Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eventuele aankoop E-Bike voor meerdaagse tochten. - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Eventuele aankoop E-Bike voor meerdaagse tochten.

205 berichten
Ed, gewoon een (mixte) damesmodel nemen, die zijn echt wel te krijgen in jouw maat. De oplossing vvoor 26" is te duur en betekent dat je waarschijnlijk met een minder gewenste naafmotor eindigt. Dat is gewoon zonde.
Leon schreef:
zo 18 mar, 2018 16:20
Ed kettingvet schreef:
zo 18 mar, 2018 12:32
bdr schreef:
za 17 mar, 2018 21:25
Die ghost lijkt me te lang (58cm top tube) en de wielen zijn te groot (28 inch met 50mm band).
Misschien is dit op te vangen met korte stuurpen i.c.m. stuur met terugloop.
Ik had gehoopt dat je na - op twee weken na - een jaar zoeken de maat van de fiets inmiddels een hogere prioriteit had gegeven.
Dat doe ik, wees maar gerust.
Trouwens, het zit eerder fout bij de Merida m.b.t. Standover-hoogte.
Lengte bovenbuis is bij de Merida ook 57cm.
loknor schreef:
zo 18 mar, 2018 16:24
Ed, gewoon een (mixte) damesmodel nemen, die zijn echt wel te krijgen in jouw maat. De oplossing vvoor 26" is te duur en betekent dat je waarschijnlijk met een minder gewenste naafmotor eindigt. Dat is gewoon zonde.
Bij sommige fietsen (merken) vind ik mixte modellen zeker kunnen, het moet ook nog wel wat mooi ogen, toch.
Ik (1m70) heb daarnet eens getest, bij een MTB (maat 53, 28” wielen) die ik al 8 jaar veel en graag gebruik. Als ik weerszijden mijn voeten plaats, raakt mijn klokkenspel ook net de bovenhuis. Ik heb deze situatie nog nooit voorgehad, omdat ik niet goed inzie waarom je zo zou gaan staan. Wel met 1 voet op de trapper, en de fiets beetje schuin. Dus ik denk Ed, dat je de fiets wat overhaast teruggebracht hebt, misschien toch nog een kans geven als hij verder goed voldeed?
Merida is nog niet ingeleverd. Staat hier veilig en wel opgeborgen op slaapkamer.
Het is niet zo dat mijn "klokkenspel" de bovenbuis alleen maar juist raakt, nee, erger nog, mijn volledige kruis drukt werkelijk tegen de bovenbuis aan.
Ik vind dit geen aangenaam/veilig gegeven.
De ideale geometrie zal ik nooit vinden in de markt van fabrieksklare E- bikes, maar er moeten toch best wat herenmodellen zijn die wel kunnen.
En anders een mixte model.
Ik zoek rustig verder, bij beter (lees droog) weer zijn er meer mogelijkheden voor mij, dan moet ik geen vrienden vragen om me ergens naartoe te brengen, kan dan met de motor gaan.
Zie me al in motorpak, helm en handschoenen op E-bike ... veilig is dat dan weer wel.
bdr schreef:
za 17 mar, 2018 21:25
Al eens bij Trek gekeken? Ik vind Trek wel sterk in kleine maten.
Vandaag wat grondiger gaan kijken bij Trek.
Fantastisch mooie fiets, zowel wat betreft afwerking als afmontage (veel door mij gewenste onderdelen/ eigenschappen) maar minpunt = geen fatsoenlijke bagagedrager+prijs
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... orCode=red
Wat ik me afvraag ... kan men een E-Bike voorzien van een Bosch Active Line Plus motor deze laten vervangen door een Bosch Performance Line CX uitvoering?
Steek is volgens mij niet hetzelfde. Active en performance uit dezelfde jaargang zijn hetzelfde (lettterlijk, enige verschil is de afdekplaat en de programmering), maar de CX ziet er net iets anders uit.

Sowieso is een active line echt wel okay voor een 25kmpu ebike, meer dan genoeg power voor een fietsvakantie. Het feit dat hij wat minder aggressief aanslaat betekend ook weer een hogere actieradius. De iets lagere ondersteuning zal je niet zo snel tegenaan lopen.
E- Bikes met Yamaha motor blijven mij ook nog steeds interesseren, maar blijkbaar heeft het merk ook een eigen lijn E- Bikes https://www.yamahabicycles.com/bikes/crossconnect/

Weet iemand of deze in België of Nederland worden verdeelt?
Ed kettingvet schreef:
ma 26 mar, 2018 22:10
E- Bikes met Yamaha motor blijven mij ook nog steeds interesseren, maar blijkbaar heeft het merk ook een eigen lijn E- Bikes https://www.yamahabicycles.com/bikes/crossconnect/

Weet iemand of deze in België of Nederland worden verdeelt?
Ik zou ze even een mailtje sturen, maar aangezien er grote letters staan in de vorm van "prototype" met een 'notify me' - email optie, gok ik dat het nog niet uitgebracht is. En als het dan zover is, dan zal het wel eerst USA only zijn, al kan je natuurlijk altijd een balletje opgooien bij een lokale / favoriete fietsenmaker voor import opties, als ze eenmaal uitgebracht zijn. Wees wel voorbereid op hogere prijzen in zulke gevallen.
Het lijkt er inderdaad op dat de Yamaha E- bikes nog niet uitgebracht zijn.
Wel al een vrij uitgebreide site die ze hebben ... zal allemaal toch niet meer al te lang gaan duren denk ik dan.
Op zich hoef je niet te wachten: Er zijn al goede E-bikes met Yamaha van o.a. Giant, Haibike en Batavus. Ik zie niet direct de meerwaarde van de eigen Yamaha modellen (gebaseerd op wat ik zo zie aan afmontage).
Erg uitgebreid is de keuze E-Bikes met Yamaha motor toch niet ... mag gerust wat meer aanbod in zijn.
Wat Giant betreft, die SyncDrive Sport, 80Nm, 250W motor is dat dan een Yamaha?
Verder ga ik Haibike zeker bekijken, maar op het eerste zicht lijkt dat deze modellen een aanrijding hebben gehad waardoor het frame is vervormt. Maar misschien valt dat "live" wel mee.
Batavus krijg ik meer en meer de indruk dat men deze moet proberen, zoveel positiefs over te lezen.
Giant motoren zijn standaard Yamaha motoren met een minimale software aanpassing (AFAIK is de rebadge vanwege gezamenlijke ontwikkeling) en een iets andere display.

https://www.giant-bicycles.com/global/syncdrive

Ik zie alleen bij de Pro een referentie naar Yamaha, maar de vorm van de andere twee is overduidelijk Yamaha. Online zoeken bevestigd (o.a. op tuning sites) dat dit Yamaha motoren zijn.
Bedankt voor het opzoekwerk en de link Loknor.
Erg interessant, o.a. deze komt ook op mijn lijstje https://www.giant-bicycles.com/nl/quick-eplus-25-km-h
Geen idee of men op zo'n achterdrager een set fietstassen fatsoenlijk kan bevestigen.
De Haibike lijkt me de moeite waard om te bekijken, wel opletten of de geometrie je bevalt, want hier knapte ik wel op af.
Moris schreef:
di 27 mar, 2018 19:11
De Haibike lijkt me de moeite waard om te bekijken, wel opletten of de geometrie je bevalt, want hier knapte ik wel op af.
Kan je dit even verduidelijken, ... paste het gewoon niet of was het wat anders waarop je afknapte?

Nog even in herhaling vallen m.b.t. de achterdrager van de Giant https://www.giant-bicycles.com/nl/quick-eplus-25-km-h
Iemand hier die weet of bagagetassen hier stevig en veilig kan worden aan bevestigd.
Fiets heeft veel door mij gewenste onderdelen. (Alleen de Shimano Deore kon beter maar of dat zoveel verschil maakt met een wat hogere afmontage weet ik niet ... ken al die verschillende groepen niet.)
Tsja ik ga ervan uit dat een Ortlieb tas wel zal passen, maar om dat zeker te weten zal je dat toch ergens moeten testen. Ik denk niet dat er mensen zijn op dit forum die deze fiets kennen. Sterker nog, bij Tweakers heb ik deze ook nog niet voorbij zien komen.
loknor schreef:
wo 28 mar, 2018 18:58
Tsja ik ga ervan uit dat een Ortlieb tas wel zal passen, maar om dat zeker te weten zal je dat toch ergens moeten testen. Ik denk niet dat er mensen zijn op dit forum die deze fiets kennen. Sterker nog, bij Tweakers heb ik deze ook nog niet voorbij zien komen.
Ik ga zeker nog achter die Giant aan, lukt momenteel effe niet omdat mijn chronische ziekte wat opspeeld.
Zodra dit beter is, alsook het weer, dan ga ik naar de GIANT STORE Q-BIKE die blijkbaar op amper 4 km van mijn deur zit (wist ik niet).
Ed kettingvet schreef:
di 27 mar, 2018 11:06
Batavus krijg ik meer en meer de indruk dat men deze moet proberen, zoveel positiefs over te lezen.
Hou er rekening mee dat stuur en zadel te vervangen zijn. Vooral de Razer heeft een on-ergonomisch stuur. Een beetje FM ruilt dat kosteloos bij aankoop. Een prima nieuw stuur van XLC/Shumpert met meer sweep kost een tientje. Setje Ergon Leathers erop (dat zal wel wat extra kosten^^) en je bent het heertje.

Zadel is van het type breed+zacht, maar dat vind ik sowieso niet iets waar een fietsenmerk veel geld aan moet besteden. Een zadel is erg persoonlijk.