Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx opinion BLT e-bike getest - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Idworx opinion BLT e-bike getest

zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:21
Maar daar zit nu wel een gevaar in. Tunnel visie. Doordat ze hun product als kindje zien, zien ze niet alles onafhankelijk meer. Een middenmotor kan een goede oplossing zijn voor trekkers fietsen. Met de Bosch dubbele batterij technologie heb zo 1000w te pakken. Ook de nyon boord computer met navigatie kan handig zijn.

Ikzelf bedenk me ineens dat een Idworx BLT met Bosch CX motor and duo batterij toch wel een erg goede e-Bike zou zijn.
Idworkx heeft heel lang een Bosch optie aangeboden. Maar hou er rekening mee dat dit kleine oplages zijn, dat kan een issue zijn voor Bosch. Het is niet een kwestie van even 100 motoren bestellen...
loknor schreef:
wo 11 jul, 2018 20:40
Idworkx heeft heel lang een Bosch optie aangeboden. Maar hou er rekening mee dat dit kleine oplages zijn, dat kan een issue zijn voor Bosch. Het is niet een kwestie van even 100 motoren bestellen...
Op die manier. De optie met bosch motor had wel de accu in de bagage drager. Maar Idworx is inderdaad kleine speler dus zal wel moeilijk zijn met aantal bestellingen
Fiets-avontuur schreef:
wo 11 jul, 2018 02:56
Meeste fietser met achterwiel motor zeggen bijna allemaal dat ze alleen de eco stand gebruiken. Nooit een hogere stand.
In de test werd alleen stand 1 gebruikt en ook santos fietsers gebruiken alleen stand 1. Is deze stand zo krachtig dan? Denk zelf dat als ze een hogere stand gebruiken de motor het niet aankan en dus kan uitvallen.

In deze discussie over de test is dus ook de test van de oitdoor guru van de santos travel Lite e-Bike totaal niet serieus te nemen.
Dat is één aanname. Mijn reden om meestal in de laagste stand en soms stand twee te rijden is economie. Het is namelijk niet de bedoeling om enkel die ene helling van 12% (of wat het ook is) op te raken, maar om een hele rit uit te rijden. Soms 50 km, soms 100, soms nog iets meer. Als je de hele tijd voordeel wil halen uit de ondersteuning, moet je er zuinig mee omspringen. Verder hou ik er wel van om zelf ook te werken en niet losjes mee te trappen.
Niet slecht bedoeld, hoor, maar vaak heb ik de indruk dat heel veel mensen willen meepraten zonder ook maar de minste kennis van zaken of ervaring met het onderwerp. Dat mag, maar zeg het er dan bij :wink:
Leon schreef:
wo 11 jul, 2018 17:57
Ter info: hij vraagt geld voor banners op zijn website.
Net als advertenties in het tijdschrift voor fietsreizigers "De Wereldfietser".
Prima toch!

Groet,
Tom.
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:45
loknor schreef:
wo 11 jul, 2018 20:40
Idworkx heeft heel lang een Bosch optie aangeboden. Maar hou er rekening mee dat dit kleine oplages zijn, dat kan een issue zijn voor Bosch. Het is niet een kwestie van even 100 motoren bestellen...
Op die manier. De optie met bosch motor had wel de accu in de bagage drager. Maar Idworx is inderdaad kleine speler dus zal wel moeilijk zijn met aantal bestellingen
Inderdaad zijn Santos en Idworx in dat opzicht een kleine speler.
Zie de opmerking van Robbert Rutgrink van Santos uit een ander topic :

Waarom wij zijn begonnen met een achterwiel motor en niet met een (Bosch) middenmotor? Omdat de minimale bestelhoeveelheid voor ons 1500 eenheden per bestelling was, voor minder deden ze het niet. :(
Tsja, daar kunnen wij als kleine fabrikant (nog) niet mee uit de voeten, te veel in een keer. We moesten geduld hebben zeiden ze. En Bosch is het enige merk dat combineerbaar is met elektrisch schakelen van Rohloff, een optie die ik wel zie zitten.
CapoJan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:48

Dat is één aanname. Mijn reden om meestal in de laagste stand en soms stand twee te rijden is economie. Het is namelijk niet de bedoeling om enkel die ene helling van 12% (of wat het ook is) op te raken, maar om een hele rit uit te rijden. Soms 50 km, soms 100, soms nog iets meer. Als je de hele tijd voordeel wil halen uit de ondersteuning, moet je er zuinig mee omspringen. Verder hou ik er wel van om zelf ook te werken en niet losjes mee te trappen.
Niet slecht bedoeld, hoor, maar vaak heb ik de indruk dat heel veel mensen willen meepraten zonder ook maar de minste kennis van zaken of ervaring met het onderwerp. Dat mag, maar zeg het er dan bij :wink:
Heb zelf een e-bike met bosch motor. Geen ervaringen in bergen nog maar dat komt deze zomer. Emmen-Spanje staat op het programma. Wat betreft een helling, als je op 12% helling gewoon de sport of turbo mode gebruikt voor zeg maar 5 kilometer, zal de accu niet gelijk leeg zijn. Als je afdaalt gebruik je geen stroom dus dat compenseert weer is mijn gedachte. Ik zal in vlakke wegen eco gebruiken, op heuvels tour of sport mode, en als het echt teveel word kan ik turbo doen.

Ik heb inderdaad geen verstand van e-bikes in de bergen nog, maar vanaf 1 augustus zal dat hopelijk veranderen. Heb de bosch range calcutalor gebruik en met 2 accu's kan ik dan in heuvelachtige terrein 194 km in eco doen, en in turbo 94km. Aangezien ik alle 4 standen gebruik, eco plat en heuvel af, sport en/of turbo heuvel op kom je dan op ongeveer 144km uit.

Maar dat is vooral de theorie. Hoop dat het zo ook in de praktij werkt.
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:30
Fedor schreef:
wo 11 jul, 2018 20:27
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:21
Ikzelf bedenk me ineens dat een Idworx BLT met Bosch CX motor and duo batterij toch wel een erg goede e-Bike zou zijn.
Alleen jammer dat het dan een singlespeed is geworden ;)
Sorry, dit berijp ik niet helemaal. Ze kunnen toch een rohloff naad met. Met E-14 elektronisch schakelen.
Tuurlijk is die optie mogeijk (zie o.a. Koga e-WT-s), alleen de BLT is altijd met Pinion. Dus dan moet je wel meer verbouwen ;)
Fedor schreef:
wo 11 jul, 2018 22:00
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:30
Fedor schreef:
wo 11 jul, 2018 20:27

Alleen jammer dat het dan een singlespeed is geworden ;)
Sorry, dit berijp ik niet helemaal. Ze kunnen toch een rohloff naad met. Met E-14 elektronisch schakelen.
Tuurlijk is die optie mogeijk (zie o.a. Koga e-WT-s), alleen de BLT is altijd met Pinion. Dus dan moet je wel meer verbouwen ;)
Ze kunnen ook een Rohloff BLT maken :D
Ik heb drie grote fietsvakanties en één kleine gereden op mijn E-bike met achterwielmotor en rijd meestal in de Eco stand omdat ik de electrische fiets heb/gebruik om mijn partner bij te kunnen houden. Zij rijdt zonder ondersteuning en in stand twee zou zij mij niet meer kunnen bijhouden. Stand twee of drie gebruik ik wel als ik moe begin te worden (daarom heb ik de e-bike ook gekocht), maar ik wil zoveel mogelijk zelf blijven fietsen.
De ene batterij (522Watt/h) die ik mee heb is nog nooit leeg gereden. Meestal heb ik nog meer dan 50% energie over bij dagafstanden van ongeveer 75 km. We hebben in Noorwegen, Noord-Engeland/Zuid-Schotland en laatst vanaf Carcassonne naar Zuid-Limburg gereden; o.a. door de Corges du Tarn. Ook bij de dagtochten in de Limburgse/Belgische en Duitse heuvels van rond 50/60 km gebruik ik meestal maar 25 tot 30% van de batterij. De ene E-Biker is de andere niet. Vergelijken blijft dus altijd moeilijk.
Ik bedenk mij nog een voordeel bij de achterwielmotor die ik heb. Met mijn dertig versnellingen probeer ik in dezelfde versnelling te rijden als op mijn gewone fiets waardoor ik mischien wel minder energie van de batterij vraag. Ik heb meestal na een 80 km nog ongeveer 75% energie over. Bovendien laadt de batterij in de bergen bij afdalingen weer bij, waardoor ik ook dan meestal meer dan 50% over heb aan het eind van de dag.
Fiets-avontuur schreef:
wo 11 jul, 2018 22:37
Fedor schreef:
wo 11 jul, 2018 22:00
zivojan schreef:
wo 11 jul, 2018 20:30

Sorry, dit berijp ik niet helemaal. Ze kunnen toch een rohloff naad met. Met E-14 elektronisch schakelen.
Tuurlijk is die optie mogeijk (zie o.a. Koga e-WT-s), alleen de BLT is altijd met Pinion. Dus dan moet je wel meer verbouwen ;)
Ze kunnen ook een Rohloff BLT maken :D
Die is er nu:

https://www.idworx-bikes.de/product/rohler-blt