Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iran-Pakistan - Forum Wereldfietser

Iran-Pakistan

Hi iedereen!

Vorig jaar fietste ik van Antwerpen naar Venetië als test. Het grootste deel alleen en 2 keer één week met een medefietser.
Dit jaar ben ik sprong ik in februari op mijn fiets en ondertussen nog steeds onderweg!

Momenteel ben ik in Turkije, volop aan het denken wat de volgende stappen zijn. Niet gemakkelijk het Midden- Oosten ;)
Er zitten een aantal scenario's in mijn hoofd waarvan eentje: van Armenië naar Iran fietsen en de grens oversteken met Pakistan om ook daar te fietsen. Wat ik na Pakistan ga doen weet ik nog niet.

Aangezien er wel wat uitdagingen zijn om in Iran & Pakistan alleen als vrouw te fietsen, wil ik eerst een poging doen om mensen te vinden die een gelijkaardig plan hebben. En rond dezelfde periode daar willen fietsen.

Ik acht de kans klein, maar ik kan maar proberen! :)
Wanneer? Heel moeilijk te voorspellen, ongeveer augustus-september?

Evelien 🚴‍♀️
Hoi Evelien,
volgens mij is van onze leden alleen Guido onderweg naar Pakistan , die zou je kunnen vragen.
Dat geldt ook voor het stuk TR -AR-IR_IK.
Grensposten Armenie-uit even goed natrekken, ene keer is Arm-Iran niet mogelijk andere keer is alleen Azerbeijan de mogelijke route en soms moest een fietser terug naar Georgie om verder te komen.
Veel plezier en hou ons op de hoogte !!
Pier.
Hey Pier,

Oh dankjewel voor je reactie! Ik had vorig jaar inderdaad wel iets zien voorbij komen, maar toen de tijd niet genomen om het deftig te bekijken (alles was nogal overweldigend, druk, chaotisch en onzeker met het plannen enzo)

Dankjewel!
Voorlopig is Azerbeidzjan dicht tot 1/07/2022. Ik hoor overal dat ze niet gehaast zijn om terug open te gaan, dus dan zal het Armenië-Iran worden. Voorlopig zie ik nog geen problemen bij de fietsers die die grensovergang al hebben gedaan.

Evelien 🚴‍♀️
Deze vrouw doet het weliswaar niet per fiets maar weet wel hoe het is alleen te reizen en kent jouw mogelijke route goed, misschien heb je iets aan haar info.
Voor die landen zou ik eens Rinus Rynart uit klundert vragen.
Die zitten daar geregeld,zelfs in afganistan.
Die het daar wel contacten.

Mvg. Jos
Hai Evelien. Ik ben Paul en zou het geweldig vinden om samen met jou door Iran te fietsen. Ik ga er van uit dat je weet iets over het reizen als vrouw in Iran, visa en ook het geld. Je kunt niet zomaar pinnen daar. Ik begrijp dat je al in Turkije zit. Ik spreek redelijk Turks omdat ik vroeger voor een reisorganisatie oa in Turkije heb gewerkt. In het Azerische gedeelte van Iran spreekt men ook Turks.
Ik zou rond 10 september 22 bijvoorbeeld in Dogabeyazit kunnen zijn. Een stad in Turkije voor de Iraanse grens. Ik ben 61 ben een relatie en een zoon .Heb veel gereisd overal ter wereld. (Niet op de fiets).
Het gaat bij mij niet om het fietsen. De fiets af en toe op de bus .No problem .
Iran is denk ik zeer gastvrij. Mensen en ook ik zijn zeer toegankelijk. Het is een bergland. Langs de Kaspische zee zou een goede route kunnen zijn (vlakker) en enorm groot.Ik fiets met een accu. Als ik die wil gebruiken dan gebruik ik die. Als we samen dit gaan doen dan zou ik graag via WhatsApp ook jou gewoon willen spreken. Voor mij is belangrijk dat je enigzins optimistisch bent. Ik kan pas rond 10 september. 6/7 weken lijkt mij een mooie reistijd. Reageer gewoon. Ik sta open voor een avontuur.....