Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zeevracht elektrische bakfiets - Forum Wereldfietser

Zeevracht elektrische bakfiets

Hallo,

Ik wil graag een elektrische bakfiets naar de VS (Oakland) verschepen per zeevracht. Ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft op dit forum? De fiets meet 244cm x 63cm x 110 cm en weegt 50kg. Ik zag dat dit
helaas niet op een standaard pallet past. Hoe kan ik de fiets het beste verpakken en hoeveel hebben andere mensen betaald voor het verschepen van hun elektrische fiets? Alvast bedankt!

Arnout
Oei dat kan aardig in de papieren lopen....500 euro zou me niets verbazen....

Elektrische fietsen meenemen als particulier in het vliegtuig is tegenwoordig al een uitdaging laat staan een elektrische bakfiets als particuliere zeevracht naar de USA
De grootste uitdaging waar je als particulier tegen aan gaat lopen is de lithium batterij. Dit is een gevaarlijke stof; buiten het feit dat het flink extra kost om te verschepen zul je ook alle papieren moeten tonen oa de MDS ( materiaal data sheet). met de forum zoekfunctie vindt je meer draadjes hierover.

Wellicht kan de fabrikant/leverancier iets betekenen. Ik ben hier eigenaars tegengekomen die bakfieten rechtstreeks uit NL hebben laten leveren.
Een verhuizer kun je ook benaderen maar het is nog maar de vraag of die ekectrische fietsen accepteren.
er zijn ook gespecialiseerde bedrijven die auto’s naar de usa verschepen. Geloof het of niet maar auto’s zijn ook gevaarlijke stoffen. (Accu; alle airbags; resterende brandstof ( benzine of LPG); aanwezige rem/koel vloeistoffen) Wellicht kunnen die je antwoorden geven.

ik zelf zou de fiets demonteren; het frame met batterij als passagier ‘oversize’ ‘sports equipment’ bagage meenemen in het vliegtuig (wel ff een maatschappij vinden die elek fietsen accepteert) en de rest als extra bagage inchecken.

Walter
Walter M schreef:
wo 20 jun, 2018 19:06
er zijn ook gespecialiseerde bedrijven die auto’s naar de usa verschepen. Geloof het of niet maar auto’s zijn ook gevaarlijke stoffen. (Accu; alle airbags; resterende brandstof; aanwezige rem/koel vloeistoffen)
:? Niet heel veel gevaarlijker dan het schip zelf, lijkt me?

Carl
Uit mijn eigen ervaring met zulke dingen: dit wordt duur.
Je hebt me al gevonden:
www.bicyclelogistics-rotterdam.eu
Heel erg bedankt voor de tips Walter. Vliegtuig zou idd de beste oplossing kunnen zijn. Ik heb ondertussen een aantal offertes gekregen en behalve de transportkosten komen er nog kosten bij voor het maken van een kist en inklaringskosten in de haven. Als ik een tweedehands elektrische bakfiets zou kunnen kopen in de VS zou ik dat doen, maar het aanbod lijkt helaas vrij beperkt.