Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsgenoot NB -> Rome - Forum Wereldfietser

Fietsgenoot NB -> Rome

Hallo,
Mij naam is Maria, ik ben sportieve 50+ en ik ben momenteel in training om aankomend jaar of uiterlijk in 2023 een mooie fiets uitdaging aan te gaan.
Ik ben opzoek naar bij voorkeur ervaren fietsgenoot (-en) die in mei/juni leuk zouden vinden om naar Rome te fietsen.
Mijn bedoeling is om de route zoals aanbevolen via Reitsmaroutes.nl te gaan fietsen.
Initieel was de bedoeling om met een goede vriendin te gaan fietsen echter is de tijdsduur van 21 dagen te lang voor haar om van huis te zijn.
Ben je een ervaren fietsliefhebber en zie je zo een trip als leuke uitdaging voor aankomende zomer dan zie ik je reactie graag tegemoet.

Zonnige groet, Maria

PS Ik ben bij voorkeur geen kampeerder.
Hallo Maria, dat klinkt als 'n mooie en sportieve uitdaging in het nieuwe jaar!
Ik heb ook plannen om naar Rome te fietsen. Misschien binnenkort overleggen
of we samen iets kunnen plannen komend voorjaar/zomer.

hartelijke kerstgroet,
Gerard
Beste Gerard,

Dankjewel voor je reactie en wat leuk om te vernemen dat we aankomende zoner dezelfde doel voor ogen hebben: fietsend naar Rome.
Laten we verder samen kijken naar de mogelijkheden.

Hartelijke groet, Maria
Hallo Maria,

Ben ook voornemens om in mei juni naar Rome te vertrekken en ik ben ook een sportieve 50 +, misschien kunnen we contact leggen en kijken of de plannen kunnen samen komen. Voorkeur gaat wel uit naar kamperen.

Grt

Mark Manders
Hallo allemaal,
Ik lees hier even mee. Ik heb ook wel interesse om naar Rome te fietsen. Het liefst kamperen onderweg.
Het probleem is dat ik nog meer in de planning heb voor fietsreizen die met anderen nog gepland moeten gaan worden.
Ben zelf 64 en fiets een jaar of 6 jaarlijks wat langere afstanden.
Gr Jan
Met 21 fietsdagen is het best doorfietsen.
Heren,
Dank jullie wel voor de reacties!
Wat goed om te lezen dat jullie ook overwegen om dit voorjaar/zomer de reis naar Rome te plannen.

@Wim je hebt helemaal gelijk dat voltooien van deze reis in 21 dagen best een pittige uitdaging zal zijn.
Er zal dus goed door mij getraind moeten worden om deze tijdspanne te halen.

Hartelijke groet,
Maria
Een gemiddelde van 85km per dag zou haalbaar moeten zijn, maar de 21 dagen zou flexibel moeten zijn.
Belangrijk voor de voortgang is om te weten welke periode exact de voorkeur heeft en of voor camping, met soms een B&B of puur Jeugdherberg/B&B/hotel etc gekozen gaat worden.
Ben benieuwd.
Gr Jan
LMaria schreef:
di 04 jan, 2022 22:48
@Wim je hebt helemaal gelijk dat voltooien van deze reis in 21 dagen best een pittige uitdaging zal zijn.
Er zal dus goed door mij getraind moeten worden om deze tijdspanne te halen.
Dan zou ik mezelf maar goed in acht nemen.
Voor je het weet wordt het een spurt naar Rome.
Doodzonde.
Onderweg is zoveel moois te zien, een ommetje om iets te bekijken, een rustdag.
Trap niet in de val van het overbruggen van de afstand.
Pak tussen pakweg Rudesheim en Zwitserland de trein.
Sla de Po-vlakte over en neem de tijd voor al het moois onderweg.
Dat zijn altijd lastige afwegingen.
Als ik met de auto op vakantie ga naar Zuid-Frankrijk via de péage, realiseer ik me ook altijd met enig misnoegen dat ik veel mooie stukken en zaken onderweg mis. Maar ja, anders kom je ook nooit in Zuid-Frankrijk aan. Eigenlijk is NL al zo mooi dat je er vele fietsvakanties zou kunnen verblijven, en hoef je helemaal niet verder.

Ook vind ik zelf de Po-vlakte veel mooier dan de oversteek van de Apennijnen, dus die laatste zou ik eerder overslaan. Maar als je op de fiets naar Rome gaat, moet je ook op de fiets naar Rome gaan, is mijn uitgangspunt.

Maar je hebt zeker een goed punt: stuklopen op een te hoog gelegde lat, is wel heel frustrerend.
Beste Maria en andere mensen die reageerden,

Zijn jullie er al uit? Of zoeken jullie nog steeds reisgenoten voor Rome?
ik ben nl geïnteresseerd en zou deze zomer juli/augustus graag mee fietsen.
Kamperen kan maar voorkeur voor BB, zimmer, hostel.

Groet Pam
Man van 71 jaar.
Ik heb Reitsma naar Florence ooit gefietst (1998)
Ik ben niet zeker of het deel in Italië naar Rome wel leuk is, omdat ik niet over grote wegen fiets.
Maar ik ken dat deel niet.
Ik heb zeer weinig eisen alleen wel de volgende voorwaarden:
-Groep van 4 á 5 personen
-Max. 80 km per dag
-Periode: eind mei/begin juni 2022 tot 4 weken later (anders te warm en te druk)
-Niet kamperen (ik heb zeer weinig bagage), dus vaak hotels
Groeten, Aalscholver
Beste Fietsgenoten,

Wat fijn om te mogen ervaren dat mijn oproep tot deze fijne reacties heeft geleid.

Ik wil dan ook iedereen bedanken en ook aangeven dat ik met dit bericht mijn oproep afsluit. Ik ben niet meer op zoek naar een reisgenoot.

Wellicht kunnen jullie onderling met elkaar in contact treden om hier nog een vervolg aan te geven.

Voor mij wordt dit de eerste CO2-neutrale vakantiereis waarbij ik niet uitsluit dat het zo goed uit kan pakken dat ik mij volgend jaar met een nieuwe reisbestemming hier meld.

Voor nu wens ik jullie veel succes en plezier in voorbereiding van jullie reis.

Met hartelijke en sportieve groet,
Maria