Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen zomer 2008, Europa - Forum Wereldfietser

Fietsen zomer 2008, Europa

Hallo,

Al enige tijd ben ik mij aan het oriënteren op een fietsreis. Komende zomer 2008 heb ik een lange vakantie (student), dus tijd genoeg om een leuke fietsvakantie te plannen.
Graag zou ik een week of 4 door een land willen trekken. Spanje lijkt me een leuke optie, heb de bekende fietsboeken van dat land gelezen. Ook lijkt bijvoorbeeld Engeland/Schotland me een optie.
Het liefst zou ik met een fietsbus of vliegtuig naar een land willen gaan, en dan de fietstocht maken. Zelf denk ik aan een dagafstand van ca 75 km.
Uiteraard zal de vakantie low-budget zijn, dus kamperen, maar af en toe een hotel/jeugdherberg moet natuurlijk kunnen.
Ik ben een jongeman van 22 jaar met brede interesses.
Op het internet heb ik zitten kijken naar groepstrektochtfietsreizen, maar heb nog niet gevonden wat ik zocht (te kort, prijzig, korte dagafstanden etc.). Alleen lijkt me ook niet zo leuk, dus ik zoek mensen (20-30 jaar?) die dezelfde plannen hebben.

Dus wie heeft dezelfde plannen?

Op zich ik wel,
ik heb nog geen concrete plannen voor deze zomer, maar fietsen blijft trekken. Lijkt me dit jaar leuk om dat met (een aantal?) leeftijdsgenoten te doen.
Afgelopen zomer ben ik van Amsterdam naar Spanje gefietst, vorig jaar winter heb ik een rondtoer in Costa Rica gemaakt.
Bestemming maakt me niet zo uit, Spanje dit jaar misschien maar niet, maar Engeland/Ierland/Schotland, een stuk van een rondje Noordzee, Scandinavie, of richting Italie.. zijn allemaal reizen die ik nog eens zou willen maken.

Ik ben trouwens net 26 geworden en studeer nog (stage) in Amsterdam. Mijn vakantie is niet zo heel lang maar zo'n 3 weken moet wel lukken.
Mijn dagafstand lag vorig jaar rond de 100, maar zo'n 75 vind ik ook prima. Ik ga het liefst kamperen, meestal eigen potje koken etc.

Nou ik hoor misschien wel van je, lijkt me leuk om 'ns kennis te maken.

En alle andere forumlezers die zich in dit fietsidee kunnen vinden: reageer! :)

Groetjes Barbara

Hoi Barbara,

Hartelijk dank voor je antwoord!
Mij maakt 't niet zo gek veel uit waar ik/we heen gaan, als 't maar buiten NL is, maar dat ben je al snel ;)

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus laat iedereen zich maar melden, dan kunnen we misschien een ontmoeting organiseren.

Groeten,

Peter

Peter en Barbara,

Ik ben zelf ook (nog) student, vanaf februari tot en met juni ben ik op stage en daarna ben ik ook klaar met school :)
Ik wil komende zomer een aantal weken gaan fietsen ergens in Europa. Noorwegen lijkt mij erg mooi. Ik heb nog niet zo heel veel fietsvakantie ervaring, maar een km of 75 tot 100 per dag moet geen probleem zijn.
Ik weet dat Cycle Tours ((jongeren)groeps)reizen organiseert, maar hun programma voor 2008 staat nog niet op de website.

Ik ben net deze maand 24 jaar geworden, woon in Barneveld en studeer in Arnhem. Voor mijn stage ga ik elke dag ongeveer 36 km fietsen, dus heb er tegen de zomer al zo'n 3800 km op zitten.
Het lijkt mij ook wel leuk om met een klein groepje met met mensen van 20 tot 30 jaar te gaan fietsen.

Leuk dat er mensen zijn die hetzelfde willen!
Denk dat we maar eens een ontmoeting kunnen organiseren. Het lijkt me het beste om dit op een centraal punt te doen dat makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer (of met de fiets ;) ). Datum?
Ik zag ook dat er begin februari een fietsbeurs is in de RAI, misschien ook een idee?
Laat maar even wat weten.

En als er nog meer mensen zijn die geïnteresseerd zijn, laat het ook horen!

hellow folks,

dit is een erg leuk topic! 20-30-jarigen die samen lekker gaan fietsen. tot 31 juli 2008 zal ik in Zuid-Amerika backpacken. indien de reis in dit topic vanaf ergens in augustus ondernomen wordt, kan en wil ik zeker mee! groot-brittannie, scandinavie, zuid-europa, lijkt me allemaal leuk. ik heb fietservaring in de benelux, frankrijk, duitsland en tsjechie. een nieuw gebied verkennen met een groepje twintigers lijkt me super.

fietsfreak bas

Op die fietsbeurs afspreken lijkt me een goed idee. Die beurs is op 2 en 3 februari, toegang is 12 euro.
Cycletours heeft vanaf vandaag de (digitale) brochures op de website staan. Het programma van 2008 is alleen nog niet rechtstreeks in te zien op de website.
Of anders kunnen we misschien een keer in Utrecht ofzo afspreken.

voorig jaar, het jaar dat ik 20 werd, ging ik voor de eerste keer alleen op fietsvakantie (ongeveer een maand naar de Alpen en terug). Ik had in het begin ook wel schrik voor eenzame momenten en zo. Maar als je alleen reist, kan je veel gemakkelijker een slaapplaats bij gewone mensen vinden. Gewoon vragen om de tent in hun tuin op te zetten, en dikwijls kan je gewoon in een logeer kamer slapen. Op die manier heb je ook veel meer contact met plaatselijke bevolking, wat ook weer leuk is natuurlijk. Dit op voorwaarde natuurlijk dat je ook een mondje van de plaatselijke taal spreekt natuurlijk.

Ik heb mijn volgende reis (op en af naar Spanje in Augustus/September) al gepland, en ik denk dat ik alleen zal reizen! Als je alleen reist ben je je eigen baas, dat is pas absolute vrijheid...

Je moet niet het vliegtuig of de boot te nemen om in mooie gebieden te komen hoor. Pak de trein to aan het laatste stukje van België, en Vogezen, Jura en Alpen zijn al in zicht! Of in de andere richting heb je al meteen prachtige landen als Denemarken, Zweden en Noorwegen.

Routes kan je gemakkelijk uitzoeken met http://www.fietsrouteplanner.eu

In ieder geval veel succes met je fietsvakantie! Ik denk dat ik op geen andere manier meer wil reizen, ik hoop van harte dat jij ook die microbe te pakken zal krijgen :wink:
Mocht er interesse zijn: ik fiets in het kader van een wat grotere reis van eind april/begin mei tot oktober/begin november vanuit NL via Denemarken naar Zweden, Noorwegen, weer Zweden, weer Noorwegen, Finland, hopelijk Rusland, Baltische Staten (Estland, Letland, Litouwen), Polen, Oekraïne, Roemenië, en Bulgarije naar Turkije.

Aanhaken mag best hoor. PB of e-mail me maar daarover dan (liefst e-mailen).

Vanwege dezelfde redenen als Otto aangeeft (vrijheid met name), en vanwege mijn eigenwijsheid, plan ik het niet zozeer van tevoren. Maar als het zo uitkomt lijkt het me wel leuk eens een stukje op te fietsen.

Oh, ik had niet door dat er alweer meer reacties waren. Top!
Goed plan om naar de Fietsbeurs te gaan, lijkt me leuk om daar eens rond te kijken , en handig ontmoetinsgmoment!
Ik hoop dat ik niet moet werken dat weekend, laat het nog weten!

hey,

hier nog iemand uit de 'doelgroep' van dit topic: in maart studeer ik af, 25 jaar, wil rond mei vertrekken vanuit utrecht naar santiago de compostela. ik heb wel iets andere doelen voor de reis (hostels, NIET kamperen), maar wellicht is er iemand die (een stuk) met me mee wil fietsen. ik ga ook naar de beurs, welke dag weet ik nog niet. kan ik ook wel af laten hangen van de afspraken van deze topic.

groetjes eveline

everslagers schreef:hey,

hier nog iemand uit de 'doelgroep' van dit topic: in maart studeer ik af, 25 jaar, wil rond mei vertrekken vanuit utrecht naar santiago de compostela. ik heb wel iets andere doelen voor de reis (hostels, NIET kamperen), maar wellicht is er iemand die (een stuk) met me mee wil fietsen. ik ga ook naar de beurs, welke dag weet ik nog niet. kan ik ook wel af laten hangen van de afspraken van deze topic.

groetjes eveline
ik wil eens info met je delen, ik ben namelijk een groot onderzoek aan het doen naar welke route ik zou nemen door frankrijk. Mijn doel is de fotografie, en ik wil onderweg zoveel mogelijk unieke landschappen tegenkomen. Ik twijfel momenteel nog tussen een route langs Normandië/Bordeaux om dan onder Pau over de Pyreneeën te gaan. Maar ik kan natuurlijk ook gewoon de Benjaminse route naar Barcelona pakken.

Hostels zijn bij mij gewoon uitgesloten wegens de kostprijs daar van. Ik ga voor gratis, aangezien ik zo in equipment dat wat langer mee moet gaan kan investeren.

ik ga 'gewoon' de beschreven st jacobsroute volgen. vind het een mooi idee de pelgrimsroute te volgen, ook al ben ik niet gelovig. fotograferen is trouwens ook mijn hobby, alhoewel jij er iets meer mee doet dan ik zo te horen :-) als je info wil uitwisselen moet je me maar even een pb sturen.

ik zou graag deze zomer naar barcelona fietsen, en hierbij de pireneen zeker niet mijden, kzou graag een paar cols doen

moriezz schreef:ik zou graag deze zomer naar barcelona fietsen, en hierbij de pireneen zeker niet mijden, kzou graag een paar cols doen
Ik ga zeker naar Barcelona, en zelfs verder, en zelfs een deel terug (tot ik in Frankrijk ben om dan nog een reisje met mijn ouders te doen). Ik merk steeds meer op dat ik eigenlijk alleen wil reizen, maar als je wil, kan ik je al mijn online informatie doorspelen.

Het probleem is vaak dat ik graag bij mensen vraag om mijn tent op te zetten of eventueel te logeren. Alleen is dat mogelijk, en eigenlijk ook wel met 2, maar sommige mensen vinden deze manier van reizen blijkbaar te avontuurlijk of zo en verkiezen liever een dure kamping... Daarnaast ben ik nogal een gepassioneerd fotograaf die een mooi fietstempo kan stoppen door een uur achter de camera te zitten voor dat vogeltje dat toch maar steeds een eindje verderop vliegt.

Elkaar leren kennen is dus het belangrijkste. Als we elkaar goed begrijpen en met elkander opschieten en dezelfde doelen voor ogen hebben, mag je gerust bij mij aanpikken.

Ik sta er voor te springen een legendarische col (tourmalet) te doen met bagage en alles er bij. Ik weet dat mijn lichaam, indien getrained door de heenreis, en regelmatige pauzes dat zeker moet aankunnen, is het dat dat je voor ogen hebt?

Een route plan ik liever zelf, maar ik ben toch aardig naar de Benjaminse aan het kijken. Probleem is dat die mij sportief gezien wat saai lijkt, ik hou namelijk van wat extremen...

Aangezien er al een tijdje niet gereageerd is vroeg ik me af of er nog interesse is.
Mischien kunen Peter en Barbara en evt. Eveline nog wat van zich laten horen, of eventuele andere geïnteresseerden.

Hallo,
Net lees ik al jullie berichtjes over komende zomer en dat lijkt mij erg leuk. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar reisgenoten voor een fietstocht komende zomer naar Spanje/Frankrijk oid. (Ik heb een paar dagen geleden zelf ook een klein oproepje voor reisgenoten gedaan.) Ik wordt graag op de hoogte gehouden van de plannen. Hebben jullie elkaar al ontmoet en is er een bestemming gekozen? Wellicht dat ik me nog kan aansluiten? Ik lees het dan wel.
hartelijke groet, Marja

Ik ben ook wel geinterresseerd in een rit van max. 3 weken door Europa (voorkeur Frankrijk). Aanvankelijk was het plan op mijn eentje te vertrekken voor mijn eerste fietsreis met bagage. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik schrik krijg van de eenzame momenten die ik dan zal tegenkomen.

Als er al plannen gesmeed zijn, en er nog plaats is voor een of meerdere extra zieltjes, dan mag je mij dat ook laten weten.

Volgens mij zijn er nog geen plannen gemaakt.
Ik zal Petert en Barbara81 wel even een berichtje sturen of zij nog interesse hebben.
Een groepje van 4 is wel leuk. Veel meer moet het niet worden denk ik.

Hoi allemaal,

Ik kom nu pas jullie berichtjes tegen. Ik ben 26 en wil ook dit jaar weer op fietsvakantie. Ik heb dit jaar niet zo veel vrije dagen (nieuwe job), maar een paar weken weg is geen probleem. Hebben jullie al plannen en nog een plekje vrij?

Groetjes,

An