Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsavontuur 2023 samen? - Forum Wereldfietser

Fietsavontuur 2023 samen?

Hoi mijn naam is Rene en heb vorig jaar alleen met mijn Surly Ogre een leuk rondje gedraaid in Scandinavie en zoek voor komend jaar een kampeer en Natuurminnende fietsgraag V maatje.

Ikzelf heb voor 2023 twee opties, misschien jij een derde of vierde ?

1 Deels met de trein > Zweden. Dan Noordwaarts en langzaam schuin Noorwegen binnen fietsen en met een bocht weer richting zuiden op gegeven moment.(redelijk vlakke routes uitzoeken )

Eventueel dan met Ferry van Kristiansand (zuid Noorwegen) naar Eemshaven NL.
Dit vraagt wellicht om strakke planning vanwege oversteek reservering die nogal snel volgeboekt blijkt, althans eerder de optie Eemshaven> Kristiansand. Omgekeert had afgelopen seizoen nog wel wat boeking ruimte, maar ik wil stres het liefst voorkomen...

Optie 2 ; Via de Ardennen afzakend Oostelijk gedeelte van Frankijk stuk Moezel en terug stukje Zwitserland meegenomen of op heenreis al?

Terug naar NL zou dat zo via D en de Rijn kunnen, of op de heenweg al door CH en wederom Frankrijk in namelijk binnen komen bij Basel , > Bern, >Interlaken, en zo richting Chamonix of al sneller afbuigen meer Noordelijk naar Lausanne.

In Berner Oberland kun je met de trein (kandersteg) door een berg tunnel en heb je een lange afdaling naar het dal van kanton Wallis.
Zo fiets je richting het oosten weer naar Frankrijk..

Tijd speelt voor mij feitelijk geen rol en wil daar best een drietal weken voor uittrekken, of misschien ook wel 4.

Vanaf begin Juni wil ik een moment gaan kiezen om dit uit te gaan voeren en ook om te kijken wat het weer gaat doen op wat langer termijn met name Scandinavie..

Kamperen is wel mijn ding ,en vooral in Scandinavie krijg je alle ruimte doordat vrij kamperen is toegestaan en mocht je daar vaker de kans voor krijgen dit ook weer kosten besparend kan werken op de algehele reiskosten.

Bij redelijk normaal landschap fietsen we rond de 80 kmper dag.Sommige dagen misschien meer of net eens wat minder.
Een bijzondere plek kan ook weer dienen voor een rustdag.
Even chillen en om de spullen weer even wat aandacht geven.

Ik ben een jeugdig denkend en ogend 58 jarige en behoorlijk avontuurlijk ingestelde man.
Mijn bepakking alles tesamen matje tent poncho en alle daartussen weegt een kleine 14 kg en dan is niet eens alles lichtgewicht.
Hoewel ik nog een zeer ruime lichtgewicht tent (2kg) op het oog heb en toch een L.g matje wil aanschaffen.

Mijn achtergrond is het schaapherders vak en medewerker op Biologisch Dynamische boerderijen.
Ik eet goed onderweg en juist roggebood ( graan voor de werkman) geeft (mij ) juist veel energie voor veel kmters en bijkomend voordeel t blijft lang vers.

Ik kook graag een goed maar ook lekker potje maar kan op zijn tijd ook met een karig maal goed vooruit komen wederom..(beetje naar je lijf luisteren)

Inpressie van mijn reis;
In Scandinavie at ik wel eens mijn maaltijden verdeelt onderweg, tevens ruststop, bv een salade bar in een supermarkt en paar broodjes en blikje of 2 Radler voor extra suiker of een heerlijke Haver chocolade baksel (waar de Zweden zo goed in zijn) en zo had ik mijn totale lunch voor nog eens drie tot 4 uur trappen na de eerdere gemaakte (klim daal ) uurtjes en zo hoefde ik s'avonds niet echt rauw kost meer.

Al improviserend zo onderweg zijn vind ik leuk, zeker als je af en toe ook een fikkie kunt stoken.

Nou wie weet haakt iemand aan, of krijg ik net zo een gelegenheid om zelf bij een mooi plan aan te haken.

Groetjes van mij, Rene.
Welke leuke en graag in de vrije natuur kamperend vrouw met goede trekking bike wil met mij een rondje norwegen Zweden doen vanaf Juni?

Plan> Met de Ferry oversteken en aansluiten Nationale fietsroute nr 1 vanaf Christianssand langs de Atlantische kust Noordwaards.

Tot zover we willen om dan dwars over te steken naar Zweden midden, om zo midden door Zweden naar het Zuiden afzakken.

Bij Gotenborg over naar Denemarken of anders pas naar Denemarken vanaf meer zuidelijk van Zweden.

Ik kan er alle tijd voor uittrekken....

Groetjes Rene over land met een Surly Ogre....
Hoi René,
Heb je al iemand? Ik zou in Frankrijk gaan fietsen, maar andere bestemmingen zijn ook goed. Ik heb veel fietservaring, trap lekker door, hou het heeeeel lang vol, 56 jaar, gek op kamperen en vooral veel pret maken.
Ik hoor van je,
Groet, Mariëtte
Ik heb zelf het plan om binnenkort te vertrekken voor een fietsvakantie, als het je leuk lijkt mag je aanhaken hoor. Ook iemand die reageert mag hierop inhaken hoor.

Groeten Olaf