Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Groningen naar Maastricht. - Forum Wereldfietser

Van Groningen naar Maastricht.

Ik wil vanaf aanstaande zaterdag in 4 dagen van Groningen naar Maastricht fietsen en daarbij ongeveer het Fietserspad volgen. Circa 500 km, eventueel iets korter door stukken af te snijden of langer door iets meer de grens met Duitsland te volgen. Ik vind alleen fietsen prima, maar met meerderen beter. Mijn (fiets)vrienden heb ik nog niet kunnen enthousiasmeren, dus mocht je Interesse hebben: laat het even weten. Ik ben een alweer 61-jarige man die normaal liever in bergachtigere regionen fietst. Veel fietsen, weinig op een terrasje zitten, overnachten in een tentje op de camping of ergens in het bos.
Beste Bert,

Waarom niet van Maastricht naar Groningen.
Dan heb je de zon in de rug en zie je meer en met de overwegend ZuidWestelijke windrichting in Nederland is de kans op een rugwindje ook wat groter.
Sorry, zojuist opgezocht: zaterdag en zondag wind strak uit het Noorden.

En met de voorspelde temperaturen zou ik niet alleen uitkijken naar vrienden op de fiets, maar ook naar 'Vrienden op de fiets'
'Vrienden op de fiets'
Leuik dat het bestaat, maar niet mijn ding.
Leuk plan Bert - het maakt wel jaloers. Ik kan helaas niet een stukje meefietsen want zaterdag sta ik op de rol met een presentatie voor de online Fiets en Wandelbeurs.
Ik moet ook bekennen dat ik door het tegenvallende weer van dit voorjaar wat achterop ben met de training. Ik ben in februari een weekend op de fiets weggeweest, maar de rest is steeds kortere lokale ritjes geweest. Volgend weekend ga ik wel wat proberen denk ik.
Veel plezier.
Hallo Bert,
Leuke route. Ik heb je een PB gestuurd.
Groetjes Els
Wim,

ik had me ook gemeld voor een online workshop, maar om dat zonder enige professionele ondersteuning te doen leek me geen goed idee. Ik wens je veel succes.
Dat snap ik. Ik heb dit vanuit mijn werk vaker gedaan, maar we gaan zien hoe het loopt.
Mooi plan. Ik hoop dat je veel zon hebt. Ik heb voor de komende vijf dagen een retourtje Wageningen - Vlissingen - Wageningen op de planning staan en het weer ziet er goed uit. Ik zou best wel een terrasje willen meepakken, maar dat zit er helaas nog niet in.
Beste BERT,

Lees je oproep helaas te laat maar ben zeer benieuwd naar je ervaringen en wellicht tips voor overnachtingen?

Misschien tot de volgende oproep,

groet Roald.
En Bert: was het leuk, en vooral heb je het een beetje warm kunnen houden?
2021-04-24 11.56.03.1.jpg
Zaterdagmorgen omstreeks 12:00 uur uit Pieterburen vertrokken en gisteren na ongeveer 500 km om ca 16:00 uur op de st. Pietersberg aangekomen. Qua fietsen en slapen ging het met de termperatuur prima. En ook ontbijten op de camping, koffie-to-go en avondeten geen probleem. Alleen voor een beetje rondhangen op de camping of onderweg was het te fris.
2021-04-27 16.37.32.1.jpg
Wat me is bijgebleven: Hoe gruwelijk leeg is ons land ten oosten van de IJssel. En hele leuke campings in Sleen en Zelhem en prima camping in Beesel. Niet meer wildgekampeerd omdat ik opzag tegen het badderen in de ijzige kou.