Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de Compostella voorjaar/zomer 2021 - Forum Wereldfietser

Santiago de Compostella voorjaar/zomer 2021

Mocht het met onze vrijheden beter gaan, dan wil ik naar Santiago fietsen. Kamperen en soms een B@B of zo. Niet racen maar ook niet in elk dorp elke bezienswaardigheid "doen" Ik ben een keer alleen naar Rome gefietst. Het lijkt me leuk de reis of een deel samen met een ander te fietsen. Ik ben een verse pensionado maar niet "oud" (denk ik dan hè) en flexibel genoeg om met een reisgenoot dit te doen. Later misschien de Zilverroute en ik speel met de gedachte om een rondje Europa te doen in etappes. Bijvoorbeeld de fiets ergens achterlaten, (zoals nu Santiago) terug naar NL en later een volgend stuk te doen.
Geen voorkeur voor man of vrouw, jonger of ouder .
Hallo FietsendSchaap,

In Juli ben ik van plan vanuit het noorden, via Utrecht , de St Jacobsroute, naar Angoulême te fietsen.

Daar zoek ik een reisgenoot voor. Mogen er ook meer zijn.

In 2019 heb ik een door mezelf benoemde 3 rivieren tocht gereden (Reest, (Overijsselse/Duitse Vecht en de Ems) gereden.
Om na bij de 900 km. Dat is me goed bevallen, maar ik miste ondanks de vele contacten die je maakt toch een reisgenoot.

Ik ben 50, getrouwd en heb 2 kinderen en probeer actief te zijn. Het gaat mij ook niet om de snelheid, maar probeer wel een bepaalde afstand af te leggen. Niet te veel stoppen, maar wel genieten van de dingen om me heen.

Groet,

Robert
Nederbiker
Hoi Robert, Als het goed is heb je een privé bericht van me ontvangen. Het staat niet bij mijn "verzonden berichten" maar wel gemarkeerd als verstuurd..... Ontvangen?
FietsendSchaap schreef:
za 16 jan, 2021 00:03
Het staat niet bij mijn "verzonden berichten" maar wel gemarkeerd als verstuurd.....
PB's blijven in 'Postvak uit' staan tot ze gelezen zijn door de ontvanger. Pas na gelezen te zijn komen ze bij 'Verzonden berichten' te staan.
Nederbiker.
Ik heb een vraagje.
Hoe ga te terug naar huis vanuit Frankrijk.
Heb jullie ook alle twee berichtje gestuurd.
Mvg
Hoi

Als Corona het toelaat wil ik nog een keertje naar Santiago fietsen. In 2019 ben ik na mijn pensionering (toen 66) al een keer die kant op gefietst. (https://www.pindat.com/reis/dagboek/mau ... compostela)

Ik ben toen met een groep gefietst via de kleine reisorganisatie Cycle2Explore. Zij zorgden voor tenten, eten, bagagevervoer enz. We waren met twaalf fietsers. Ik had voor die reis een ‘victoria e-trekking 8.8’ gekocht, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de ‘e’ niet veel gebruikt heb. Minder dan 5%. Fietsen zonder ondersteuning geeft gewoon meer voldoening. Daarom heb ik nu een Santos travelmaster 2.6 (tweedehands) aangeschaft en daarmee wil ik graag nog een keer de route fietsen.
Maar nu wat meer avontuurlijker en met eigen tentje en spullen en zo nu en dan een B&B of albergue.
Afgelopen jaar heb ik een tweetal langere tochtjes gemaakt in Nederland en zo mijn tentje en spulletjes al uitgeprobeerd. Als het lukt wil ik dit of volgend jaar (periode mei / juni) de route aan de oostelijke kant (Langs oude wegen) fietsen. Ik heb wel met het thuisfront afgesproken dat ik niet alleen zal gaan. Ik zoek daarom een reisgenoot die ook kant op wil. De afstanden zijn wat mij betreft tussen de 70 en 90 km per dag en natuurlijk afhankelijk van het parcours, en af en toe een rustdag op mooie plekken. Het gaat me niet om de snelheid en ik wil onderweg ook het nodige zien en ontdekken.

Mochten er andere zijn die dit leuk vinden dan hoor ik het wel. Maurice
Maurice
Hoeveel weken wil je erover doen om er toe komen?
Het is mijn bedoeling om binnen 2 weken naar La Rochefoucauld/Angouleme te fietsen in de tweede en derde week van juli dit jaar.
Vanuit Utrecht via de St Jacobsroute.

Het liefst rond de 100 km per dag, dan is er ruimte voor een mindere dag.

Tent, b&b, trekkershut, jeugdherberg is allemaal goed voor een overnachting. Enkel keertje een hotelletje is ook goed.

Vanuit Bordeaux is er een mogelijkheid om met een bus terug te reizen incl fiets. Ook kunnen de fietsen in Angouleme opgehaald worden door Soetens en dan zelf met de trein terug reizen.

Groet Nederbiker
henkioo schreef:
zo 17 jan, 2021 17:26
Maurice
Hoeveel weken wil je erover doen om er toe komen?
Binnen 2 weken.

Nederbiker
Vorige keer heb ik er 39 dagen over gedaan. Dat is dus zo'n 6 weken (1 rustdag per week). Daarna wellicht nog een dag of drie afkicken in Compostela.
Maurice,

Ik las en reageerde te snel.

In de Charente (Angouleme) stopt mijn rit.

Mijn vorige rit, twee jaar geleden, van 900 km heb ik binnen een week gereden. Dit zal een zwaardere rit zijn. Ga ervan uit dat het te doen moet zijn. In de Charente heb ik al redelijk wat gefietst.

Santiago de Compostela is zo'n 1100 km verder.

Ik hoop dat je in het voorjaar jouw tocht kunt volbrengen.

Groet Nederbiker
Ik wil ook nog wel eens Santiago doen op de fiets.
Ik ben 70 jaar heb veel fietsvakanties gedaan in Europa. Ik fiets met zeer weinig bagage en overnacht in hotels.
80 km per dag. Geen grand-toerisme en alleen kleine wegen ook al is het een omweg.
Combinatie met iemand die kampeert, kan, maar dan iedere ochtend een ontmoetingsplaats afspreken. (whatsapp)
Groeten, Aalscholvér
Hallo Aalscholver,

Ik wil de route Sint Jacobs route naar Santiago de Compostela fietsen tot Angouleme fietsen, in eerste instantie.

Ongeveer 1200 km. Binnen 2 weken. Het liefst wel rond de 100 km per dag, dan is er wat speling. Qua overnachtingen komen we er wel uit.

Groet Nederbiker
Hallo FietsendSchaap,
Gaan je plannen nog door? Ik heb een PB gestuurd.
Hoi Atie, Je PB heb ik beantwoord.

Betreft dit forumonderwerp:
Ik ga medio mei/juni richting Santiago de Compostella.
Frankrijk is nu al redelijk te doen (kennissen die zijn gegaan, weliswaar met de auto) en ik schat in dat nu het vaccineren op gang komt er snel versoepelingen plaats zullen vinden.
Groet, Alex
FietsendSchaap schreef:
zo 14 mar, 2021 17:28
Frankrijk is nu al redelijk te doen (kennissen die zijn gegaan, weliswaar met de auto)
Laten we elkaar geen illegale dingen aanraden.
Leon schreef:Laten we elkaar geen illegale dingen aanraden.
Ik vind dat heel netjes gezegd!
Het is helemaal niet illegaal naar Frankrijk te gaan, het wordt alleen afgeraden en je moet in quarantaine. Dat het nu niet slim is, is een heel ander verhaal. Ik vind de Belgen die gewoon zeggen dat je niet naar het buitenland mag veel duidelijker.
En laten we vooral realistisch zijn over de trend in besmettingen: die gaat inmiddels aardig omhoog en dreigt exponentieel te stijgen, niet alleen in Nederland. Gisteravond heb ik er met een heel deskundige collega naar zitten kijken en het is duidelijk dat de modellen van het RIVM die een paar heel moeilijke weken voorspelden dreigen uit te komen. De onderliggende trend is heel duidelijk omhoog, en zal pas worden omgebogen als er meer mensen zijn gevaccineerd. Ook dan zal het aantal besmettingen nog oplopen, maar de mortaliteit niet meer. Maar vergis je niet: ook een niet dodelijke corona infectie kan heel naar zijn, en de maagd Maria doet daar niets aan.
Het plannen van gelijk welke fietsreis wordt, net zoals verleden jaar, een hele opgave. En persoonlijk denk ik dat je best enkele alternatieven uitwerkt.
Voor mij is de Via Francigena (Antwerpen - Rome) nogmaals het hoofddoel, maar ik vrees dat Italië geen optie wordt, hoe spijtig dat dit ook is.
Ik heb momenteel 2 alternatieven uitgewerkt, eentje is de Camino. In 2013 ben ik van Antwerpen naar SDC gefietst via 'de oude wegen' maar nu zou ik in eerste instantie met de fietsbus naar St Jean Pied de Port rijden, dan met de fiets de Camino Frances tot Finistera en dan met de fiets terug tot St Jean langs de Camino del Norte... en met de fietsbus terug naar Be.
Planning is alleszins Juli, ik heb liever te warm dan te koud (en in Mei/Jun 2013 was de koude verschrikkelijk)