Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de grote tocht,!! - Forum Wereldfietser

de grote tocht,!!

Volgend voorjar wil ik vertrekken vanuit Holland naar St.Petersburg en daarna zuidwaarts in Rusland naar Georgie om via Turkije/ Istanbul en de Balkan weer naar huis te rijden!
Wie lijkt dat wat ,uiteraard ruimte voor aanpassingen!
Mochten er meerdere geinteresserden zijn dan kunnen we organisatie uitbesteden aan b.v.Djoser zodat we zelf alleen maar hoeven te fietsen/ genieten.
Een reis in het teken van contact,cultuur,ontmoetingen,eten,drinken en relaxt fietsen zo n 80 km per dag.
Wie heeft er zin in? Ik 76 ,redelijk ervaren fietser,binnenkort als een kind zo blij met zijn Santas travel e.
Frans Weijzen
Tip: maak de titel wat informatiever. Dan is de kans groter dat de juiste mensen reageren. Bijv. "Tocht naar Rusland, Georgië, Balkan."

alistair-macrobert-673511-unsplash-770x513.jpg
Hallo Frans,

Is inderdaad een “grote tocht” . Ik heb wel een paar vraagjes.
Hoeveel km denk je dat deze tocht is, en hoe lang denk je erover te doen, of hoeveel tijd heb je ervoor uitgetrokken. En overnachtingen hotel/B&B of camping.
Ik ben 62 jarige jonge man, met een santos travelmaster 3+.
Gr.
Jan
Wanneer ga je precies of ligt dat nog open?
Ik ga medio april 2022 ook naar Sint Petersburg fietsen maar eenmaal daar ga ik linksaf waar jij rechtsaf gaat. Finland, zweden, Denemarken...thuis.
Mooi plan Frans, succes met de voorbereiding. Ik mag helaas nog een paar jaar werken voordat ik zoveel tijd heb.
Wit-Rusland kan een probleem worden, als je daar doorheen wilt. Sowieso is het verstandig om op sociale media niet kritisch te zijn over de regimes van sommige landen waar je door wilt gaan fietsen, anders kan je bij het aanvragen van een visum of aan de grens voor verrassingen komen te staan.
travel07052302 schreef:
di 25 mei, 2021 19:19
Volgend voorjar wil ik vertrekken vanuit Holland naar St.Petersburg en daarna zuidwaarts in Rusland naar Georgie om via Turkije/ Istanbul en de Balkan weer naar huis te rijden!
Wie lijkt dat wat ,uiteraard ruimte voor aanpassingen!
Mochten er meerdere geinteresserden zijn dan kunnen we organisatie uitbesteden aan b.v.Djoser zodat we zelf alleen maar hoeven te fietsen/ genieten.
Een reis in het teken van contact,cultuur,ontmoetingen,eten,drinken en relaxt fietsen zo n 80 km per dag.
Wie heeft er zin in? Ik 76 ,redelijk ervaren fietser,binnenkort als een kind zo blij met zijn Santas travel e.
Frans Weijzen
De oproep ziet er simpel uit. Toch maar eens globaal de kilometers in kaart gebracht en dan heb je het over 10000 a 12 000 kilometer. Met 80 km per dag is dat 125 a 150 te fietsen dagen ofwel plm een halfjaar of meer rustdagen meegerekend.
Tja, wie zou daar zin in hebben ? Frans is wel relax op een e-bike begrijp ik, hou daar dus rekening mee.

Voor wat inspiratie : https://www.oppad.nl/op-de-fiets-naar-rusland
maar dan heb je nog maar een kwart van je route te pakken.
Hoi Frans,
Wat me aanspreekt in je tocht is, dat je het kleinschalig uit wil besteden aan een organisatie.
Zou het ook SNP kunnen zijn of whatever?
Vooral met deelnemers onderling kunnen de voorbereidingen al erg gezellig :) Afbeelding zijn.
Mijn naam is Jopi Floor en woon in Utrecht . Al een paar jaar Pensionada. 68 jr.
As. 3 de week v. juni vertrek ik richting Venetie of Rome.....
Het lijkt me erg leuk als je reageert,
Fiets groet,
Jopi
Dag Frans,
De tocht zoals je deze beschrijft is inderdaad een "grote tocht" en met meerdere deelnemers spannender en gezelliger dan alleen, zeker een uitdaging.
Ik zelf ben man van 65 jaar nog "jong", actief en sportief uit de Achterhoek, niet meer werkzaam dus tijd in overvloed, heb nog geen ervaring met zo'n verre buitenlandse reis, wil graag meedenken wat de mogelijkheden zijn, fiets op een Flyer Tour6 e-bike.
Hoor graag een reactie.

Groet,

De Achterhoeker ( Chris )
Jemig Frans, wat een geweldig plan. Voorjaar 2022, welke maand wil je vertrekken? Een half jaar is dus van bv april tot en met september, lijkt me echt te gek om dat met een klein groepje te ondernemen.
Ik ben 72 en drie jaar geleden al een keer 4 maanden weggeweest, van Noord Argentinië via Chili naar Ushuaia in het uiterste zuiden, met oa de Carretera Austral, op gewone reisfiets , tentje mee, met z’n drieën, dus ben wel wat gewend. Ook al wat tochten in Europa gedaan, oa Santiago de Compostela, Barcelona , de Groene weg naar de Middellandse zee.
Denk dat ik voor de landen waar jij doorheen wilt , wel een e-bike ga aanschaffen. En is het de bedoeling om te kamperen?
Toevallig ken ik Jopie , die ook gereageerd heeft, zij woont zelfs niet eens zo ver bij mij vandaan, ben ook wel eens bij haar geweest. Leuk leuk.

Hoop van je te horen,
Hilde Dix,
Utrecht
Geweldig plan!
Mijn vrouw Janine en ik hebben meermaals aan door de Russische Club van Fietsreizigers afd. Moskou (Русский клуб велопутешествий) https://veloru.ru/ georganiseerde tochten in Rusland en daarbuiten deelgenomen en kunnen misschien wat vragen over het fietsreizen in dit fantastische land beantwoorden. Houd je er rekening mee dat slechts weinig Russen een andere taal spreken?

Heel veel plezier alvast!
Mart
Frans is hier al een tijdje fietsen.