Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afrika - Tourdafrique in 100 dagen van Cairo naar Kaapstad - Forum Wereldfietser

Afrika - Tourdafrique in 100 dagen van Cairo naar Kaapstad

Op 17 januari 2004 start ik in Cairo met de Tourdafrique om in 4 maanden naar Kaapstad te rijden. Deze tocht wordt voor de tweede keer gereden na een succesvolle 1e tocht dit jaar. Ik zoek andere nederlanders die geinteresseerd zijn om samen met mij dit voor te bereiden en samen te rijden. Als je een stuk van het parcour in Afrika rijdt (sectional rider) is dat natuurlijk ook prima. Deze tour staat open voor racers en leisure riders. Ik zit er een beetje tussen in denk ik. Ik ben 46, getrouwd en woon in Leusden.
Beste "arijk",

Zou je me kunnen vertellen waarom je ervoor kiest om de Tour d'Afrique te fietsen in plaats van via eigen organisatie door Afrika te pedalen?

Voor diegene die meer zou willen lezen over deze Tour: http://www.tourdafrique.com/.

Gegroet,
Sebastian
Sebastian,

Ik kies ervoor om met de organisatie van Tourdafrique door Afrika te reizen omdat je dan in een groep fietst met mensen uit de gehele wereld. Zij zorgen ook voor de route, formaliteiten mbt grensoverschrijdingen, organisatie en eten! Omdat ze goede relaties hebben met de plaatselijke overheden worden we regelmatig ontvangen door plaatselijke autoriteiten met daarbij behorende optredens van afrikaanse artiesten en recepties. Ik vind het ook een groot voordeel dat je 's morgens al je (zware) bagage op de vrachtwagen gooit en je lekker zonder die bagage kan fietsen. Ze hebben ook artsen, vrijwilligers etc. in het team. Dus....

Groet.
Arthur