Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Accu Flyer upstreet 2019 - Forum Wereldfietser

Accu Flyer upstreet 2019

Ik heb nu enige weken een Flyer upstreet met een 630Wh accu
Mijn vrouw heeft een Flyer Gotours 5 met een 540 Wh accu ( 7 maanden oud)
Als wij beide de batterijen geheel hebben opgeladen wordt er op het display van mijn mjn vrouw meer afteleggen km weergegeven als bij mijn display

Bv In de stand Eco kan mijn vrouw 145 km afleggen en ik 100 km
Ook bij de andere standen kan ik minder afleggen
Na enige tijd fietsen heb ik ook bij de weergave van de batterij op het display minder streepjes staan

Volgens mij zou ik toch meer km moeten kunnen afleggen .
Misschien is de Eco stand van de ene fiets niet vergelijkbaar met die van de andere fiets.
Moet je je gewicht invullen? :wink:
Laat de dealer het maar uitleggen zou ik zeggen...
Bij mijn Koga verandert de afstand ook elke keer. Volgens mij " voorspelt" de fietscomputer die afstand naar aanleiding van het gemiddelde verbruik van de voorgaande ritten. Niet iedereen heeft hetzelde verbruik bij een zelfde afstand, want deze is mede afhankelijk van de versnellingskeuze en de hoeveelheid druk op de pedalen.
Misschien maakt het ook nog uit dat jullie niet dezelfde motor in het frame hebben hangen?
Hey Hans,

Ik heb ook sinds Maart 2019 een upstreet 5 7.23

Met een volle batterij heb ik ook ongeveer wat jij aangeeft

ECO : 100 km
AUTO : 93 km
STD : 83
High : weet ik niet zo vanbuiten

En inderdaad, Ik vind dat ook vrij laag .. geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Mischien omdat er een krachtigere motor in zit ?
Beste,

De oorzaak is inmiddels achterhaald :

Je kunt voor elk ondersteuningsniveau ( normaal, eco en automatisch ) apart de sterkte van de ondersteuning instellen. ( muv van de hoogste ondersteuning ( high ).

Bij mijn vrouw staan de Eco en Standaard op het laagste niveau ; bij mij stonden deze beide op het hoogste niveau . Ik heb ze inmiddels teruggezet naar het laagste niveau .
Het resultaat is dat ik nu 150 km kan in ECO

In de handleiding staat de instelling beschreven in hoofdstuk 5.5.18 ( blz 14 ) .
Hey Hans,

Bedankt voor de reactie. ik had ondertussen ook de oplossign gevonden op een Duits Forum.

Het was wel even zoeken aangezien ik een 'klein' display heb (type D0). In de handleiding stond hierover niks vermeld.

Voor diegenen die nog problemen zouden hebben.

Ga naar het instellingenmenu door 3 seconden op de MODE knop te drukken.

Ga naar MyFlyer

In het eerste menu-item daar kan je het ondersteuningsniveau regelen. Bij mij stond dat inderdaad ook op het maximum. Als je het verlaagt zal je automatisch meer actieradius krijgen.