Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reitsma-route naar Rome - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reitsma-route naar Rome

Zodiac schreef:
wo 12 apr, 2023 14:18
Hallo Edwin,
Is haar reis ergens te volgen?
Wij vertrekken 1 juni die richting in. Altijd handig wanneer er actuele zaken in het reisplan meegenomen kunnen worden.
gr Jan
Tot aan Düren heeft ze te maken gehad met wat omleidingen en bruggen over de Rur die gesloten waren. Het heeft wat extra km’s gekost. Over de dagen daarna heb ik (nog) geen bijzonderheden gehoord.

Vóór 1 juni is ze wel weer terug in NL. Als jullie wat bijzonderheden willen weten, geef dan gerust een seintje (via een pb bijvoorbeeld). Ik weet zeker dat ze jullie daar wel over wil informeren.
Mooi. Ga ik zeker doen. Wens jouw vrouw een aangename reis.
Gr Jan
dag Edwin,

Ik ben even benieuwd hoe jouw vrouw terug reist naar Nederland, met de trein, bus of anders, zit zelf te denken aan de fietsbus, duurt wel lang maar ook goedkoopste oplossing en heb de fiets bij me.
Trein lijkt mij gedoe met overstappen e.d.

Groet,

Achterhoeker
Achterhoeker schreef:
vr 21 apr, 2023 11:50
dag Edwin,

Ik ben even benieuwd hoe jouw vrouw terug reist naar Nederland, met de trein, bus of anders, zit zelf te denken aan de fietsbus, duurt wel lang maar ook goedkoopste oplossing en heb de fiets bij me.
Trein lijkt mij gedoe met overstappen e.d.

Groet,

Achterhoeker
Ze reist met de trein terug tot aan Verona. Ze zal op of kort na Hemelvaartsdag aankomen in Rome.
Ik rij met de auto naar Verona om haar op te halen. We blijven dan nog een paar daagjes in die contreien hangen en gaan dan per auto weer terug naar NL.

(zie verder PB)
Achterhoeker schreef:
vr 21 apr, 2023 11:50
zit zelf te denken aan de fietsbus, duurt wel lang maar ook goedkoopste oplossing en heb de fiets bij me.
Trein lijkt mij gedoe met overstappen e.d.
Precies om de redenen die je noemt heb ik vorig jaar de bus van Cycletours terug naar Nederland genomen, en dat is me goed bevallen.

Peter
Mijn vrouw heeft inmiddels aardig wat keer een “Umleitung” moeten volgen. Best vervelend, want in Duitsland houden ze met de omleidingen en de hellingen daarin geen rekening met de fietsers.
Zo heeft ze inmiddels wat hoogtemeters en kilometers extra moeten afleggen.

Eén van de omleidingen was in Ellwangen. Tot aan de Natur & City Camping Ellwangen was het even puzzelen om er te komen.

De volgende ochtend weer de route opgepakt bij het bruggetje over de Jagst.
Achterom kijkend zag ze dit:
IMG_3047.jpeg
Daar was echt geen doorkomen aan geweest.

Vooruitkijkend zag ze dit:
IMG_3040.jpeg
Toch maar de gok gewaagd… en goed gegokt. Een paar honderd meter lag het asfalt er uit en was het een grindpad, maar 200 m verderop was het pad weer normaal begaanbaar en kon ze haar route vervolgen.
Goeie info. Die route en die camping staat ook op mijn fietsplan.
Kan ik nu rekening mee houden. Hopelijk zijn ze over 6 weken daar wel klaar.
gr Jan