Met de Flyer RS nu zo'n 10500 km ervaring. Hier een ervarings bericht.
Het is er een met XT schakeling en 540 watt batterij.
Ik ben 1.92 en 95 kg.
Net 6 dagen gefietst en in Noord Holland richting Den Helder met forse wind tegen haalde ik zo'n 85 km qua afstand. De fiets is bijna drie jaar oud. Accu dus ook.
Op de terug weg met wind mee reed ik er bovenuit, dus boven de aandrijving uit. Ik dacht dat ie stuk was want er was nog maar een blokje weg met 60km. (normaal met zo'n 20 a 24 km 1 blokje minder steeds van de 5) Al met al 102 km gefietst en ik had nog zo'n 25km over. Een groot verschil dus. Maar ik had soms nul verbruik vanwege de wind in de rug.
Meestal kan ik zo'n 90km rijden op het vlakke en met wat heuvels ook en wind. Draai licht rond, was ik zo gewend na knie klachten en dan heb ik meestal twee balkjes vermogen en soms drie. Hij geeft tot vijf aan.
Hou wel van beetje trappen ook en rij meestal in standard stand (eco, standard, high). Eco is niet altijd voordeliger lijkt. Trapritme en schakelen helpt zeker voor meer km per lading. Lichter wegfietsen en opschakelen tot een fijn ritme. In de bos over rulle paden gaat ie logischerwijze ook wat meer verbruiken. Je voelt ook het verschil wel eenmaal weer op een fietspad, hoeveel lichter dat trapt.
Laatst een nieuwe geprobeerd met cadans op het display en ik zag dat ik zo'n 85 omwentelingen maak. Beetje meer of minder, wel leuk dat eens gemeten te zien.
Heerlijke fiets al ziet ie er wat outdated uit met accu achter de buis. Maar wel mooi!
En ik rij nog met originele ketting en kransjes. Kwestie van met beleid schakelen. Even kracht er af en dat kan in een omwenteling, op het vlakke zeker. Dus heel netjes want er werd wel geschreven dat je die na 2500km al zou moeten vervangen maar bij laatste beurt was het nog goed. En derailleur systeem, deore xt is gewoon goed. Hoef het nooit bij te stellen, blijft perfect schakelen. Remmen, ook xt, ook prima. Gewoon een fijne fiets en ik rij er mee naar m'n werk, 30 a 40 km per dag. Meestal zo tussen 25 en 26 km per uur. Gemiddeld is dat zo'n 23,5 a 24 maar ik kan lekker doorfietsen met weinig stoplichten. Dat scheelt in gemiddelde snelheid en verbruik. Haal ik dus net geen drie keer naar m'n werk. Ben benieuwd naar weer nieuwe motor bij Flyer in 2019. De motor van 2018 vond ik wat lawaaierig, meer dan de mijne nu. Nog geen zin om dan te vervangen en/of in te ruilen. Ze gaan ook grotere accu's standaard er in zetten. Tot zelfs 730watt las ik. Dan kun je een heel eind!
Nog geen vakantie met veel bagage zoals tent en zo gedaan. Krijg ik wel weer zin in! Wel voor een week en overnacht bij vrienden op de fiets. Twee volle tassen achterop, kleren, lader. Heerlijk fietsen!
Het is er een met XT schakeling en 540 watt batterij.
Ik ben 1.92 en 95 kg.
Net 6 dagen gefietst en in Noord Holland richting Den Helder met forse wind tegen haalde ik zo'n 85 km qua afstand. De fiets is bijna drie jaar oud. Accu dus ook.
Op de terug weg met wind mee reed ik er bovenuit, dus boven de aandrijving uit. Ik dacht dat ie stuk was want er was nog maar een blokje weg met 60km. (normaal met zo'n 20 a 24 km 1 blokje minder steeds van de 5) Al met al 102 km gefietst en ik had nog zo'n 25km over. Een groot verschil dus. Maar ik had soms nul verbruik vanwege de wind in de rug.
Meestal kan ik zo'n 90km rijden op het vlakke en met wat heuvels ook en wind. Draai licht rond, was ik zo gewend na knie klachten en dan heb ik meestal twee balkjes vermogen en soms drie. Hij geeft tot vijf aan.
Hou wel van beetje trappen ook en rij meestal in standard stand (eco, standard, high). Eco is niet altijd voordeliger lijkt. Trapritme en schakelen helpt zeker voor meer km per lading. Lichter wegfietsen en opschakelen tot een fijn ritme. In de bos over rulle paden gaat ie logischerwijze ook wat meer verbruiken. Je voelt ook het verschil wel eenmaal weer op een fietspad, hoeveel lichter dat trapt.
Laatst een nieuwe geprobeerd met cadans op het display en ik zag dat ik zo'n 85 omwentelingen maak. Beetje meer of minder, wel leuk dat eens gemeten te zien.
Heerlijke fiets al ziet ie er wat outdated uit met accu achter de buis. Maar wel mooi!
En ik rij nog met originele ketting en kransjes. Kwestie van met beleid schakelen. Even kracht er af en dat kan in een omwenteling, op het vlakke zeker. Dus heel netjes want er werd wel geschreven dat je die na 2500km al zou moeten vervangen maar bij laatste beurt was het nog goed. En derailleur systeem, deore xt is gewoon goed. Hoef het nooit bij te stellen, blijft perfect schakelen. Remmen, ook xt, ook prima. Gewoon een fijne fiets en ik rij er mee naar m'n werk, 30 a 40 km per dag. Meestal zo tussen 25 en 26 km per uur. Gemiddeld is dat zo'n 23,5 a 24 maar ik kan lekker doorfietsen met weinig stoplichten. Dat scheelt in gemiddelde snelheid en verbruik. Haal ik dus net geen drie keer naar m'n werk. Ben benieuwd naar weer nieuwe motor bij Flyer in 2019. De motor van 2018 vond ik wat lawaaierig, meer dan de mijne nu. Nog geen zin om dan te vervangen en/of in te ruilen. Ze gaan ook grotere accu's standaard er in zetten. Tot zelfs 730watt las ik. Dan kun je een heel eind!
Nog geen vakantie met veel bagage zoals tent en zo gedaan. Krijg ik wel weer zin in! Wel voor een week en overnacht bij vrienden op de fiets. Twee volle tassen achterop, kleren, lader. Heerlijk fietsen!