Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen (boot vanaf Eemshaven) aug 2022 - Forum Wereldfietser

Noorwegen (boot vanaf Eemshaven) aug 2022

Hoi! Ik ben Marijn (v), 24 jaar, en ik ben van plan om in augustus de boot van Eemshaven naar Kristiansand te nemen. Fiets op de boot lijkt me echt ideaal. Dan twee of drie weken in Noorwegen rondfietsen + kamperen. Ik zou het leuk vinden om (een deel) samen te fietsen, maar ik heb nog geen fietsmaatje gevonden. Stuur vooral een berichtje als je ook nog een fietsmaatje zoekt voor rond die tijd! :) Groetjes, Marijn

p.s. juli ipv augustus is ook een optie
Ik ga niet mee, maar boek wel op tijd want er is maar beperkt plaats op die boot.
Ik heb al geboekt van 27aug-16sept om in Noorwegen te gaan bikepacken 😁
Naar mijn weten zou er voldoende plek zijn voor personen (en fietsen) op de boot, maar heeft men te weinig rekening gehouden dat veel mensen graag hun eigen AUTO mee willen nemen...

Succes en veel voorpret gewenst met het plannen van je vakantie 👍

Ps: je bent welkom om een stuk mee te fietsen
Volgens viewtopic.php?f=29&t=36681&p=420884&hil ... en#p420882 was de status anderhalf week geleden dat de boot zeker tot half juli is volgeboekt. Je moet dus echt ruim van te voren plannen.
Hey Marijn,

Was benieuwd of je nog iemand zocht om mee samen te fietsen. Ik zou eigenlijk begin van deze maand met de boot weggaan, maar heb het geannuleerd omdat ik eigenlijk niet alleen wilde. Aangezien ik geen idee heb hoe ik een prive bericht kan sturen doe ik dat maar zo. Het zou mij leuk lijken om samen naar Noorwegen te gaan.

Mocht jij wel weten hoe je een prive bericht stuurt, doe dat dan alsjeblieft.
Mooie tocht. Zelf wil ik na half augustus naar de Noordkaap fietsen dus ben benieuwd naar je route. Zelf zou ik graag langs de westkust (lijkt me het mooiste) fietsen omhoog en circa 750 a 125km per dag. Groet Peter
750 km per dag lijkt me erg ambitieus, bedoelde je 75? De westkust is wel heel mooi, maar ook heel lang. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt en of je stukken wilt overslaat?
rockhopper schreef:
wo 08 jun, 2022 18:24
750 km per dag lijkt me erg ambitieus, bedoelde je 75? De westkust is wel heel mooi, maar ook heel lang. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt en of je stukken wilt overslaat?
Dank je en 75 inderdaad :-) Ik heb tijd voldoende en de circa 2.800 km zal denk ik 40-50 dagen genieten worden toch?
Het zal absoluut mooi zijn. Ik heb het zelf nooit op de fiets afgelegd, maar wel al meerdere keren per auto. Er zitten stukken tussen, die behoorlijk monotoon kunnen zijn, maar dan ga ik even uit van de hoofdweg E6 die wij reden.
Het was eigenlijk meer een opmerking bedoelt voor dat als je echt de kust volgt het aantal kilometers heel hard kunnen oplopen en dat het tempo afhankelijk van de veerboten flink omlaag kan gaan. Het zal dan veel minder monotoon zijn waarschijnlijk.
Wat goed dat je dat noemt en de route is nog in samenspraak met het fietsmaatje die wilt aansluiten :) Het lijkt mij erg leuk om samen Noorwegen te ontdekken want ervaringen wil je delen denk ik. En wellicht een deel van de route kan ook want ook alleen fietsen heeft natuurlijk vele voordelen. Ik sta voor alle opties open :)