Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx opinion BLT e-bike getest - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Idworx opinion BLT e-bike getest

Huh, misschien moet je zoeken op idworx? En niet op idworkx? :D :D

Ik vind het leuk en goed dat iemand de moeite neemt om een fiets te testen. Want verder is er niemand en geen Nederlands tijdschrift dat dat meer doet. En daarnaast is Michiel (tot nu toe) ook nog eens onafhankelijk.

Het zou goed zijn als iedere forumbezoeker eens zijn 'stroke' profiel gaat onderzoeken. Daar zal het forum leuker van worden. Maar ja, dan gaan we wel erg psychologiserend te werk.
Hans Keesom schreef:
di 10 jul, 2018 19:49
...
de kundigheid van de schrijver : "Dass er auf dem Papier nur rund halb so viel Drehmoment hat wie die Kon- kurrenz, spürt man in der Praxis über- haupt nicht. Denn die 40 Newtonmeter kommen auch am Antriebsrad an." Vooral die laatste zin............ Draaimoment voor je versnelling of na je versnelling, het maakt volgens mij nogal wat uit, zeker als je maar de helft hebt.
...
In mijn beleving geeft de schrijver juist kundig aan dat die motor gewoon z'n volle koppel van 40 Nm aan het achterwiel heeft. (Of dat koppel ook geleverd wordt en bij welk toerental maakt hier toch niet uit?)
Ik begrijp dus niet wat er mis zou zijn met die laatste zin.

Groet,
Tom.
Eric Schuijt schreef:En daarnaast is Michiel (tot nu toe) ook nog eens onafhankelijk.

Nou Michiel kan niet ‘onafhankelijk’ opschrijven wat hij vind want dan mag hij nooit meer spulletjes testen...
Verder vind ik zijn commentaar onderin behoorlijk opzienbarend. Blijkbaar is commentaar niet gewenst.
Shadow schreef:
di 10 jul, 2018 23:53
Nou Michiel kan niet ‘onafhankelijk’ opschrijven wat hij vind want dan mag hij nooit meer spulletjes testen...
Nou en? Ik vind het helemaal niet erg dat ik geen VSF fietsen meer te testen krijg. En dat een door mij afgekeurde tassenset na mijn review door de fabrikant van de markt is gehaald, zit ik ook niet mee. You're welcome...

Ik ben voor het lenen van fietsen en spullen echt niet afhankelijk van groothandels en fabrikanten. Er zijn genoeg andere wegen om aan materiaal te komen.
Shadow schreef:
di 10 jul, 2018 23:53
Verder vind ik zijn commentaar onderin behoorlijk opzienbarend. Blijkbaar is commentaar niet gewenst.
Goed lezen AUB! Beledigingen en bedreigingen vallen niet onder commentaar.
Eric Schuijt schreef:
di 10 jul, 2018 22:02
En daarnaast is Michiel (tot nu toe) ook nog eens onafhankelijk.
LOL,

Hij maakt andere testers zwart (fietsersbond) en beticht mensen op dit forum van fundamentalisme. O, ja, en of we maar verder willen discussieren op zijn eigen site (daar modereert hijzelf natuurlijk). En het meest vreemde is dattie dat laatste zelf hier komt vertellen, op dit "fundamentalistische" forum.
Christophorus schreef:
wo 11 jul, 2018 00:05
Shadow schreef:
di 10 jul, 2018 23:53
Nou Michiel kan niet ‘onafhankelijk’ opschrijven wat hij vind want dan mag hij nooit meer spulletjes testen...
Nou en? Ik vind het helemaal niet erg dat ik geen VSF fietsen meer te testen krijg. En dat een door mij afgekeurde tassenset na mijn review door de fabrikant van de markt is gehaald, zit ik ook niet mee. You're welcome...

Ik ben voor het lenen van fietsen en spullen echt niet afhankelijk van groothandels en fabrikanten. Er zijn genoeg andere wegen om aan materiaal te komen.
Aha, dus VSF kan nooit meer iets fatsoenlijks maken, voor niemand?
En die tassenset, als die verbeterd was, of opnieuw ontworpen, had ook nooit goed genoeg geworden om een Vaude of Ortlieb te kunnen verslaan?
Christophorus schreef: Goed lezen AUB! Beledigingen en bedreigingen vallen niet onder commentaar.
Nee dat doe ik wel, maar in alle gevallen als jouw mening / ervaring over een product niet strookt met dat van andere gebruikers van dat product ga je uit de hoogte doen. Dat is jammer en onnodig. Het gaat hier om een fiets die duurder is als vele mensen hun auto.
Meeste fietser met achterwiel motor zeggen bijna allemaal dat ze alleen de eco stand gebruiken. Nooit een hogere stand.
In de test werd alleen stand 1 gebruikt en ook santos fietsers gebruiken alleen stand 1. Is deze stand zo krachtig dan? Denk zelf dat als ze een hogere stand gebruiken de motor het niet aankan en dus kan uitvallen.

In deze discussie over de test is dus ook de test van de oitdoor guru van de santos travel Lite e-Bike totaal niet serieus te nemen.
Jammer dat er wederzijds zo met modder gegooid moet worden :? ... al met al hebben we toch dezelfde hobby en alle info over nieuwe zaken is welkom... dan kan er altijd op inhoudelijke wijze over gediscussieerd worden...
EERST LEZEN, DAN DIEP ADEMHALEN EN DAARNA PAS GAAN SCHRIJVEN.

Hoe volwassen zijn jullie nou eigenlijk
Uiteraard heb ik het dan niet tegen al diegenen die wel normaal reageren.
Ja, laten we vooral even met zijn allen de-escaleren (heb ik ook al gedaan t.o.v. Michiel).

Er zijn gewoon een aantal voor en nadelen aan de verschillende oplossingen en die moeten we vooral transparant houden.

Maar waar ik persoonlijk vooral voor wil waken is mensen/merken beschadigen. Het is leuk dat ik mezelf opwerp als autoriteit, maar ik blijf benadrukken dat ik 100% ervan overtuigd ben dat ze zowel bij Santos als bij Idworkx hun stinkende best doen om mooie producten op de markt te zetten. Die mensen houden van hun merk, het is hun kindje. En dat ze daarmee een community willen bouwen snap ik 100%... ze geloven in hun merk en het is bijna een lifestyle. Dat daar een financieel aspect aan zit? Natuurlijk. Maar dat de mensen van deze bedrijven gepassioneerd zijn en vooral mooie dingen willen maken betwijfel ik voor geen micro-seconde.
Senior2 schreef:
wo 11 jul, 2018 07:23
EERST LEZEN, DAN DIEP ADEMHALEN EN DAARNA PAS GAAN SCHRIJVEN.

Hoe volwassen zijn jullie nou eigenlijk
Even over volwassenheid: Volgens de Nettiquette oftewel de Internet Etiquette wordt het gebruik van hele zinnen in hoofdletters beschouwd als: SCHREEUWEN :D

misschien niet zo bedoeld, maar zo komt het wel over.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette
Eric Schuijt schreef:
di 10 jul, 2018 22:02
En daarnaast is Michiel (tot nu toe) ook nog eens onafhankelijk.
Ter info: hij vraagt geld voor banners op zijn website. (Link naar wervende pagina op zijn website)
@Rooss,

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van nettiquette gehoord. Nooit te oud om te leren. In dat geval had ik natuurlijk allemaal hele kleine lettertjes moeten gebruiken.

Ik zou zelf ook nooit het woord SCHREEUWEN met hoofdletters zetten. (Grapje).

In ieder geval bedankt voor de wijze les.
Trouwens heel leerzaam om het hele stukje te lezen. Ook over het inhoudelijke.
Leon schreef:
wo 11 jul, 2018 17:57
Eric Schuijt schreef:
di 10 jul, 2018 22:02
En daarnaast is Michiel (tot nu toe) ook nog eens onafhankelijk.
Ter info: hij vraagt geld voor banners op zijn website. (Link naar wervende pagina op zijn website)
Misschien ben ik erg naief maar dat zegt toch niks? Een website kost nu eenmaal geld. Wat is er dan mis mee om reclame te verkopen om zo de website te financieren?
loknor schreef:
wo 11 jul, 2018 11:25
maar ik blijf benadrukken dat ik 100% ervan overtuigd ben dat ze zowel bij Santos als bij Idworkx hun stinkende best doen om mooie producten op de markt te zetten. Die mensen houden van hun merk, het is hun kindje.
Maar daar zit nu wel een gevaar in. Tunnel visie. Doordat ze hun product als kindje zien, zien ze niet alles onafhankelijk meer. Een middenmotor kan een goede oplossing zijn voor trekkers fietsen. Met de Bosch dubbele batterij technologie heb zo 1000w te pakken. Ook de nyon boord computer met navigatie kan handig zijn.

Ikzelf bedenk me ineens dat een Idworx BLT met Bosch CX motor and duo batterij toch wel een erg goede e-Bike zou zijn.
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:21
Ikzelf bedenk me ineens dat een Idworx BLT met Bosch CX motor and duo batterij toch wel een erg goede e-Bike zou zijn.
Alleen jammer dat het dan een singlespeed is geworden ;)
Fedor schreef:
wo 11 jul, 2018 20:27
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:21
Ikzelf bedenk me ineens dat een Idworx BLT met Bosch CX motor and duo batterij toch wel een erg goede e-Bike zou zijn.
Alleen jammer dat het dan een singlespeed is geworden ;)
Sorry, dit berijp ik niet helemaal. Ze kunnen toch een rohloff naad met. Met E-14 elektronisch schakelen.