Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Marokko - lastminute - Forum Wereldfietser

Fietsen in Marokko - lastminute

Wie fietst ermee - ik (man, 49, Utrecht) vertrek begin november voor 3 weken vanaf Agadir naar Marrakech, Zagoura etc. - prachtig gebied met nog prima weer. Tentje gaat mee - momenteel voordelige tickets ca. 210 euro retour met fiets!

Hoi

Wij willen eind november weg... Marokko is weer kandidaat, maar wij zien nergens tickets voor 210 euro... Waar vind jij deze??

Bedankt

Ed en Myrthe

Hallo,

Ben vorig jaar ook last minute vertrokken met thomascookairlines.
Kostte in feb 2006 200€ fiets en taks inbegrepen.

Nu is volgens mij de goedkoopste methode: Ryanair in Frankfurt-Hahn vertrekken. Kost ongeveer 30 euro zonder fiets! als je een beetje uitkijkt welke periode. Met fiets 50 euro erbij.

Ik heb de volgende route gedaan
Marrakesh - Taddert - Ouarzazate - Agdz - Zagora - Mhamid (5 fietsdagen). Zeer goeie wegen en zeker geen probleem om een bus terug te pakken. 500km voor 20 euro. Als je de bus aan de voet van de atlas naar taddert pakt, spaar je ook 50 km klimmen uit :-)

hoogtepunt was de Vallée du Draa waar ik een beetje offroad ben gegaan. Zelfs dat zou met slicks mogelijk zijn geweest.

Groeten,
Bart

Hoe is het weer eigenlijk in Marokko, in de maanden jan. en feb. ?
Wordt het daar niet te koud in die maanden ?
Waarsch. daalt de temp. 's nachts, is dat geen probleem in de hotelletjes, die waarsch. geen verwarming hebben ?

verrefietsers schreef:Hoi

Wij willen eind november weg... Marokko is weer kandidaat, maar wij zien nergens tickets voor 210 euro... Waar vind jij deze??

Bedankt

Ed en Myrthe
Hallo,
Ryanair vliegt van Frankfurt Hahn naar Fez en Marrakesh.
Momenteel sommige dagen voor 20 euro retour en 45 euro voor de fiets.
Als je gunstig kunt boeken heb je dus voor €75.-- retour naar Marokko.
Frankfurt Hahn ligt 220 km vanaf Venlo

Koen31 schreef:Hoe is het weer eigenlijk in Marokko, in de maanden jan. en feb. ?
Wordt het daar niet te koud in die maanden ?
Waarsch. daalt de temp. 's nachts, is dat geen probleem in de hotelletjes, die waarsch. geen verwarming hebben ?
Ik kan alleen spreken voor de periode van 2-12feb 2006 en over het traject vanaf Marrakesh Zuid-Oost over de Atlas naar de woestijn toe.
's Nachts koelt het inderdaad stevig af maar mijn slaapzak bleek warm genoeg.

Er is 1 regel die je kan volgen : voorbij de Atlas is het altijd goed weer.
Ik sprak met mensen in Agdz en die zeiden dat het daar in 2002-2005 niet had geregend!

VOOr de Atlas in Marrakesh bvb kan het dikwijls een serieuze bui doen maar overwegend is het daar wel goed weer.

Op de Atlas (Tizi n Tishka) kan het zeer koud zijn en sneeuwen. Rond nieuwjaar doen ze daar allemaal de trek over de Tizi n Tishka om familie te bezoeken en dan gebeurt het wel eens dat wegens de sneeuw enkele vrachtwagens slippen en zo voor enkele dagen de enige pas over de Atlas blokkeren! Vorig jaar stonden ze allemaal een paar dagen stil op meer dan 2000 meter hoogte. Er waren er verschillende gestorven...

Als je een bus wil pakken over de Atlas in die periode, denk ik niet dat ze zowiezo gaan rijden als alles geblokkeerd is.

Ik ben met de fiets over de Atlas gereden begin februari en toen was het alleen een beetje mistig en rond het vriespunt. Na een paar km afdalen ga je de zon tegemoet.

Groeten
Bart