Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietswandel beurs utrecht - Forum Wereldfietser

fietswandel beurs utrecht

wie gaat er vrijdag vanuit de achterhook naar utrecht zou ik dan mee kunnen rijden vanuit doesburg
gr marcel
He Marcel
Ik ga fietsen naar de beurs, maar als je niet mee kunt rijden is wellicht een treintoegangskaartje iets voor jou. dagretour Utrecht, toegang tot de 3 beurzen voor €26
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... recht.html.
Hé Marcel, leuk idee. Meerijden lukt niet, ik ga fietsen. Het is voor mij een thuiswedstrijd.

Mooi verlanglijstje met te bezoeken stands gemaakt. Wil ook nog 2 presentaties bij wonen. Dus of ik dat vrijdag redt...Gelukkig zijn er dan nog een zat en zondag :lol:
DeFiets schreef:
wo 26 feb, 2020 20:14
Dus of ik dat vrijdag redt...Gelukkig zijn er dan nog een zat en zondag :lol:
Gelukkig is BikeMotion ook in de avond open op vrijdag, dus daar gewoon later aan beginnen in de combinatie :)

On topic: helaas kom ik uit een andere hoek van het land, maar die trein combi lijkt me een prima deal.
ik pak gewoon de trein ik heb er weer supper veel zin aan is altijd een mooie dag,en ga altijd met veel info naar huis ik ben meer van de stens en niet zo val al die landen die van alles aan de mand brengen maar loop er wel langs.en ook al die schitterende fietsen waar een vlink preiskaardje aan hankt waar ik wel altijd naar uit kijk is georganiseerde tochten vanuit een reisburo wandelen en fietsen
gr marcel
Kom ook allemal even een praatje maken op het tentenveld. Wij staan met de WickyUp vrijdag en zaterdag,
Kom net thuis van de beurs. Was er al om
10 uur.

De beurs is vrijdag tot 5 uur open.

Ik kocht een mooie zwarte ortlieb stuurtas.
Ipv €90 voor €50

Mario
En even twee foto's van gisteren.
ik vond het gisteren erg druk hoor maar wel weer leuke nederlandse tochten gevonden.
gr
Op weg naar huis na de laatste dag van de fiets en wandelbeurs.
Leuke ‘reisgenoten’ Frank en Jacinta van ‘Spinning South’ gesproken over hun tocht en het weer thuiskomen.
Veel handige tips gekregen.
Bij Elmar van Bike4Travel nog nuttige info over bikepacking en banden verzameld en heel veel meer interessants zat er op de beurs voor ons niet echt tussen.
We misten standjes met tassen en tasjes voor bijv bike packing. Bij de Bike motion later nog wel wat voorbeelden kunnen zien.
Maar ook weinig op het gebied van kamperen, eten, branders etc.
Een groot deel van de beurs is ingericht met toeristische info over landen en tochten met de E bike.
Segment E bike neemt sowieso toe. Dat is niet erg maar wel anders.

Alles bij elkaar, leuk om een aantal mensen even te spreken, maar geen innovatieve dingen gezien.

O ja, wel Joop Zoetemelk gezien :)

Gr Anja
Geen innovaties op gebied van (fiets- en wandel(kamperen, maar op het tentenveld wel veel verschillende zaken kunnen zien, diverse manieren van slaapsystemen, matjes, slaapzakken,tenten, kookstellen, fietsen, kleding enz. Ieder met een niet commerciële uitleg van de reden waarom nu specifiek dat artikel of die manier is gekozen, meestal met een eerlijke toelichting van de voor- en ook de nadelen.
Ik heb me erg vermaakt.
Dat laatste was zeker een van de meerwaardes van de fietsvakantiebeurs. Info vragen en krijgen van medereizigers. Eieren van Columbus zijn altijd van meerwaarde. Dit jaar bestond die voor mij uit het bagagenet welke ik tijdens de presentatie van Eric Schuit op zijn fiets zag. Gelijk bij hem op de stand aangeschaft. Allicht praktischer dan de 2 spanbanden die ik tot nu toe gebruikten 8)

Tegenvaller was de informatie op de stand van Ortlieb, die kennen hun producten niet. Na beurs naar Horizon Bicycles gegaan en die beantwoorden mijn vraag alsof ie heel normaal was. Hij begreep niet dat Ortlieb het antwoord niet wist..
dijken63 schreef: We misten standjes met tassen en tasjes voor bijv bike packing. Bij de Bike motion later nog wel wat voorbeelden kunnen zien.
Bekend met Singlespeed te Amersfoort?
Ik ben ook weer terug van twee dagen beurs en mijn lezingen over goedkoop en toch lichtgewicht op fietsvakantie. Ik had vooral op zaterdag best veel mensen en ik word er dan wel blij van als mensen bedenken dat je beter kalmpjes aan kunt beginnen in plaats van gelijk duizenden euros uit te geven.
Wat me opviel was dat het inderdaad meer en meer een beurs voor reisorganisaties is geworden. Wat dat betreft was ik onder de indruk van de Fransen die een heel blok stands hadden gehuurd en daar mensen hadden neergezet die allemaal heel netjes Engels spraken en deels ook Nederlands. Zelf mijn Frans weer kunnen oefenen. Wat me verder opviel was dat ze zich niet erg bewust waren van de diverse fietsroutes door hun land en van de koopkracht van Nederlandse fietstouristen.
Van de routemakers heb ik geloof ik alleen de Europafietsers gezien. Wel waren er veel commerciele aanbieders van georganiseerde reizen met bagagevervoer en verblijf in hotels.
Verder viel me op dat er nog maar heel weinig fietsmerken te zien waren buiten het Ebike segment (waar duidelijk ook een heel ander type consumenten op af kwam). Santos en Idworx pakten groots uit met peperdure bling en Avaghon en m-gineering waren er vriendelijk en ingetogen, maar dat was het geloof ik wel. Plus een paar goede fietswinkels.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de buitensport artikelen. Decathlon was de enige met een grote stand en ook interessante spullen voor de beginner en voor wie niet de hoofdprijs wil betalen.
En er waren veel leuke lezingen en stands met vrijwilligers.
Tja, Ortlieb. Ik werd daar ongeveer weggelachen toen ik kwam suggereren dat er voor flink lichtere tassen een markt zou zijn.
Bedankt DeFiets voor de tip.
We zijn ons nog aan het oriënteren op lichter en minder en dat kan natuurlijk met en zonder aanschaf van nieuwe lichte tassen.
Dus eerst vooral lezen en vragen.
En daar zag ik een gemis op de beurs.
Maar lees uit bovenstaande verhalen dat het wel herkenbaar is.
De meeste info krijg je van mede fietsers bleek ook gisteren.
Anja
Wim schreef:
ma 02 mar, 2020 09:34
.... . Wat me verder opviel was dat ze zich niet erg bewust waren van de diverse fietsroutes door hun land en van de koopkracht van Nederlandse fietstouristen.
....
Precies, dat is een knelpunt dat ik in Frankrijk zelf ook tegenkom.
Er is een zekere "bewusteloosheid", er is ook nauwelijks interesse om eens van een buitenlandse gebruiker te horen wat zijn ervaringen nu zijn.

Hmm ... ik was te ongenuanceerd. Ik bedoelde te zeggen dat het "binnenkomen" bij diegenen die zich daadwerkelijk bezighouden met ontwikkeling en aanleg moeilijk is, en er daar ook vaak een (te) lage inschatting is van de toeristische impact ... en dat werkt dan weer door in de aanpak.
De gemiddelde Fransman is best nieuwsgierig naar je ervaringen, en zijn vaak blij te horen dat je ook weer blij bent met de fietsinfrastructuur in Frankrijk (ook omdat ze vaak het toch wat vertekende beeld hebben dat het in Nederland allemaal geweldig is voor de fiets)
Gebrek aan kennis en gebrek aan belangstelling zijn niet hetzelfde. Ik heb op zaterdag bij de borrel uitgebreid met de Fransen gesproken en ze waren wel degelijk geinteresseerd. Maar vergeet niet dat in veel landen fietsen en kamperen toch vooral iets zijn voor de lagere klassen. Dus wordt er zo ook tegenaan gekeken. Ik kan ook maar moeilijk aan mijn Italiaanse of Britse collegae uitleggen dat ik dit leuk vind en dat dit in Nederland vrij normaal is onder hoger opgeleiden. De cultuurverschillen zijn gewoon groot.
Wim schreef:
ma 02 mar, 2020 09:49
Tja, Ortlieb. Ik werd daar ongeveer weggelachen toen ik kwam suggereren dat er voor flink lichtere tassen een markt zou zijn.
Ortlieb doorloopt dezelfde geschiedenis als veel andere merken. Begonnen met een geniaal idee. Goed uitgewerkt, maar eenvoudig gehouden met weinig modelllen (2?) in één kleur (zwart?). Daarna uitgebreid naar een bescheiden collectie en daar flink groter mee geworden. Daarna gegroeid naar mainstream om de modellencollectie uit te breiden. In het begin tot een redelijk aanbod, later - nu - tot een soms verwarrend groot aanbod met allerlei toeters en bellen vooral ricting het hogere segment waar de koopgrage consument nog steeds zo gevelig voor is maar zonder echte innovatie waar de oorspronkelijke klant beter van wordt, maar wel met een prijskaartje. In dat stadium is er ook weinig behoefte aan nieuwe ideeën van klanten.
In dat stadium zijn er dan wel weer kansen voor nieuwe fabrikanten met nieuwe ideeën zoals het idee bikepacking en het merk Decathlon.
Hoewel niet helemaal on topic.
Decathlon ontwikkelt producten ietsje verder die al gebleken populair zijn. Dat doen ze wel buitengewoon goed en geen 1-op-1 kopieën.
Ortlieb levert al enige tijd een set bikepacking tassen, waar volgens mij positief over wordt geoordeeld.
dijken63 schreef:
zo 01 mar, 2020 18:57

We misten standjes met tassen en tasjes voor bijv bike packing.
De mensen op de WF Offroad stand hadden wel fraaie bikepacking oplossingen staan.
dijken63 schreef:
zo 01 mar, 2020 18:57

Bij de Bike motion later nog wel wat voorbeelden kunnen zien.
Ja die Van Nicholas en die Sour bijvoorbeeld, die waren allebei ongewassen terug van de Atlas Mountain Race :)
Screenshot_20200302-154936_Gallery.jpg