Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de Compostella voorjaar/zomer 2021 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Santiago de Compostella voorjaar/zomer 2021

Wim schreef:... dreigt exponentieel te stijgen.
Stijgende besmettingen gaan altijd exponentieel, ook met een r van 1,00001.
Ja maar dus nu echt heel snel. Het exponentiele karakter is precies wat veel mensen moeilijk lijken te begrijpen, en dat geldt ook voor veel politici. Door de tijdsvertraging die er ook nog eens zit in de waarneming moet je dus heel snel handelen. Wachten op draagvlak is dodelijk. Zelf vond ik daarom dat de versoepelingen net een paar weken te vroeg kwamen. We zitten in een race tussen oplopende infecties en een vaccinatietraject dat ondertussen nog niet ver genoeg is om die infecties te stoppen (en nu weer extra vertraging oploopt. al is dat hopelijk maar tijdelijk).
Overigens is het patroon dat we nu zien precies wat de modellenmakers van het RIVM voorspeld hebben in hun presentatie voor de Tweede Kamer van een maand of zo geleden. De bandbreedte was toen nog vrij groot, en ik ben wel benieuwd hoe de feitelijke trend zich daartoe verhoudt: zitten we aan de bovenkant of aan de onderkant?
Wordt nu na Twitter, Facebook en -idioot maar waar- LinkedIn ook dit forum een platform voor amateurvirologen? Ik dacht dat al die berichten op dit forum over data en verwachtingen vorig jaar april waren uitgedoofd? Pas maar op: de eerste wappies staan al te trappelen om hun waarheid te verkondigen.

Als je dan toch een discussie over corona wilt houden, dan ligt een separaat draadje voor de hand, zodat topics over reisgenoten niet vervuild raken met technische discussies over een weliswaar relevant, maar inhoudelijk secundair onderwerp.
Het is natuurlijk wel van belang voor reisplanning. Bovendien gaat het niet zozeer om virologie als om tijdreeksanalyse.
Okay, een apart topic over tijdreeksanalyse dan 😉
Besten,

Hoe staat het met de plannen? Is er een plan waar ik bij kan aansluiten? Eerst even over mezelf: ik ben 66 jaar en gepensioneerd. Ik heb de nodige fietsvakantiereiservaring. Zo fietste ik in 2016 in vier maanden 9000 kilometer door Europa (onder andere via de route Oude Wegen naar SdC), in 2018 in Oeganda en Rwanda, in juni 2019 in Georgië en later in 2019 fietste ik via de route Benjaminse (een schitterende route) naar Girona.

Het kriebelt inmiddels behoorlijk. Bij voorkeur vertrek ik in de loop van het voorjaar, maar alleen als ik volledig gevaccineerd ben. En of dat op korte termijn gaat gebeuren??? Ik vrees van niet. Dat zou betekenen dat vertrek in de loop van augustus realistischer is. Zo kan als bijkomend voordeel de zomerse hitte in Spanje vermeden worden.

Wat de route betreft: linksom of rechtsom naar SdC en vervolgens de zilverroute naar Sevilla, vind ik een aantrekkelijk plan. Maar ik wil mij hierin flexibel opstellen. Ook wat dagafstanden betreft. Persoonlijk denk ik aan 80 tot 100 kilometer per dag. Overnachten doe ik bij voorkeur in mijn eigen tent. Af en toe een dik matras in een echt bed is geen bezwaar.

Ik ben benieuwd naar reacties.

Gr. Roelof
Beste Roelof,

Dank voor je duidelijke reactie. Wat een grote fietservaring heb je!
Vooralsnog laat ik me, zoals jij, leiden door het vaccinatieprogramma.
Zodra we legaal op pad kunnen is het plannen geblazen.
Dat gezegd hebbende is iets afstemmen of afspreken vrijwel onmogelijk .
Voor mij blijft SdC. het eerste doel. Als dat bevalt ga wil ik verder gaan.
Wat samen fietsen betreft, hebben enkele van de deelnemers (4) en o.g. naar aanleiding van deze post een WhatsApp groepje gemaakt en gaan eind april een weekend fietsen om kennis te maken. (ieder heeft een ander plan en verder is nog niets vast gepland voor dit of volgend jaar)
Wil je meedoen om dit te volgen?
Laat maar weten.

Vriendelijk groetend,
Alex Het Fietsend Schaap
Beste Alex,
Een kennismakingsweekend is een goed idee. Ik doe graag mee aan de whatsappgroep. Ik stuur je een PB (even uitzoeken hoe dat moet :( ).

FietsendSchaap schreef:
do 18 mar, 2021 09:26
Beste Roelof,

Dank voor je duidelijke reactie. Wat een grote fietservaring heb je!
Vooralsnog laat ik me, zoals jij, leiden door het vaccinatieprogramma.
Zodra we legaal op pad kunnen is het plannen geblazen.
Dat gezegd hebbende is iets afstemmen of afspreken vrijwel onmogelijk .
Voor mij blijft SdC. het eerste doel. Als dat bevalt ga wil ik verder gaan.
Wat samen fietsen betreft, hebben enkele van de deelnemers (4) en o.g. naar aanleiding van deze post een WhatsApp groepje gemaakt en gaan eind april een weekend fietsen om kennis te maken. (ieder heeft een ander plan en verder is nog niets vast gepland voor dit of volgend jaar)
Wil je meedoen om dit te volgen?
Laat maar weten.

Vriendelijk groetend,
Alex Het Fietsend Schaap
Tip: vermeld niet op een openbaar forum je mobiele nummer, en zeker niet in combinatie met je voor- en achternaam. Gebruik een PB voor dat soort communicatie.
Recent Brits onderzoek laat zien dat de Travel Corridors van afgelopen zomer tussen bijvoorbeeld de UK en Griekenland heel wat besmettingen het VK hebben binnen gebracht. Andersom zal zeker ook het geval zijn geweest.
Ik zie net de nieuwe besmettingscijfers. Ze bevestigen wat die collega van mij voorspelde op basis van de tijdreeksen. Helaas. Het vaccinatietempo is het enige wat er vooralsnog toe doet.
Ik zit nu in Lissabon en wil vanaf Pamplona de route naar Compiegne fietsen. Kan iemand me helpen de gpx op komoot te zetten of op te sturen naar bvanherck@******** (contact via PM,Moderator)? Ik heb die route ooit gefietst en als deel op https://www.alltrails.com/explore/recor ... rnhout?u=m
Gezet maar het bestand is te groot en de verkeerde richting. Vroeger stond de gpx op GPS tracks nl maar die site is offline.
Bart,

Als je gerichte aandacht voor je probleem wil kun je een beter een apart topic aanmaken.
Daarnaast is het niet een heel goed idee om je e-mailadres op een openbare site te zetten. Communiceren via een PB of de e-mailbutton is veiliger.
Ik heb geen ervaring met Komoot, ik kan je er helaas verder niet mee helpen.

Succes, Peter
Ik heb je een mail gestuurd met gpx file.
Schermafbeelding 2022-03-15 om 10.24.28.png
Schermafbeelding 2022-03-15 om 10.24.28.png (339.5 KiB) 726 keer bekeken
edit:

De gpx ook in 3 stukken op komoot gezet, die grote gpx van hierboven zal misschien niet werken. Ik gebruik komoot nauwelijks en weet eigenlijk niet niet hoe je de files kan vinden; ze zijn publiek en mijn profiel is Carl W. Anders mail je me maar.