Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Denemarken - Forum Wereldfietser

Fietsen in Denemarken

Komende zomer ga ik 2 rondes rijden in Denemarken: "AIT Rally" op Funen en "Lolland Rundt" op Lolland-Falster. Lolland Rundt fiets ik ieder jaar en tot dusverre ben ik altijd de enige Nederlander geweest.

Ik vertrek op 11 juli naar Svendborg voor de AIT (www.cyclefestival.dk). Op 12 juli begint deze ronde en duurt tot ongeveer 20 juli.

Op donderagvond 24 juli meld ik mij aan in Sakskobing voor Lolland Rundt. De ronde start vrijdagmorgen en duurt tot en met zondag 27 juli(www.lollandrundt.dk). Je kunt iedere dag een etappe kiezen tussen 60 en 120 kilometer. Er zijn een aantal gezamenlijke punten in de korte en lange route en op ieder punt kun je kiezen voor het langere of het kortere stuk. Zo stel je zelf een route samen met de door jou gewenste afstand. Beide rondes fiets ik zonder prestatiedrang, puur om lekker te fietsen.

Maandag 28 juli of dinsdag 29 juli ga ik weer naar huis (Alphen aan den Rijn). De tijd tussen de twee rondes breng ik door in de omgeving van Odense, maar ook Kopenhagen ken ik vrij goed en behoort eveneens tot de mogelijkheden.

Ik ga met eigen vervoer (VW Golf) naar Denemarken en neem zelf een fiets mee in de auto. Als het je leuk lijkt om mee te fietsen, laat het mij dan even weten, er is eventueelplek voor een 2e fiets in de auto. Als je alleen wilt meerijden naar Denemarken vind ik dat ook gezellig. Leeftijd of geslacht vind ik niet belangrijk, zelf ben ik 31 jaar.
Hoi Marc,

Beetje kort dag misschien...maar vond het wel de moeite waard te reageren.
Ben zelf van plan vanaf (op zijn vroegst) 12 juli richting Denemarken te gaan en het lijkt me op zich wel geinig om aan zo'n ronde mee te doen.

Het lukt me echter niet om 11 juli te vertrekken, maar wellicht kunnen we op 20 juli ergens afspreken aldaar om gezamenlijk verder te gaan?

Ben overigens nog nooit in Denemarken geweest (alleen wel es tussendoor gevaren richting Noorwegen :wink: ) , dus het leek me wel aardig als bestemming. Ik begrijp overigens uit je verhaal dat jij daar vaker komt.

Mocht het je wat lijken, laat dan (snel...) wat weten dan kunnen we e.e.a nader doorbabbelen/mailen.


Groeten,

Ronald / 32 / Spijkenisse