Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reitsma-route naar Rome - Forum Wereldfietser

Reitsma-route naar Rome

Fietsgenoten,

In mei ben ik van plan naar Rome te fietsen ( Reitsma-route ) en dan vanuit Rome weer een stuk terug door Toscane richting Venetië naar Trento en van daaruit met de trein/bus of ander vervoer terug naar Nederland ( Reitsma-route in Italië kent meerdere routes naar Rome ). Fietsen in voorjaar is idealer v.w.b. temperatuur, zomers is het veel te warm.
Overnachtingen in goedkope pensions/hostels/B&B, geen tent.
Alleen is ook maar alleen, samen met iemand/meerdere is gezelliger, dus wie heeft er belangstelling om mee te fietsen ( gehele of gedeeltelijke route ) of heeft andere suggesties.
Ik ben man, 66 jaar jong, sportief, fiets op een e-bike ( flyer go-tour ) en kom uit de Achterhoek en heb in 2019 alleen een fietstocht van plm. 1100 km gedaan in Nederland als test.

Groet,

De Achterhoeker
Dag Achterhoeker,

ik zie wel wat aanknopingspunten :
- Richting zuiden, niet verder dan Middellandse Zee
- Niet kamperen
- Periode: eind mei
- Elektrische fiets

Groeten,
Aalscholver
Hans Reitsma geeft a.s. woensdag, 8 maart, een lezing over zijn Rome-route (toch rustig zijn levenswerk te noemen) bij Beagle Bikes in Utrecht.
Ook te volgen op Zoom.
Misschien een moment om af te spreken voor wie met elkaar wilt fietsen (ik niet :wink: ).
Veel plezier!

https://beaglebikes.nl/rome-route-hans-reitsma/
Meneer Reitsma heeft ons een geweldige route gegeven.
Agelopen jaar gefietst en bijna alles was perfect. Hopelijk lukt een lezing ook!
Mijn vrouw is vanmorgen vertrokken, Reitsma route naar Rome. Vandaag naar een plaats gefietst, waar ze morgen de route oppakt.
Brrrrr...🥶
Succes!
Hallo Edwin,
Is haar reis ergens te volgen?
Wij vertrekken 1 juni die richting in. Altijd handig wanneer er actuele zaken in het reisplan meegenomen kunnen worden.
gr Jan
Flix schreef:
di 11 apr, 2023 23:42
Brrrrr...🥶
Succes!
Ik zal het haar doorgeven :D

En de temperatuur kan wel wat beter ja, maar het gaat de komende week mooier weer worden…
Zodiac schreef:
wo 12 apr, 2023 14:18
Hallo Edwin,
Is haar reis ergens te volgen?
Wij vertrekken 1 juni die richting in. Altijd handig wanneer er actuele zaken in het reisplan meegenomen kunnen worden.
gr Jan
Hallo Jan,

Ze is (helaas…?) nergens te volgen.

Af en toe appt ze een fotootje en bellen we elkaar. Ze wilde zich niet verplicht voelen om de achterblijvers regelmatig op de hoogte te houden, een blog te schrijven of een vlog te maken, ze heeft geen Fb, Insta, etc. Foto’s maakt ze met haar iPhone, dus geen speciale camera, GoPro of drone.

Wel een Bryton om mee te navigeren, een iPhone met een navigatie app als back up en de routeboekjes.

Veel plezier straks als jullie op reis gaan!
Ja, het wachten is op het mooi weer. Is toch net ff wat lekkerder fietsen.

Pure nieuwgierigheid: ze heeft een iPhone, meld je. Volg je haar zelf wel op de 'Zoek mijn' app?
Flix schreef:
do 13 apr, 2023 11:43
Volg je haar zelf wel op de 'Zoek mijn' app?
Misschien zit ze wel lekker met haar minnaar op Ibiza ;)

Na een maandje gewoon even doorvliegen naar Rome 8)
Flauw grapje hoor.
Flix schreef:
do 13 apr, 2023 11:43
Ja, het wachten is op het mooi weer. Is toch net ff wat lekkerder fietsen.

Pure nieuwgierigheid: ze heeft een iPhone, meld je. Volg je haar zelf wel op de 'Zoek mijn' app?
Ze deelt zo’n 1 tot 3 keer per dag haar locatie via Whatsapp, ook bij aankomst op een camping aan het eind van de dag.
De ‘Zoek mijn’ app activeert ze als ze door wat minder drukke gebieden fietst en als ze dat nodig vind.

Mooi dat dit kan zo, het geeft haar toch een soort gevoel van veiligheid.
IMG_2914.jpeg
PeterVanRijn schreef:
do 13 apr, 2023 15:08
Flauw grapje hoor.
Sambal bij? Of is een korreltje zout al genoeg? ;)

Daarbij zit er wel degelijk een serieuze ondertoon in, want waarom zou de man in kwestie digitaal zijn vrouw willen volgen via een app die permanent haar locatie met hem deelt? Gun de dame in kwestie gewoon lekker haar eigen vakantie en laat haar lekker zelf bepalen dat ze de vrijheid wil hebben waar ze kan gaan en staan waar ze wil en wat ze wel en niet wil delen op welk moment ;)

Als mijn vriendin in haar eentje op fietsvakantie zou gaan dan hoef ik echt geen volg-app op haar telefoon te hebben en ga ik haar dat al helemaal niet vragen. ;)
Ik vroeg het omdat ik het zelf erg leuk vind te weten dat mensen die mij na aan het hart liggen, altijd kunnen zien waar ik fiets. Ze zien me dan zelfs live bewegen. Dat prikkelt hun nieuwsgierigheid en daarmee interesse in wat ik aan het doen ben. Geeft een gevoel van verbondenheid.
Bijkomende voordeel is dat er in geval van malheur, er niet al te lang gezocht hoeft te worden. En dat geeft een gevoel van veiligheid.

Maar de 'Zoek mijn' app hoef je niet te activeren; enkel moet je aan het betreffende contact 'Deel mijn locatie/voor altijd' toewijzen; misschien bedoelde je dat ook.

En om op Jurr en andere sceptici te reageren: in mijn beleving heeft het niks met gebrek aan vertrouwen, noch aan een gebrek van vrijheid te maken. Als het zo tussen je oren zit, best. Maar projecteer dat niet op anderen. Ik doe het al jaren zo, en zowel ik (die deelt) als de 'thuisblijvers' vinden dit gewoon heel leuk. 'Meekijkers' worden er erg enthousiast van.
Anderen maken blogs o.i.d., en delen dan ook van alles met de hele wereld. Ieder zijn ding.
Flix schreef:
do 13 apr, 2023 15:31
En om op Jurr en andere sceptici te reageren: in mijn beleving heeft het niks met gebrek aan vertrouwen, noch aan een gebrek van vrijheid te maken. Als het zo tussen je oren zit, best. Maar projecteer dat niet op anderen. Ik doe het al jaren zo, en zowel ik (die deelt) als de 'thuisblijvers' vinden dit gewoon heel leuk. 'Meekijkers' worden er erg enthousiast van.
Anderen maken blogs o.i.d., en delen dan ook van alles met de hele wereld. Ieder zijn ding.
Ik ben het eens met de opmerkingen van Peter en Flix. Flauw en niet ter zake doende.

Zelf stel ik 'locatie delen' altijd in voor mijn vrouw en een van onze zoons.
Dat delen doe ik omdat - mocht me iets overkomen - het mogelijk is om te achterhalen waar mijn stipje is blijven steken. Mijn vrouw kijkt er nooit naar en mijn zoon zo nu en dan, geloof ik.
Ik bel bijna elke dag met mijn vrouw.
Blog of polarsteps is niet zo mijn ding.

O ja, @Achterhoeker, het is verdraaid leuk om in je eentje te fietsen. Er zijn vaak momenten dat ik denk: dit wil ik mijn vrouw later ook nog eens laten zien.
Voor de rest, nooit overleg over wanneer pauze of welke afslag.
Zo de wind waait, waait mijn jasje.
Nadeel: ik kan soms op enkele kilometers langs een bijzonder uitzichtpunt of een middeleeuws dorp fietsen zonder het in de gaten te hebben.
Aan de andere kant: wat niet weet wat niet deert.
@jurr: Prima als je je eigen voorkeuren deelt, maar s.v.p. niet zodanig dat je persoonlijke keuzes van een ander (impliciet) bekritiseert. In dit geval gaat het niet over iets zakelijks als een fietsband of versnellingssysteem, maar om hoe partners en gezinnen met elkaar omgaan
willem.m schreef:
do 13 apr, 2023 16:10
@jurr: Prima als je je eigen voorkeuren deelt, maar s.v.p. niet zodanig dat je persoonlijke keuzes van een ander (impliciet) bekritiseert. In dit geval gaat het niet over iets zakelijks als een fietsband of versnellingssysteem, maar om hoe partners en gezinnen met elkaar omgaan
Ach, dat deden we in het cassettebandjes met papierenkaartentijdperk toch ook niet? Toen stuurde je een ansichtkaart met postzegel en belde je vanuit een telefooncel met de laatste muntjes van het land waar je in was voordat je het volgende land in fietste ;)

Het is ook niet zo dat er allenig duizenden kilometers woestijn doorkruist worden. Er wordt een route gefietst die in een gedrukt boekje beschreven staat die duizenden mensen al gefietst hebben. In goed ontwikkelde landen door iemand die vaker op fietsvakantie is geweest op een fiets en uitrusting die ongetwijfeld tiptop in orde zijn. En ja, dat kan ook hartstikke leuk zijn. Voordat men denkt dat ik dáár dan weer wat van vind ;-)

En als mensen graag gevolgd willen worden dan gun ik ze dat van harte hoor. Al staat de refreshrate op elke seconde. Technisch allemaal prima mogelijk. En ik ben hier heus niet om mensen een relatiecrisis aan te praten, relaties en omgangsvormen te bekritiseren of weetikveelwat nog meer. Veel te veel lading aan een bericht, terwijl ik juist graag lichtgewicht op pad ga (-:

Nogmaals, neem het vooral met een korreltje zout. Ik zal wel een kilo op m'n paklijst zetten. En elke alinea z'n eigen smiley ;)
Wij laten tieners (12-18) twee weken achter. En vinden het al best wennen dat we onderweg gebeld kunnen worden (tot paar jaar geleden stond smartphone alleen s’avonds aan). Wat zeer zelden gebeurd, want bellen met een smartphone doet de jeugd niet, en opnemen al helemaal niet. Een paar keer een whatsapp berichtje of het nog goed gaat volstaat voor onze geruststelling (de jeugd heeft die geruststelling helemaal niet nodig). Disconnected en offgrid zijn is voor ons belangrijk deel fietsvakantie, tegelijkertijd zijn blogjes van fietskampeerder wel enthousiasmerend.
Ik geef toe. Ben een oudje.
Toch wil ik terug naar eerder.
Bellen in Frankrijk naar m'n lief.
Postkantoor.
Er moet een verbinding worden gemaakt. Langer dan ik van huis ben.
Na een half uur wachten.
Verbinding!