Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maastricht-Pau en vervolgens Pau-Lissabon. Start +- 15 augus - Forum Wereldfietser

Maastricht-Pau en vervolgens Pau-Lissabon. Start +- 15 augus

Ik vertrek rond 13 augustus vanaf Deventer naar Maastricht. Daarna volg ik de route langs oude wegen naar Pau om vervolgens de route Iberica naar Lissabon te volgen. Ik kampeer in principe. Mocht iemand zin hebben een stukje mee te fietsen dan hoor ik het graag.
Groet
Vlady
Ben net terug van deze tocht, ik ben op 5 mei vertrokken vanuit Huis -> Dordrecht - Trein Maastricht -> en door naar Pau op de fiets, wilde eerst nog door naar Biarritz , ( via de VT81 http://cbandiera.free.fr/parcours/V81/ ) maar had daar helaas geen tijd meer voor. In de laatste kilometer naar het hotel nog een lekke band gereden door een kuil in het wegdek die ik niet meer kon ontwijken. Ik heb 21 dagen op de fiets gezeten.

Totaal 1550km gefietst en ongeveer 13000 hoogtemeters.
Het eerste stuk tot +/- 100km na Nevers is goed te doen, daarna wordt het zwaar(der), veel op/neer en dat de hele dag.
In het begin heel veel graslanden met paardenbloemen in het geel, daarna uitgebloeid met witte pluizen, het was ook de tijd dat de koolzaad in bloei stond. Later stond er veel mais en zonnebloemen die net gezaaid waren.

De mooiste stad vond ik Troyes. Daar moet je echt doorheen.
In de Ardennen is er heel veel nieuwbouw van huizen, voornamelijk door Luxemburgers die daar voor (relatief) weinig een lapje grond kopen en er een nieuw huis opzetten.
De Franse dorpen worden steeds leger, soms kom je door dorpen waar alle luiken dichtzijn, het dorpscafé dicht en verlaten, oude familie hotels zijn gesloten, wordt er niet echt gezelliger op in Frankrijk.
Ik zal binnenkort nog een lijstje maken met gereden afstanden en hoogtemeters.
Hoi Jan,
Ik ben geïnteresseerd in meer informatie. Kon je genoeg campings vinden en dan bedoel ik liever geen caravan parken maar campings waar nog echt gekampeerd wordt. Waren het inderdaad rustige wegen?

Groet
Vlady
De wegen zijn op een enkele na best rustig, de Fransen rijden echt netjes geven je alle ruimte, niet zoals Nederlanders die de auto er nog net even tussen proppen, Belgen zijn net als Nederlanders.

Om op een camping aan te komen moet je echt plannen, het is mij niet gelukt.
Ik gebruik de Archies App ( http://www.archiescampings.eu/ ) en heb de database ook in mijn gps geladen.
Deze is ook op dit forum benoemt en werkt prima -> https://lijsttrekkers.be/camping-selector/
Je gps route uploaden en de afstand tot de camping selecteren (hemelsbreed!!) en er komt een waypoint lijst met campings uit.
Ik had wel een tent bij me en heb een dag of 7 gekampeerd.
Of de dag afstand te kort of te lang, of te ver van een dorp of stad af om te eten, want ik had geen complere kookset meegenomen.
Ik vond hat sowieso lastig om slaapgelegenheden te vinden op dagafstanden.
Het was niet druk met fietsers in totaal maar een paar gezien.
Maar er waren heel vele fransen op pad. Waarschijnlijk omdat alles weer kan en iedereen eruit wil.
In totaal iets van 6 fietsers gezien die deze route reden. De helft al op een e-bike!

In Racamodour heb je twee campings naast elkaar, de een is een municipal met zwembad met groen water, het was 34 graden toen ik daar aan kwam en het zwembad was helaas niet schoongemaakt, daarnaast een camping met een groot schoon zwembad

De camping Les Nids du Peyrat in Auvillar is heel bijzonder, 3 plaatsen dus wel reserveren. Wanneer je het nummer belt wel 0033 ervoor anders krijg je een nederlander aan de lijn die je een fijne vakantie wenst. Ik heb daar gegeten bij Chez Tati. Krom gelegen van het lachen om de kok, moet je meemaken, een kok artesian (ook reserveren)


Maastricht KM Hm op
Jalhay 64 595
Cherain 71 915
Florenville 87 900
Varennes 88 690
Chalons en A 71 408
Troyes 97 508
Auxerre 85 674
Vezelay 61 310
Premery 63 667
Sancoins 67 430
La Chartre 97 600
La Souterraine 76 1000
St Leonard 70 950
Uzerche 62 770
Brive 45 910
Rocamadour 57 900
Cahors 68 785
Auvillar 78 500
Castera 63 900
Maubarguet 70 750
Pau 56 400
Dank voor de info Jan. Had je ook het boekje van de route?