Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sportief fietsmaatje (v) gezocht Noordkaap - Forum Wereldfietser

sportief fietsmaatje (v) gezocht Noordkaap

Welk sportief fietsmaatje (v) heeft zin om deze zomer met mij naar de Noordkaap te fietsen. Ben 'n sportieve zestiger uit de Achterhoek en geniet inmiddels alweer ruim 10 jaar van mijn pensioen en van mijn fietsvakanties in Nederland en Europa. Heb Noorwegen al eens ontdekt tijdens mijn eerdere fietsvakanties. Heb er zelfs 'n paar weken gewerkt in hotel Pollfoss.
De ruige natuur, imposante fjorden, bergen en idyllische dorpjes hebben toen veel indruk op me gemaakt. Heenreis met de auto naar Hirtshals (Denemarken) en dan met de fiets de ferry op naar Kristiansand.
Vervolgens langs de fjordenkust richting Bergen, Trondheim, Bodø en via de prachtige eilandengroep de Lofoten naar de Noordkaap.
De terugreis (optioneel) met de postboot hurtigruten vanaf Honningsvåg naar Bergen of 'n andere aanleghaven en dan het laatste stuk terugfietsen naar Kristiansand. Een andere optie is om door Zweden terug te fietsen naar Kristiansand.
Vertrek in overleg en denk circa 4-6 weken onderweg te zijn. Fiets op 'n Santos Travelmaster 3+ en ruim 20 jaar fietsvakantie ervaring. Tentje mee, en bij slecht weer 'n pension, B&B, trekkershut of jeugdherberg!
Voor mij gaat het om het gevoel van vrijheid en het onderweg zijn op de fiets! Samen de passie delen, de bijzondere momenten en de stilte! Pas als je samen van stilte kunt genieten vertel je elkaar het meest! En dat het liefst met 'n vast fietsmaatje!
Heb je ook zin in 'n sportieve uitdaging, zie je er niet tegenop 'n berg op te fietsen en vind je het geen probleem om 's ochtends niet te weten waar je 's avonds de nacht doorbrengt dan hoor ik graag van je!

groetjes Gerard
email: g.heijnst@gmail.com  
......en vind je fietsen naar de Noordkaap toch iets te ver dan kunnen we als optie de Oostzeefietsroute (N8) fietsen, rondje Denemarken van 820 km. Liever samen met 'n fietsmaatje (v) de N8 dan alleen naar de Noordkaap. Een andere optie is de avontuurlijke fietsroute Dwars door de Balkan. Tentje mee en bij slecht weer 'n pension, Zimmer frei, B&B of 'n hotelletje.

https://www.route.nl/uitgelicht/routes/oostzeeroute-n8
https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... -de-balkan

groetjes,
Gerard
email: g.heijnst@gmail.com
......'n alternatieve optie is deze mooie fietsroute door Noorwegen! https://www.youtube.com/watch?v=kCHwfSYPD4w&t=11s
Helaas kon door de corona perikelen en de onzekerheden daarmee deze fietsvakantie dit jaar naar de Noordkaap niet doorgaan. Volgend jaar nieuwe kansen voor deze sportieve uitdaging. Dus als er nog 'n sportief fietsmaatje (v) zin heeft om mee te gaan kunnen we alvast plannen maken voor volgend jaar. Ben niet op zoek naar 'n relatie maar naar 'n sportief en gezellig fietsmaatje(v). Laat maar weten als je ook zin hebt in 'n sportieve uitdaging!

groetjes,
Gerard
email: g.heijnst@gmail.com
Misschien kun je toelichten waarom je de uitdaging wilt aangaan alleen met een vrouw als fietsmaatje. Levert wellicht meer reacties op (of juist niet :D )
Een vraag: je bent nu in elk geval al sinds 2015 op zoek naar een sportief fietsmaatje (v). Heb je er in die tijd al eens gevonden? Mijn gedachte (en tip): ben je lid van een lokale fietsclub om aldaar af en toe een rondje mee te toeren? Ten eerste kan dat leuk zijn en ontmoet je er gelijkgestemden. Ten tweede zijn (actieve) leden zo'n beetje voor elke vereniging enorm welkom.
Het zou mij verbazen als fietsmaatje (v) hierop reageert. Naast een plaatselijke vereniging zijn ook de activiteiten van de Wereldfietser uitermate geschikt om aan een passend fietsmaatje (m/v) te geraken.
Ik denk dat Santos53 zijn nickname ook wel eens aan mag passen als hij dit niet al gedaan heeft (of het moet het geboortejaar zijn natuurlijk) Zeker als je al 5 jaar op zoek bent. Ik (M) probeer het volgend jaar gewoon lekker alleen.
_Peter_ schreef:
di 08 sep, 2020 15:38
Ik denk dat Santos53 zijn nickname ook wel eens aan mag passen als hij dit niet al gedaan heeft (of het moet het geboortejaar zijn natuurlijk)
geboortejaar klopt idd. gebruikersnaam is aangepast vanwege nieuwe fiets. viewtopic.php?t=27074