Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Europa verkennen per fiets vanaf zomer 2023 (long-term) - Forum Wereldfietser

Europa verkennen per fiets vanaf zomer 2023 (long-term)

Hallo,

Volgende zomer wil ik eindelijk – na vele jaren aftellen – mijn droom aanvatten; de wereld verkennen per fiets. Ik zou dit heel erg graag in het gezelschap van andere gelijkgezinde zielen doen en lanceer hierbij een kleine oproep. Concreet zou ik in augustus/september 2023 willen vertrekken vanuit België om Europa per fiets te doorkruisen en eventueel in de wintermaanden Marokko per fiets te verkennen.

Ikzelf ben 22 jaar en eindig mijn studies als sociaal-cultureel werker in juni volgend jaar. Verder hou ik van natuur, bewegen, gezond & lekker eten/koken (voornamelijk plantaardig), sport, yoga, vrijwilligerswerk, ecologie etc. Ik wil vooral genieten, dus niet racen. Dat kan betekenen dat ik op een goede dag 100km fiets en op een andere dag misschien maar 15km. Ik zou ook graag enkele off-road wegen verkennen! Mijn reis zal low-budget zijn.

Ik ben op zoek naar personen met een gelijkaardige mindset/leeftijd die volgend jaar een soortgelijk plan hebben of zich kunnen vinden in mijn plannen (die wel flexibel zijn).
Stuur me gerust een berichtje als je een vraag/voorstel hebt! 😊

Vele fietsgroetjes,
Sari
Hoi hoi Sari,

Wat een leuke oproep heb je geschreven! Ik zie veel gelijkenissen in interesses en ook overeenkomsten in je plannen hoe je Europa wilt ontdekken op de fiets.

Ik ben Annet, 28 jaar en werk als verpleegkundige in de psychiatrie. Ik houd erg van fietsen en heb al een tijd in mijn hoofd om een lange tocht te gaan maken. Maar het liefst dus niet alleen! (:

Ik houd me bezig met duurzaamheid, geniet van buiten zijn in de natuur en eet ook vooral plantaardig.

Ik vroeg me af of het voor jou ook mogelijk is om al eerder te vertrekken. Ik zou graag al rond april willen beginnen, vanaf dat het warm genoeg is om te kamperen.

Het lijkt me leuk om je beter te leren kennen, om te kijken of het klikt.

Groetjes!!
Hoi Sari,

Ik las je oproep en ben benieuwd of je een reisgenoot hebt kunnen vinden. Eind juni dit jaar hoop ik mijn diploma te hebben, Sociaal Werk en heb eigenlijk nog geen behoefte aan een vaste baan :) . Het idee is tijdens mijn studie gekomen om door Europa te reizen per fiets. Ik heb zelf ook wel interesse in het Oostblok, maar in de winter is het daar moeilijk uit te houden. Naar het zuiden trekken is dus een prima optie. Het plan is er en zit in mijn hoofd. Ik ben me aan het orienteren voor uitrusting en hoop dit in de komende maanden te verzamelen. Ik heb overwogen om alleen te gaan reizen, maar daar zie ik toch maar van af. Van iemand anders hoorde ik dat dat soms prettig maar ook eenzaam is.
Iets over mij; een avonturier, enthousiast, flexible, doorzetter en beetje vrijbuiter :). Lijkt me ook wel leuk om contact te maken met mensen onderweg . Jij wilt vertrekken rond september ergens, ik kan dan ook :)

Wil je laten weten of je interesse hebt?

Sportieve groet,

Sammetje
Oja, ik ben Sam, een jongen van 25 jaar, haha!

Joe
Hoihoi, ik heb een vergelijkbaar plan als jullie, ik ga vanaf mei een aantal maanden door europa fietsen! Ik vind solo fietsen echter wel veel leuker dus wat dat betreft hebben jullie niks aan mij, maar misschien is het leuk om een beetje ideëen uit te kunnen wisselen enzo!

Ik ben zelf van plan eerst naar zuid Spanje te gaan, dan weer omhoog en Italië doorsteken naar de Balkan. Buiten Europa durf ik (nog) niet, dus eerst maar eens Europa. Ik ben bijna afgestudeerd (kunstgeschiedenis) dus heb hierna onbepekt de tijd om de reizen. Of nou ja, tot het geld op is..

Groetjes, Maartje (24)
Hee Maartje,

Ideeen en plannen uitwisselen lijkt me een uitstekend plan!

Groetjes Sam
Hoi allemaal, ik, Annet en Sam hebben inmiddels samen een groepsappje om plannen/struggles/ervaringen uit te wisselen. Dus mochten er nog andere twintigers zijn met soortgelijke plannen voor een langere (solo) fietsreis, stuur me vooral een berichtje als je ook in de groep wil!
Ik ben wel benieuwd naar jullie plannen en ervaringen. Zelf zit ik er ook al lang over na te denken maar tot nu toe is het bij vakanties van één of twee weken gebleven. Ik ben wel net iets ouder (32)
Ik ben ook wel benieuwd!
Ik heb zelf met een maatje een tocht gedaan van 2 maanden vorig jaar(geëindigd in Sarajevo).

Wat ik wel kan adviseren is om als het kan wat eerder te vertrekken. Helaas stond onze planning het niet toe om eerder te vertrekken dan 28 augustus, en begon qua weer toch tegen tegen te vallen in oktober, zeker in de wat hoger gelegen gebieden. Maandje eerder vertrekken was beter geweest :)
Hoi

Ik ben Siem ook een twintiger die na mijn opleiding het plan heeft om te gaan fietsen. Ik heb alleen mijn opleiding al afgerond en sta op het punt mijn reis te beginnen. qua begin tijd loop ik dus niet echt gelijk, maar ik dacht ik meld me toch wellicht kunnen we nog iets voor elkaar betekenen. Ook ben ik benieuwd naar jullie reisplannen :D
Hoi allemaal, ik, Annet en Sam hebben inmiddels samen een groepsappje om plannen/struggles/ervaringen uit te wisselen. Dus mochten er nog andere twintigers zijn met soortgelijke plannen voor een langere (solo) fietsreis, stuur me vooral een berichtje als je ook in de groep wil!
[/quote]

Hallo, ik heb op dit moment andere fietsplannen dan jullie maar ik zou nog steeds graag met leeftijdsgenoten in contact willen komen. Ik ben 19 en ik wil van de zomer naar de noordpoolcirkel fietsen in Zweden. Ik heb nog niet de rechten op dit forum om een persoonlijk berichtje te sturen. Je kan me contacten op viktor.janssen356@gmail.com (mijn spam/ 2e email acc).

Groeten, Oscar
Goedemiddag!

Ik ben van plan om in 2024 te gaan reizen met de fiets. Ik ben zelf 24 jaar, kom uit Noord-Holland en nu bijna een jaar werkzaam. Ik heb nog geen concrete plannen voor mijn reis, maar het lijkt mij leuk om aan te sluiten in jullie groep om ideeën uit te wisselen :).
@fietsmaartje ik ben pas net lid op dit forum en ik kan jou nog geen persoonlijk berichtje sturen. Het lijkt mij namelijk leuk om aan te sluiten in de groep! Misschien dat jij mij een privéberichtje kan sturen zodat ik ook kan aansluiten?
tessa1998 schreef:
wo 05 apr, 2023 16:12
@fietsmaartje ik ben pas net lid op dit forum en ik kan jou nog geen persoonlijk berichtje sturen.
Je hebt nu je eerste bericht geplaatst, goede kans dat een PB nu wel lukt.
En ik weet niet of je aan Facebook doet, maar daar is Maartje in de groep Wereldfietsers volgens mij ook te vinden.
Hee allemaal,

Wat leuk om te lezen dat jullie ook interesse hebben om deze zomer een lange fietstocht te maken.
Mijn naam is Emma en ik ben 22 jaar oud, uit Zuid-Holland. Momenteel ben ik bezig aan mijn laaste jaar van verpleegkunde en hoop ik snel af te studeren. Mijn grote droom is om de wereld te ontdekken op de fiets omdat je dan zoveel meer ziet van de natuur, mensen en het land. Verder hou ik van de natuur, piano spelen en avontuurlijke dingen beleven.
Ik zou graag bij jullie whatsapp groepje willen omdat dat toch wat makkelijker communiceert. Maar ik kan zelf nog geen privé bericht sturen.
Mijn emailadres is: Emmavanbeek16 at gmail punt com
Ik hoop dat jullie een mailtje sturen en Dat we snel de plannen kunnen bespreken :)
Groetjes Emma
fietsmaartje schreef:
ma 20 feb, 2023 16:48
Hoi allemaal, ik, Annet en Sam hebben inmiddels samen een groepsappje om plannen/struggles/ervaringen uit te wisselen. Dus mochten er nog andere twintigers zijn met soortgelijke plannen voor een langere (solo) fietsreis, stuur me vooral een berichtje als je ook in de groep wil!
Hoi,

Ik ben Lucas (18), en ik zou graag met jullie ideeën uitwisselen, aangezien ik deze zomer ook een lange fietsreis wil gaan maken.

Groet, Lucas
Hallo iedereen!

Wat fijn om zo veel reactie van leeftijdsgenoten te krijgen op mijn topic! Ik was mijn eigen bericht uit het oog verloren omdat ik geen meldingen kreeg. Gelukkig zie ik het nu terug :)

Fantastisch dat jullie een Whatsapp groep hebben opgericht. Ik zou daar heel graag in zitten!

Mijn iets concretere plannen zien er als volgt uit:ik vertrek begin september vanuit België richting Frankrijk en Spanje. Daarna zou ik heel erg graag drie maanden door Marokko fietsen, waar ik graag een oude vriend bezoek. Nadien wil ik (januari/februari) de ferry terug nemen naar Spanje om van daaruit verder te fietsen (Balkan?) of even te vrijwilligen op een boerderij/project als het nog te koud is 🥶.

Als iemand me toevoegt aan de groep op Whatsapp kunnen we zien wiens plannen er min of meer overeenstemmen :)

Vele zomerse groetjes!