Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bulls Lacuba EVO E45 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bulls Lacuba EVO E45

Arno,

Dan ben ik benieuwd waar die route ligt.

Bert
Dit heb ik erover gevonden:
"planvorming Snelfietsroute Den Bosch - Eindhoven

31 oktober 2016: concept tracé- verkenning gereed

De GGA regio NO heeft het adviesbureau Antea opdracht verstrekt een ‘Tracéstudie snelfietsroute ’s-Hertogenbosch-Boxtel-Eindhoven’ uit te voeren. Het concept is op 11 november jl. uitgebreid besproken.
Een 'gele variant' die Vught-zuidwest en Esch ontsluit, is eigenlijk al afgevallen. Niet direct genoeg.
In Vught liggen de keuzes nog open: 'blauw' langs de oostzijde van het spoor of 'rood' langs de A2.
Het oorspronkelijk door de Fietsersbond voorgestelde tracé tussen Vught en Boxtel met 2 spoorwegovergangen is afgevallen vanwege de onveiligheid hiervan. Deze spoorwegovergangen worden immers in het kader van PHS niet aangepakt.
In Boxtel is de keuze nog langs het station of Bosscheweg - Brederodeweg - Eindhovenseweg (het meest direct). Afwegingen zijn in welke mate woonwijken en bedrijventerreinen worden ontsloten.
Ook in Best en Eindhoven zijn er meerdere varianten; Antea scherpt op deze punten de rapoortage nog wat aan.
Met name in Eindhoven is de Fietsersbond er sterk voor beide varianten tot een SFR op te waarderen."
Wim schreef:
Polling schreef: Ik merk wel dat je zeer defensief moet rijden, de andere weggebruikers zijn aan deze snelle fietsen nog niet gewend en schatten de snelheid gauw verkeerd in.
Ik zou maar eens gaan denken over een hi viz jasje. Dat scheelt juist in zulke omstandigheden flink.
Die heb ik al, en altijd aan als ik in het donker fiets, niet alleen met de speedpedelec.
Over de snelfietsroute: Nu is hè denkelijk via DB eb Vught al sneller, door de twee relatief grote stukken rechtdoor langs de A2. Ik kan ook via Drunen zuidwaarts, dat is een kleine 3 km korter, maar dat is veel minder doorgaand. Ik vraag me wel af of de regelgeving me niet gaat verbieden via deze FSW te fietsen.
Hallo
Ik ben benieuwd naar je langdurige ervaring met deze fiets.
Hoe waak moet je de ketting wisselen?
Hoe snel fiets je?
Zijn ook problemen / extra onderhoudkosten etc?

bij voorbaat dank,
Miro
Het verhuizen van het kantoor is uitgesteld, dus voorlopig is het 2 x 15,5 km ww-verkeer. Ik doe dat op de middelste ondersteuningsstand met een gemiddelde snelheid van rond de 30 kmpu van deur tot deur. Dan rijd ik een kruissnelheid van 35-38 kmpu.

Onderhoud tnt minimaal. Af en toe de ketting smeren. De fiets staat nu voor de eerste onderhoudsbeurt bij de dealer, 2300 km mee gereden. Probleemloos.

Ik ben voorlopig voor een weel of 10 uitgeschakeld, na twee dagen fietsvakantie (op motorloze fiets) kamen de nierstenen in actie. Na allerlei complicaties zit ik de komende 8 weken met een nierdrain en een fietsverbod...
Polling schreef:Over de snelfietsroute: Nu is hè denkelijk via DB eb Vught al sneller, door de twee relatief grote stukken rechtdoor langs de A2. Ik kan ook via Drunen zuidwaarts, dat is een kleine 3 km korter, maar dat is veel minder doorgaand. Ik vraag me wel af of de regelgeving me niet gaat verbieden via deze FSW te fietsen.
Al bekend of op die fietssnelweg per 01-07-2017 speed-pedelecs worden toegelaten? Dan moeten alle speed-pedelecs van de FSW.
Volgens mij is die FSW nog steeds in dee planning, nog neit gereed. Er is wel enige beweging in de regelgeving, ik heb begrpen dat de provincie Gelderland pleit voor het gebruiken van onderborden "speedpedelecs toegestaan".
Na enige tijd nog maar eens een reactie en ervaringen. Ik fiets er nu bijna anderhalf jaar op, en vanaf deze week eindeliojk het kantoor verhuisd naar Eindhoven. De fiets bevalt prima. Na mijn nierproblemen in de herfst weer opgestapt, en de winter door gefietst (2 x 15,5 km). Bij sneeuw met de Gaastra, kan dan toch niet echt doorfietsen. Totaal nu ruim 5000 met de Bulls gefietst, maar nu gaat het hard: 90 km per dag, 3 dagen per week....
Vandeweek 06.15 opgestapt, -2 graden en Bf 4 tegenwind. Anderhalf uur later was de accu leeg en was ik op het werk, 29,9 kmpu gemiddeld over de hele route, waar ik de laatste 5 km een standje lager ondersteuning koos, accustress....

Ik merk wel dat de ervaring verschil maakt. Veel verschil zelfs. Ik ken de fiets, ik weet hoe hard ik kan, wat de remmen doen, wat ik in de bocht wel en niet kan. En de mensen weten het inmiddels ook voor een deel. Ik weet ook waar de grenzen van de regelgeving liggen. Ik heb een uitgeprinte mail van de wegbeheerder in Den Bosch dat die me burgerlijke ongehoorzaamheid aanraadt bij het op een fietspad rijden waar ik de weg op zou moeten...
Op mijn nieuwe route zijn een paar stukken waar ik de weg opga waar dat niet mag (heel smal bromfietspads van stoeptegels) en een paar stukken waar ik het fietspad opga waar ik op de weg zou moeten (bebouwde kom, iedereen rijd er harder dan 50).
Na nog eens anderhalf jaar en totaal 20.000 km is de motor geklapt... Kosten zijn hoog, garantie nog maar deels, ik denk dat het een andere oplossing gaat worden.
De afgelopen anderhalf jaar waren prima op de SP. 2 x 45 km x 3 dagen per week is goed te doen, alleen bij heftige regen op de heenweg, ijzel of sneeuw ben ik met ander vervoer gegaan.
Nu is het weer terug naar de Gaastra: 15,5 km naar station, 25 min trein, 20 min lopen. Prima te doen ook. Wel wat duurder, maar de SP kost ook veel alles bij elkaar... Even afwachten hoe dit na een paar weken bevalt.
Polling schreef:
di 01 okt, 2019 15:10
Na nog eens anderhalf jaar en totaal 20.000 km is de motor geklapt... Kosten zijn hoog, garantie nog maar deels, ik denk dat het een andere oplossing gaat worden.
De afgelopen anderhalf jaar waren prima op de SP. 2 x 45 km x 3 dagen per week is goed te doen, alleen bij heftige regen op de heenweg, ijzel of sneeuw ben ik met ander vervoer gegaan.
Nu is het weer terug naar de Gaastra: 15,5 km naar station, 25 min trein, 20 min lopen. Prima te doen ook. Wel wat duurder, maar de SP kost ook veel alles bij elkaar... Even afwachten hoe dit na een paar weken bevalt.
En per 1 januari kan je altijd nog een nieuwe kopen via je werk, door de nieuwe regeling.

Riese&Muller heeft een paar prachtige modellen in de 2020 catalog....https://www.r-m.de/nl/modellen/

Is een vouwfiets anders niet een idee, eventueel elektrisch? Vouw je 'm op in de trein, hoef je de 20 minuten ook nit meer te lopen?

20.000 km op sp-snelheden, vind ik nog meevallen voor een 350 watt motor, die zal vaak op z'n tenen moeten lopen. Hoop zelf dat mijn 25 km/h beestje verder komt, denk het wel want ik trap meestal zelf.
Mijn pedelec (Heinzmann, met direct drive achternaafmotor) heeft er ondertussen net 20.000 km op zitten. Die doet het nog altijd prima. Maar zo'n direct drive motor heeft dan ook amper meer slijtagedelen dan een gewone naaf.
In de E-Orca (velomobiel voor woonwerkverkeer) houdt de motor het nu al dik 65.000 km uit. De lagers zijn één keer preventief vervangen.
Ik vermoed dat een middenmotor het met die hoge vermogens nodig voor de hogere snelheden zwaar te verduren krijgt.
Elders heb ik een link naar een handleiding gekregen (USA) die bij navraag bij de NL importeur en de FM niet bekend was. Daarin wordt gesproken over preventief vervangen van de tandriem. Mijn FM heeft dit gedeeld met de importeur en die hebben samen contact gezocht met de fabrikant (Brose). Hoewel die melden dat dat een ander type zou betreffen, lijkt er wel een opening voor een ruimere coulance. Afwachten nu...
Hans Keesom schreef:
di 01 okt, 2019 19:22
Polling schreef:
di 01 okt, 2019 15:10
Na nog eens anderhalf jaar en totaal 20.000 km is de motor geklapt... Kosten zijn hoog, garantie nog maar deels, ik denk dat het een andere oplossing gaat worden.
De afgelopen anderhalf jaar waren prima op de SP. 2 x 45 km x 3 dagen per week is goed te doen, alleen bij heftige regen op de heenweg, ijzel of sneeuw ben ik met ander vervoer gegaan.
Nu is het weer terug naar de Gaastra: 15,5 km naar station, 25 min trein, 20 min lopen. Prima te doen ook. Wel wat duurder, maar de SP kost ook veel alles bij elkaar... Even afwachten hoe dit na een paar weken bevalt.
En per 1 januari kan je altijd nog een nieuwe kopen via je werk, door de nieuwe regeling.
daar gaat mijn baas niet in mee, die geeft 0,19 per km of werkelijke kosten OV, en daar meten we het mee doen. Geen lease-constructies.

Is een vouwfiets anders niet een idee, eventueel elektrisch? Vouw je 'm op in de trein, hoef je de 20 minuten ook nit meer te lopen?
Dat lopen is alleen maar fijn, en de gewone fiets fietst een heel stuk beter dan een vouwfiets, ik moet van huis naar station ook ruim 15 km.
Hallo Polling
Daar wordt ik niet blij van, een Brose motor die na 20.000 km de geest geeft.
Ik ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten. (ex coulance)
Ik heb een maand geleden een Bulls 25 aangeschaft met Brose motor en die grote accu voor woon- werkverkeer op 15 km afstand.
Bevalt me uitstekend. Zo goed dat ik regelmatig een stukje omrij via mooie wegen ipv de fiets snelweg.
Poppink schreef:
do 03 okt, 2019 01:35
Hallo Polling
Daar wordt ik niet blij van, een Brose motor die na 20.000 km de geest geeft.
Ik ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten. (ex coulance)
Ik heb een maand geleden een Bulls 25 aangeschaft met Brose motor en die grote accu voor woon- werkverkeer op 15 km afstand.
Bevalt me uitstekend. Zo goed dat ik regelmatig een stukje omrij via mooie wegen ipv de fiets snelweg.
Aanschaf nieuwe motor ruim 1000 euro. De rest ligt bij de FM (kosten (de)monteren.
De 45 kmpu motor zal zwaarder belast worden dan de 25 kmpu motor, ik denk dat dat ook flink scheelt voor de levensduur. Let even op: het lijkt er nu op dat er in de VS een handleiding in omloop is waarin gesproken wordt over het preventief vervangen van de (interne) tandriem elke 15.000 km. Binnen NL is die handleiding/richtlijn niet bekend, zo lijkt het. Mijn FM en de importeur van Bulls fietsen hebben daar nu contact over met de fabrikant van de motor.
Polling schreef:
do 03 okt, 2019 21:47
...........

Aanschaf nieuwe motor ruim 1000 euro. De rest ligt bij de FM (kosten (de)monteren.
De 45 kmpu motor zal zwaarder belast worden dan de 25 kmpu motor, ik denk dat dat ook flink scheelt voor de levensduur. Let even op: het lijkt er nu op dat er in de VS een handleiding in omloop is waarin gesproken wordt over het preventief vervangen van de (interne) tandriem elke 15.000 km. Binnen NL is die handleiding/richtlijn niet bekend, zo lijkt het. Mijn FM en de importeur van Bulls fietsen hebben daar nu contact over met de fabrikant van de motor.
Poeh, pittige prijs, maar ook een standaard 25 km/h motor van Shimano kost al 700 euro zonder montage zie ik. Lijkt me dus wel een te begrijpen prijs, maar toch, is even flink geld. zie ook https://www.amazon.de/EXCALIBUR-BIKE-Na ... B07TSNCB24
Ik ben benieuwd of die 15.000 km ook voor andere middenmotoren geldt, of het uitmaakt of je de motor veel uit hebt staan en wat het dan kost en zoals je al aangeeft of er verschil is tussen 25 en 45 km/h. Zou een pittig nadeel van een middenmotor zijn.
Ik ken de interne techniek niet van andere motoren, bij Brose lijkt het specifiek te gaan om de interne tandriem (die het voordeel heeft dat het een heel stille motor is). Bij tijdige vervanging (zou bij regulier onderhoud kunnen, motor moet wel worden gedemonteerd en opgestuurd, 2 weken, kosten zijn voor dealer € 100 volgens de handleiding die ik heb gezien (bijlage)
B96991D7-FE9B-4F4A-BC85-7B6D401C8142.jpeg