Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx of Falkenjagd - Forum Wereldfietser

Idworx of Falkenjagd

Ik ben nieuw hier.

Ik fiets al enige jaren op een Batavus Razer, ca. 3000 km/jaar, en wil veranderen naar iets met bredere banden (meer comfort) en pinion. Ik ben 56 jaar, 100 kg en 1,92 meter. Gebruik voor dagtochten of Hotelvakanties.
Wensen: onderhoudsarm, betrouwbaar en mooi afgewerkt. Kortom een fiets voor jaren.
55 mm banden en 28 inch of meer. Budget: 8 a 8,5K max.

Keuze te maken uit Idworx E-Opinion of een E-BLT danwel Falkenjagd Hopli-E
http://www.falkenjagd-bikes.de/de/produ ... -reiserad/

Iemand ervaring met de Hoplit? Advies?

Andere fietsen die beantwoorden aan dit alles: ook welkom.

Op een Opinion heb ik al eens gereden. Vond die (te) sportief.

Zinnige commentaren van harte welkom.
Goed bedoeld zinnig commentaar: Maak de topictitel informatiever.
En geef meer informatie over het soort tochten wat je wilt maken.
Dagtochten, hotel vakanties in Nederland of iets anders.

Je noemt een paar fietsen. Zijn andere fietsen ook een optie?
Verder: budget? Moet het per se e-bike zijn? Ik heb verder niks tegen ebikes, maar het is geloof ik op dit forum behoorlijk ondervertegenwoordigd.
En als een opinion te sportief is dan vermoed ik dat de e-bike variant dit ook zal zijn, want die heeft dezelfde geometrie. (uitgaande dat je sportieve houding bedoeld en niet dat je zelf meer moet fietsen omdat het de non-e-bike variant was)
willem.m schreef:
di 17 sep, 2019 20:00
Goed bedoeld zinnig commentaar: Maak de topictitel informatiever.
Dat is een goede tip: heb ik gedaan, dank je.
wim59 schreef:
di 17 sep, 2019 20:05
En geef meer informatie over het soort tochten wat je wilt maken.
Dagtochten, hotel vakanties in Nederland of iets anders.

Je noemt een paar fietsen. Zijn andere fietsen ook een optie?
Jazeker! Dank voor de opmerking. Aangepast.
rockhopper schreef:
di 17 sep, 2019 20:12
Verder: budget? Moet het per se e-bike zijn? Ik heb verder niks tegen ebikes, maar het is geloof ik op dit forum behoorlijk ondervertegenwoordigd.
En als een opinion te sportief is dan vermoed ik dat de e-bike variant dit ook zal zijn, want die heeft dezelfde geometrie. (uitgaande dat je sportieve houding bedoeld en niet dat je zelf meer moet fietsen omdat het de non-e-bike variant was)
Ja, moet e-bike zijn wegens gezondheidsredenen. Opinion kan stuurpen niet ver genoeg omhoog. Max. spacer 1 cm heb ik begrepen, zodat ik teveel "lig". Wil iets meer rechtop zitten, maar ook weer geen opafiets.
Ga met de grote merken rijden, Santos, Koga, Idworx, Avaghon, Riese&Muller, Strömer etc. Hebben allemaal mooie e-bikes naar jouw wens, waar woon je? Er zijn een aantal zaken die je prima kunnen helpen, er zit er vast één in je buurt.
de Vakantiefietser in Amsterdam
Bike4Travel in Rotterdam
Horizon in Utrecht
Beagle bikes in Utrecht

Verder alle dealers van bovengenoemde merken die zouden toch wel een aantal Ebike varianten moeten hebben staan.
Om te ontdekken hoe een elektrische fiets bevalt heb ik een flink eind gefietst met een elektrische fiets van een vriend.
Heel leerzaam.
Vooral als je wat verder fietst.
Je mag gerust mijn fiets eens uitproberen.
Voorvering, zadelpenvering, 650 W accu, derailleur, trekkingmodel, big Apple banden, schijfremmen.
Shadow schreef:
di 17 sep, 2019 20:35
Ga met de grote merken rijden, Santos, Koga, Idworx, Avaghon, Riese&Muller, Strömer etc. Hebben allemaal mooie e-bikes naar jouw wens, waar woon je? Er zijn een aantal zaken die je prima kunnen helpen, er zit er vast één in je buurt.
de Vakantiefietser in Amsterdam
Bike4Travel in Rotterdam
Horizon in Utrecht
Beagle bikes in Utrecht

Bikefeeling in Oudebosch hoort zeer zeker ook in dít rijtje thuis
Wat maakt dat je specifiek voor Pinion kiest en niet voor Rohloff? Die kun je ook elektrisch schakelen op een e-bike, of kan dat bij Pinion ook al?

Hydraulisch is een Rohloff ook te schakelen trouwens, nu op marktplaats :)
Middenmotor versus achterwielmotor misschien?
Ik wil geen derailleur en geen middenmotor, maar wel een pinion.
Dus een pinion met achterwielaandrijving.
Dan valt er gelijk veel af.
Gebruik is voor dagtochten van max. 100 km.
Heb een camper waarop hij meereist.
Een soort rondreizend camperfietscircus....
Hopelijk verduidelijkt dat een en ander verder.
Met Zeeuwse groet.
Het is een idworx opinion-e geworden met 18 bak en 55 mm banden.
Ik kijk er naar uit.
Groetjes,
Zeeuw
Zeeuw schreef:
za 19 okt, 2019 21:11
Het is een idworx opinion-e geworden met 18 bak en 55 mm banden.
Klinkt als een fraaie fiets! Wel even een fotootje hier plaatsen als 'ie er is natuurlijk ;)
Zeeuw schreef:
za 19 okt, 2019 21:11
Het is een idworx opinion-e geworden met 18 bak en 55 mm banden.
Daarmee kan je nog wel ergens komen :)
Fedor schreef:
di 22 okt, 2019 09:43
Zeeuw schreef:
za 19 okt, 2019 21:11
Het is een idworx opinion-e geworden met 18 bak en 55 mm banden.
Daarmee kan je nog wel ergens komen :)
Met een stopcontact in de buurt ;-)
gios schreef:
di 22 okt, 2019 09:48
Fedor schreef:
di 22 okt, 2019 09:43
Zeeuw schreef:
za 19 okt, 2019 21:11
Het is een idworx opinion-e geworden met 18 bak en 55 mm banden.
Daarmee kan je nog wel ergens komen :)
Met een stopcontact in de buurt ;-)

Volgens idworx kan deze fiets ook zonder ondersteuning heel goed fietsen. Weet niet of dit wel of niet klopt, maar mag het kloppen, hoeft het geen probleem te zijn als je een keer niet kunt laden.
2e accu erbij, dus meer dan 1200 Watt beschikbaar. Kan dus leuke km maken per dag.
Groetjes,
Zeeuw
Volgens idworx kan deze fiets ook zonder ondersteuning heel goed fietsen. Weet niet of dit wel of niet klopt, maar mag het kloppen, hoeft het geen probleem te zijn als je een keer niet kunt laden.
[/quote]

Dat klopt. Ik rijd regelmatig flinke stukken op eenzelfde idworx zonder de motor ingeschakeld en dat gaat prima. Je moet natuurlijk wat harder trappen (duh) maar je merkt niets van extra weerstand vanwege de motor. Het fietst ook heerlijk dan.