Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Framemaat 65 en groter ...... - Forum Wereldfietser

Framemaat 65 en groter ......

Vanwege slijtage aan de linkerknie ben ik mij aan het oriënteren omtrent het aanschaffen van een e-bike of pedalec. Ik zoek een sportieve fiets voor het alledaagse werk, ook voor langere afstanden en sluit een meerdaagse tocht niet uit. Ik wil geen derailleur, ben 75 en heb vaak genoeg kettingonderhoud gepleegd. In de garage staan nog 2 ATB's en 60 jaar geleden reed ik iedere dag 40 km op een Locomotief Tour de France-Touring naar de RHBS in Groningen. Het gif-groene lichtgewicht fietsje ( 15 kg) van Reynolds 531 had een 4 speed derailleur van Simplex.
Fietservaring genoeg en voor het snelle werk staat er een Yamaha 1100 cc in de garage.
Het grootste probleem zijn mijn uitzonderlijk lange benen bij een vrij normale lengte van 1,93 M.
Framemaat 66 cm is wel het minimum. De fabrikanten stoppen bij 61 / 62 cm.
Wensen:
- Geen derailleur
- Min 8 versnellingen, beter nog 11 of 14.
- Geen voorvering, redelijk brede banden.
- Lange achtervork (schoenmaat 50)
- V-brakes of hydr.
- Gewicht max 22 kg, liever minder.
- Zitpositie matig sportief, echter geen strijkijzer.
Waar vind ik zoiets?
Foutje!
Misschien eens bellen met http://www.m-gineering.nl/ voor een maat oplossing?
ik weet geen E-bike die aan je wensen voldoet.
misschien kunnen ze er bij Vittorio eentje voor je bouwen.
ik zou in jouw situatie een gewone fiets die me bevalt zoeken/gebruiken/nemen en die naar E-bike (laten) ombouwen (met zo'n kit).
ben benieuwd wat het wordt! groet, hoogframe
De Santos Travelmaster 2.9, 2.8 en 3+ is er tot maat 70cm. De Travel Lite tot 65cm. Allen zijn te elektrificeren dmv het pendix systeem.

Avaghon doet ook maatframes.

PS. Wat houdt een strijkijzer in?
Als je niet de bergen in gaat, zou je eens een Gaastra E1 kunnen proberen.
Plaatje en specificaties van Gudereit ET-11.0 gezien op de site. Ziet er goed uit, doch wel 27 kg en een hoog prijskaartje. Ik ga hem eens bekijken. Hij is er in frame-hoogte 64.
Batavus Razer (Turbo) is een beter betaalbare optie, echter slechts frame-maat 61 en 20 kg zonder accu. Achterdrager totaal ongeschikt voor wat meer bagage. Hoe kun je zoiets bedenken. Ik zoek nog even verder.
Pigion
Ik heb hem hier viewtopic.php?f=8&t=32907&p=330290 als eens genoemd:

https://www.maxx.de/en/bikes/xxl-bikes/overview.php

ze electrificeren ook. Gewicht hangt natuurlijk van de gekozen opties af...