Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is Yahama middenmotor te combineren met een Rohloff E 14naaf - Forum Wereldfietser

Is Yahama middenmotor te combineren met een Rohloff E 14naaf

Ik ben van plan een nieuwe elektrische fiets aan te schaffen met een Yahmaha middenmotor en een Alfine naaf. Ik kan me voorstellen dat ik na enige tijd die Alfine naaf zou willen vervangen door de Rohloff E 14.
Ik zie dat de Bosch middenmotor goed te combineren is met de Rohloff, maar of dit ook geldt voor de Yamaha middenmotor?

Iemand ervaring hiermee?
Waarom denk je dat het niet zou werken?
Omdat de combinatie Bosch - Rohloff zo vaak wordt genoemd en wordt vermeld dat dit een perfecte combinatie is.
M276 schreef:
wo 06 mar, 2019 08:27
Waarom denk je dat het niet zou werken?
Bosch heeft shiftdetection en ik dacht zelfs een electronische schakelbox voor rohloff. Ik weet niet of Yamaha daarmee compatibel is, maar dat is waarschijnlijk wat je nodig hebt om tot een optimale ervaring te komen (toch minstens de schakel detectie).
Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet zelf mag schakelen?
Zelfde als nuvinci die heeft ook automatisch schakelen. Maar dat is niet nodig om het te laten werken.
Is niet compatibel met Yamaha middenmotor, enkel met Bosch.

Dit heeft te maken met zowel de hardware als de software die enkel compatibel is met het Bosch systeem.

Een bestaande fiets met Bosch ombouwen naar Rohloff E-14 kan onder bepaalde voorwaarden en moet fiets per fiets bekeken worden. Een van de voorwaarden is dat het gaat om een merk dat al fietsen met E-14 in het gamma heeft.

Voor meer info over de Rohloff E-14: https://www.rohloff.de/en/service/handbook/e-14/