Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederland-Istanbul - Forum Wereldfietser

Nederland-Istanbul

Dit jaar wil ik in juli, augustus of september vertrekken voor een fietstocht van Nederland naar Istanbul. Dat doe ik niet elektrisch. Natuurlijk zou ik dat ook alleen kunnen doen, maar samen lijkt me dat fijner. Daarom ben ik op zoek naar iemand (of meerdere fietsers) die dit ook wil(len), of een gedeelte van de route mee willen fietsen. Leeftijd en geslacht spelen daarbij voor mij geen rol. De route zal voor een groot deel langs de Donau zijn, met dagafstanden van 80-100 kilometer. Onderweg genieten is voor mij belangrijker dan snelheid. Ik kies voor de route langs de Donau omdat ik niet meer dagenlang alleen maar in bergachtig gebied wil fietsen en omdat ik verwacht dat daar veel te zien zal zijn. Overigens denk ik dat er hier en daar toch wel heuvels/bergen op je pad zullen komen. Natuurlijk op tijd een rustpauze voor koffie (want daar hou ik van) of zo. Af en toe een halve (of hele?) dag rust om de omgeving te verkennen. Onderweg kamperen, liefst op een camping maar wildkamperen zou ook kunnen. Ik vind het fijn om rond 4 of 5 uur in de middag mijn tentje op te zetten en soms zal dat ook iets later zijn. O ja, ik ben een ervaren, 62-jarige fietser die vele jaren met de ligfiets in verschillende werelddelen rondtoerde, maar de laatste 15 jaar gebruik ik een 'rechtop' vakantiefiets met tassen.
Ik wil vanaf 14 augustus vanuit Nederland vertrekken om ongeveer de Limes route te volgen. Heb daar ook de maand september voor. Was dus van plan om de Rijn en Donau te volgen tot de zwarte zee en dan eventueel af te buigen naar Istanbul. Ik fiets ook ongeveer 80 tot 100 km en hou ervan om dingen even te bekijken. Ik ben dan 63 en heb alleen in Europa gefietst. Ik heb ook een ligfiets gehad, die staat nog in de schuur, maar fiets nu ook op een "rechtop" fiets. Ik kampeer soms op campings, soms in het wild. Ik weet niet of de data passen en of je al meer reacties hebt gehad.