Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2022: Naar Rome, via midden Europa (oostzijde Alpen) - Forum Wereldfietser

2022: Naar Rome, via midden Europa (oostzijde Alpen)

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met allerlei zaken om te zorgen dat ik volgend jaar op lange fietsvakantie ga door Midden Europa naar Italie.

Wie heeft ook tijd maar vooral ook de wens om zoiets te gaan doen in 2022?

Belangrijke kenmerken en issues:
- Ik ga dat niet in een zo snel en kort mogelijke tijd doen. Duur is nu nog onbekend.
- Doelstelling op zich is om zeker óók in Rome te komen. Ik denk aan het passeren van de Alpen langs de oostzijde. Dus meer de heuvelachtige gebieden.
- Niet zoveel langs doorgaande route's maar meer rustige wegen, natuur, steden en gebieden ontdekken.
- Genieten, rustig en vooral ook andere mensen en dingen zien. Genieten staat bovenaan.

Kortweg is mijn route open maar wel via de richting Duitsland naar zuid-oostelijk deel van midden Europa naar oostelijke kust Italie. En de fietsroute vervolgens?.... laten we bespreken.

Laat weten of je dit ziet zitten en ook een mogelijkheid hiervoor hebt. Dan gaan we oefenen, leren en voorbereiden.

Groet een kleine Berggeit
Dag berggeit,

Heb een prive bericht gestuurd, laat even van je weten.

Groet,

Achterhoeker ( Chris )
Misschien wat meer info over je voornemen: leeftijd, m/v, tentje, mix, of juist géén tentje, gemiddeld aantal km per dag, elektrisch of niet elektrisch? Idem: wat verwacht je van medefietsers?
de Berggeit schreef:
ma 19 jul, 2021 13:30
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met allerlei zaken om te zorgen dat ik volgend jaar op lange fietsvakantie ga door Midden Europa naar Italie.

Wie heeft ook tijd maar vooral ook de wens om zoiets te gaan doen in 2022?

Nog andere leuke en interessante dingen om te schrijven zijn:

Ik ben 50 jaar en woonachtig in het zuid-westen. Ik doe vooral toeristend fietsen en ben bezig met tourtochten. Het lijkt me heel leuk om met iemand samen de tocht naar Rome te maken.
Ik wil best wel voldoende kampeerspullen meenemen en ik wil dat dan met een Bob-Yak achter mijn fiets gaan doen. Aan de fiets verder ook wel tassen aan het frame.
Om het leuk te houden heb ik heb speciaal gekozen voor een E-bike omdat ik zeker ook met veel plezier en rust ergens wil aankomen. Het gaat mij hierbij helemaal niet om snelheid, maar meer om vermogende ondersteuning bij het gewicht dat mee gaat.
Per fietsdag wil ik minimaal ongeveer hemelsbreed (!) 60-70 km verder komen. Let op. het kan dan ook wel zo zijn dat het 90 of wel 100 km fietsen voor nodig is hahaha. Niet alle dagen zal weer alles worden ingepakt om verder te gaan. Denk bijvoorbeeld maar eens aan steden bezoeken, omgevingen, rustmomenten, weer en voorspellingen etc etc.

Belangrijke kenmerken dus:
  • - Ik ga dat niet in een zo snel en kort mogelijke tijd doen. Duur is nu nog onbekend.
    - Doelstelling op zich is om zeker óók in Rome te komen. Ik denk aan het passeren van de Alpen langs de oostzijde. Dus meer de heuvelachtige gebieden.
    - Niet zoveel langs doorgaande route's maar meer rustige wegen, natuur, steden en gebieden ontdekken.
    - Genieten, rustig en vooral ook andere mensen en dingen zien. Genieten staat bovenaan.
Kortweg is mijn route open maar wel via de richting Duitsland naar zuid-oostelijk deel van midden Europa naar oostelijke kust Italie. En de fietsroute vervolgens?.... laten we bespreken.

Laat weten als je dit ziet zitten. Dan gaan we zeker elkaar eerst leren kennen, samen voorbereiden en denk ik ook wel eens een kleine route in Nederland verkennen.

Groet een kleine Berggeit
Hallo,

Heb ook het voornemen om volgend jaar naar Rome te fietsen. Zou het leuk vinden als dat in gezelschap kan. Route maakt niet uit,voorkeur gaat uit naar gemiddeld 100 km per dag te fietsen. Verder zal je wel het nodige moeten afstemmen.
Hoor graag de reacties.

grt

Mark
Ik heb wel interesse.
us meer de heuvelachtige gebieden.
Misschien moet je je nickname even aanpassen :D .
Yeohan schreef:
ma 11 okt, 2021 15:17
Ik heb wel interesse.
Dank voor je reactie. Ik heb je berichtje gestuurd. Heb je dat ontvangen?
Ik heb ook wel interesse. fiets op een Santos ca. 100 kam per dag. Kamperen kan maar kamers onderweg ook ok.
Wil wel de tijd nemen om van de omgeving te genieten. Periode juli/augustus. hebben jullie al een definitief besluit genomen? Of is er nog ruimte voor belangstellenden? Groet Pam