Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskampervaring E-MTB - Forum Wereldfietser

Harskampervaring E-MTB

Even een nieuwe topic openen waar ik graag mijn ervaring wil delen m.b.t. het weekend bij de Harkamperdennen.
Als enige met een E-MTB op vrijdag aangekomen met mijn fietskarretje.
Eerste rit was 85 km met 15% ondersteuning.
Met deze ondersteuning red ik een actieradius van 110 km onder een temperatuur van 24 graden.
In de morgen was het iets kouder.
De volgende dag gekozen voor de groep met de 80 km en als enige meegefietst met een E-MTB.
In eerste instantie weer 15% ondersteuning maar al gauw teruggebracht naar 0% ondersteuning.
Op sommige momenten dat mijn knie iets begon te protesteren (hoogtemeters) heb ik voor de zekerheid de 15% ondersteuning weer toegepast.
Uiteindelijk had ik na een rit van 80 km nog 65% over in de accu.
We waren met ongeveer 40 fietsers en in mijn ervaring perfect te combineren met de traditionele trekkers fietsen.
De volgende dag met 15% ondersteuning weer teruggefietst richting huis.
Mijn mening om een e-bike te combineren met een traditionele fiets is dus zeer positief.
Het geweldige van de e-bike is dat het heel makkelijk aanpassen is aan je medefietser.
Heb je een slechte dag dan kun je effe een procentje meer ondersteunen.
Heb je een wereld dag gooi je de ondersteuning er gewoon af.

Groeten van Robert
Hoi Robbert

Leuk dat jij naast mij stond. Jij hebt inderdaad mooie innovatieve spullen. Ook een mooie tent.

En ja, de ebike kan en mag een goede ondersteuning zijn, als het nodig is.

Jammer dat ik geen afscheid van je nam.

Zie je misschien nog op andere momenten.

Mario
Thx Mario

Het was een leuke ervaring en ongetwijfeld komen we elkaar weer tegen bij een volgende evenement.
Goed om te lezen, Robert. Dankzij ebikes zijn meer mensen in staat om aan groepsactiviteiten mee te doen. Een 'denivellerend effect' dus. Ik zag dat ook in de Alpen: duo's en groepjes fietsers met een mix van met en zonder trapondersteuning, die samen op pad konden. Dat sociale aspect wordt hier op het forum nog wel eens over het hoofd gezien.
Mijn ervaring was in ieder geval zeer positief.
Met de groepstocht van zaterdag ben ik gestart met 15% ondersteuning maar uiteindelijk de ondersteuning er maar af gedaan omdat ik zelf genoeg conditie heb de groep bij te houden zonder ondersteuning.
Het is toch ideaal dat er nu wel de keuze is, dus als ik problemen met mijn knie krijg of er komt een pittige beklimming, of er wordt gereden met de fietskar hoef ik niet bang te zijn achter te lopen op een eventuele groep.
De keuze is gewoon geweldig en opent ook perspectieven voor andere rijders.