (anders dan op de foto) voor 10/20/40/60/80 gegaan. Maar alleen bij heftige tegenwind Ga ik naar de derde stand (40).
40501142-2354-42C9-8298-964BAC75C46F.jpeg
Prachtige fiets. IdWorx is toch wel een heel mooi merk dat een enorm hoog kwaliteitsniveau heeft bereikt.

Kleine tip is wel om het zadel te vervangen waardoor je waarschijnlijk veel fietsgenot voor terug krijgt ;-)
Hilver schreef:
di 17 dec, 2019 18:49
Veel fietsplezier gewenst!

Jan
Dank je wel Jan!
mightytheo schreef:
di 17 dec, 2019 23:29
Prachtige fiets. IdWorx is toch wel een heel mooi merk dat een enorm hoog kwaliteitsniveau heeft bereikt.

Kleine tip is wel om het zadel te vervangen waardoor je waarschijnlijk veel fietsgenot voor terug krijgt ;-)
Zadels heb ik altijd oorlog mee vroeg of laat inderdaad. Suggesties?
Zeeuw schreef:
wo 18 dec, 2019 08:32
Zadels heb ik altijd oorlog mee vroeg of laat inderdaad. Suggesties?
Bikefeeling?
Hilver schreef:
di 17 dec, 2019 18:49
Veel fietsplezier gewenst!

Jan
Dank je wel Jan!
Joor schreef:
di 17 dec, 2019 22:01
Gefeliciteerd! Ik fiets er sinds februari op voor woon werkverkeer en, op wat gedoe met de electronica na, als een zonnetje. Heerlijke fiets! Alleen die eerste eco ondersteuning, die is standaard vrij fel. Om de vijfde maar niet te noemen, als je daarmee wegfietst maak je wheelys. Gelukkig is er sinds kort een app van neodrives die je kunt downloaden (alleen android) waarmee je de ondersteuning per stand zelf kunt instellen. en dat maakt enorm verschil. Mijn eco stand is nu gehalveerd en veel prettiger. Uiteindelijk ben ik (anders dan op de foto) voor 10/20/40/60/80 gegaan. Maar alleen bij heftige tegenwind Ga ik naar de derde stand (40).

40501142-2354-42C9-8298-964BAC75C46F.jpeg
Dank je wel Joor. Goede tip. Ik ga er mee aan de slag. Wat voor elektronica gedoe had je?
Hij zal worden gebruikt voor dagtochtjes, niet voor fietsvakanties.
Waarom dan de voordrager?

Mooie fiets! Max framemaat zo te zien ;)
Zeeuw schreef:
wo 18 dec, 2019 18:13
Joor schreef:
di 17 dec, 2019 22:01
Gefeliciteerd! Ik fiets er sinds februari op voor woon werkverkeer en, op wat gedoe met de electronica na, als een zonnetje. Heerlijke fiets!
Dank je wel Joor. ... Wat voor elektronica gedoe had je?
Mijn exemplaar had wat moeite met water. Regen enzo. De motor raakte dan van de leg of gaf er volledig de brui aan. Das lastig omdat ook de lampen niet meer werken dan, dat fietst niet fijn in het donker. Eerlijk is eerlijk, mijn fiets staat altijd buiten en krijgt dus heel wat water over zich heen.

Maar goed, ik leerde wel de topservice van de vakantiefietser en van Idworx kennen, het was wel balen, maar ze doen erg hun best. Alle onderdelen zijn stapsgewijs vervangen, telkens kleine verbeteringen doorvoerend. En toch ging het weer mis een paar maanden geleden. En onvermoeibaar vond men weer iets dat het kon zijn. Hij fietst weer als een zonnetje sindsdien, ook bij veel regen. Ik hoor de klacht gelukkig niet terug van anderen, ik denk dat ik gewoon een beetje pech had.
Fedor schreef:
do 19 dec, 2019 21:03
Hij zal worden gebruikt voor dagtochtjes, niet voor fietsvakanties.
Waarom dan de voordrager?

Mooie fiets! Max framemaat zo te zien ;)
Voordrager gekozen omdat dit handig is bij transporteren in de auto
als je het voorwiel eruit hebt. Dan steunt hij op
de voordrager. Vind het wel een sexy look ook...

Frame 60.
64 ook gereden. Had ook gekund, maar dan heb je een nog langere
bovenbuis, dus nog sportiever zitten. Dat zag ik niet zitten.
64 is meer iets voor kleinere mannen vanaf 2 meter... :roll:
Als je hem alleen voor dag tochten gebruikt, waarom dan zo dure fiets? Deze kost meer dan 7000 euro. Voor de helft van het geld heb je een betere e-bike, zekers voor dag tochten.

Maar goed als je er blij mee bent en geld zat hebt, waarom niet.
Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat je met een goedkopere fiets ook die dagtochten kunt maken.

Voor de helft van het geld heb je echt geen betere fiets.
jumbo schreef:
ma 23 dec, 2019 18:33
Waarschijnlijk bedoel je te zeggen dat je met een goedkopere fiets ook die dagtochten kunt maken.

Voor de helft van het geld heb je echt geen betere fiets.
Heb je de reaktie van joor wel gelezen? niks dan problemen. Met een beetje regen stopte de fiets ermee. 7000 euro voor een fiets waar je niet mee in de regen kan fietsen? En dat noem jij goede kwaliteit? Idworx is veels te duur en er zijn echt wel betere fietsen met een veeeeel betere motor dan de neodrive.
kan hij alsnog eenvoudig worden omgebouwd tot gewone fiets
Zeeuw
Ik zeg morgen nog doen, gewoon lekker gaan fietsen ipv beetje freewheelen.
Berger schreef:
di 24 dec, 2019 10:35
kan hij alsnog eenvoudig worden omgebouwd tot gewone fiets
Zeeuw
Ik zeg morgen nog doen, gewoon lekker gaan fietsen ipv beetje freewheelen.
En wat nou als Zeeuw deze ebike heeft gekocht vanwege medische problemen?

Wel vind ik zo'n daytrip ebike unboxing show nogal bijzonder op dit forum voor fietsvakanties en vakantiefietsen.
willem.m schreef: En wat nou als Zeeuw deze ebike heeft gekocht vanwege medische problemen?
Daar lees ik niets over in zijn openingspost. Maar je hebt gelijk, misschien heeft Zeeuw wel een hele goede reden om zijn dagtochtjes op een elektrische fiets met sexy voordrager te rijden :lol:
Fiets-avontuur schreef:
di 24 dec, 2019 02:43

Heb je de reaktie van joor wel gelezen? niks dan problemen. Met een beetje regen stopte de fiets ermee. 7000 euro voor een fiets waar je niet mee in de regen kan fietsen? En dat noem jij goede kwaliteit? Idworx is veels te duur en er zijn echt wel betere fietsen met een veeeeel betere motor dan de neodrive.
Blijkbaar heb jij mijn reactie in elk geval niet goed gelezen, fiets-avontuur. Want jouw conclusie wordt helemaal niet onderbouwd met de feiten uit mijn posting. Integendeel zelfs. Voelt niet fijn zo.
IdWorx is volgens mij een merk dat als doelgroep mensen heeft die toch willen fietsen zonder teveel met techniek te moeten stellen (net als Santos trouwens). Het voordeel daarvan is dat de fabrikant alles zo robuust mogelijk heeft samengesteld waardoor de fiets minder snel kapot gaat.

Daarnaast heb je natuurlijk ook fietsers die graag zelfredzaam willen zijn en liever een fiets kopen met algemeen verkrijgbare standaard onderdelen. Dat maakt het namelijk mogelijk om de fiets zelf te repareren tijdens de reis. Dat is alleen niet niet zo eenvoudig als het lijkt en is zeker niet voor iedereen weggelegd...

Terug naar de vraag van de Topic schrijver ;-) Ik zou het IdWorx zadel i.i.g. vervangen door een beter exemplaar (heb alleen ervaring met de Brooks B17 die veel beter beviel t.o.v. het IdWorx zadel).