Trans Am USA per e-bike

Flix schreef:
di 07 jan, 2020 13:39
Daardoor zijn bedrijven als DHL en UPS blijkbaar nauwelijks meer geïnteresseerd om dit soort ladingen aan te nemen. Kan ik me wel voorstellen: het is een niche markt en levert veel gedoe en weinig geld op.....
Mogelijk ten overvloede wil ik verwijzen naar dit topic.
viewtopic.php?f=59&t=33611
dubbel
Bornout schreef:
di 26 mar, 2019 16:23
Al veel gelezen over de Trans Am, maar nog weinig ervaringen met de E-bike zo te zien.
Wie wel en wil het met me delen (ervaring, dagafstanden, oplaadpunten etc.)
Alvast dank! Betty
http://e-bikefietsverhalen.simplesite.com
Een blog van een echtpaar dat in 2018 de Transam met e-bike heeft gedaan:
https://fietsmeemettend.reislogger.nl/e ... -vs.288618
Dank voor deze toevoeging, JanH.👍🏻

Grappig genoeg benoemen ze de specifieke problematiek van zo'n fietstocht maken op een ebike maar zijdelings, alsof het nauwelijks een issue is.
Bijvoorbeeld: er zullen daar best grotere etappes zijn waar je niet kunt laden, terwijl je het wel gepland hebt. Hoe losten zij dat op? Want zo te lezen reden ze niet bepaald 'zuinig'.
Wat hebben ze na de beëindiging van de tocht met hun ebikes gedaan?
Zo komen me wel meer vragen op.
Flix schreef:
wo 08 jan, 2020 21:28
Ik had al contact opgenomen met BMZ, en wacht nog op antwoord. BMZ levert ook de accu's aan Alber/Neodrives.
Zij hebben in Virginia Beach, VA, een grote vestiging voor productie en opslag. Dus wie weet.
Ik zie dat ik nog geen follow-up aan deze reactie had gegeven.
BMZ USA heeft me toentertijd geantwoord dat ze de accu's van het Neodrives systeem niet konden leveren.

Afijn, inmiddels weer een ruim jaar verder. Door corona (uiteraard) heb ik mijn tocht uitgesteld naar 2022.
Flix schreef:
zo 30 mei, 2021 11:24

Grappig genoeg benoemen ze de specifieke problematiek van zo'n fietstocht maken op een ebike maar zijdelings, alsof het nauwelijks een issue is.
Bijvoorbeeld: er zullen daar best grotere etappes zijn waar je niet kunt laden, terwijl je het wel gepland hebt. Hoe losten zij dat op? Want zo te lezen reden ze niet bepaald 'zuinig'.
Vaak kun je onderweg op de meest bijzondere plekken je accu opladen. Er blijken opvallend veel werkende buiten-stopcontacten te bestaan. Zoals bij een gesloten graansilo complex, vergane tankstations en ik heb zelfs in the-middle-of-nowhere een stopcontact aan een telefoonpaal zien hangen.
Voordeel van mijn Pendix boven Neodrive of Bosch (etc) is dat die zonder ondersteuning slechts 6 Watt (=naafdynamo) weerstand heeft. Bij grotere etappes kun je daarmee een lang stuk alvast zonder ondersteuning beginnen (als je nog fris en fit bent) en daarna aanzetten. Of een 2e accu meenemen.
Flix schreef:
zo 30 mei, 2021 11:24

Van een niet geplande leeg accu staat een voorbeeld genoemd. In de etappe naar Jackson, Montana hebben ze bij een ranch aangebeld omdat de accu’s leeg waren voordat de laatste klim begon.
Ik meen me te herinneren van toen ik de blog vorig jaar aan het lezen was, dat ze de fietsen mee naar Nederland wilden nemen. Staat nu niet meer in de blog.
Spaik schreef:
zo 30 mei, 2021 12:28
Voordeel van mijn Pendix boven Neodrive of Bosch (etc) is dat die zonder ondersteuning slechts 6 Watt (=naafdynamo) weerstand heeft. Bij grotere etappes kun je daarmee een lang stuk alvast zonder ondersteuning beginnen (als je nog fris en fit bent) en daarna aanzetten. Of een 2e accu meenemen.
Dat geldt v.z.i.w. ook voor een Neodrives achtermotor; bij een normale middenmoter is er verlies door de overbrenging.
Maar een groot voordeel is dat ik door een lage ondersteuningsinstelling die ik zelf heb ingesteld (via een app), waar ik kwa ondersteuning heel blij mee ben, ik makkelijk 180 km op een volgepakte vakantiefiets kan afleggen eer de accu leeg raakt. Dat geeft 'lucht'.