Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avonturiers op zoek naar meer jongeren (zomervakantie 2020) - Forum Wereldfietser

Avonturiers op zoek naar meer jongeren (zomervakantie 2020)

Hej allen,

Frederieke & ik (beide 21) zijn op zoek naar andere jongeren voor een fietsvakantie. Het plan tot dit moment was vier weken fietsen naar het zuiden in de zomervakantie. Wij hebben elkaar sinds kort ontmoet via dit forum en waren benieuwd of er nog meer jongeren op dit forum zitten en mee zouden willen gaan! Bestemming en reis zijn nog onbekend dus je kan zeker mee beslissen of ideeën voorstellen!

Groetjes,

Alwin
Er is een aparte FB groep voor fietsers onder de 35. Ik zou daar ook eens gaan kijken en vragen.

Hans (helaas boven de 35)
HansvanderVeeke schreef:
wo 15 jan, 2020 22:02
Er is een aparte FB groep voor fietsers onder de 35. Ik zou daar ook eens gaan kijken en vragen.
Daar zitten ook veel ouderen.
HansvanderVeeke schreef:
wo 15 jan, 2020 22:02
Er is een aparte FB groep voor fietsers onder de 35. Ik zou daar ook eens gaan kijken en vragen.

Hans (helaas boven de 35)
Hej Hans,

Dankjewel voor de tip. Inmiddels is dit ook gebeurd ^
Beste Alwin en Frederiek,

ik ben Ludo 26 jaar oud en ik zou graag met nog iemand in contact willen komen met jullie over een gezamenlijke fietstocht. Misschien is het een idee om mij toe te voegen op Facebook voor wat makkelijker contact? (Ludo Marrink)

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Groet, Ludo
Hoi AlwinJ,

Ik vind het verschrikkelijk jammer maar helaas is de WF een club van (hele enthousiaste) vaak wat op leeftijd zijnde fietsers geworden. Ik hoop dat dat snel veranderd maar op dit moment zie ik weinig tieners aansluiten en ook geen twintigers. En dat terwijl avonturen maken op de fietsen bij jongeren uiterst populair is, Wij komen ze regelmatig tegen maar dan niet in verengingsverband maar veel meer in eigen opgezette groepen.
Kijk eens op de volgende facebook groepen:
Bikepacking NL
Bikepacking
Bikepacking NL/BE
Hey Alwin!

Ook ik ben opzoek naar reisgenoten. Hoop dat je plan nog doorgaat, ik ben 25 jaar, wil meer van de wereld zien en dichter bij de natuur leven. Let me know op dit forum of stuur een mailtje naar: sven_bal@live.nl

Groetjes,

Sven
Hey Sven,

Momenteel staan alle plannen in de koelkast :(

Groetjes,

Alwin
Bij nader inzien: Nederland - Barcelona 'de groene route' van Benjamin. 6 Juli - 2 augustus. Pm gerust als je interesse hebt ^
Het fietsen van een uitgekauwde route vind ik niet zo heel erg avontuurlijk.
Bert van Sprang schreef:
ma 08 jun, 2020 14:17
Het fietsen van een uitgekauwde route vind ik niet zo heel erg avontuurlijk.
Dat geldt naar mijn mening alleen als die route een door jezelf uitgekauwde route is (en dan nog kan je weer een nieuw avontuur beleven) en niet als je die route zelf nog niet eerder gefietst hebt, dat is-tie nog altijd avontuurlijk (genoeg) om 'm te fietsen.

Dus jongelui, laat je er niet van weerhouden als zo'n oudere hier op dit forum weer eens zo'n zure opmerking maakt.

Lekker de fiets pakken en op avontuur gaan! Als je terug bent weet ik zeker dat je genoeg te vertellen hebt. Veel plezier!! :wink:

En fijn dat Benjaminse, Reitsma e.a. de moeite hebben genomen hun routes met anderen te willen delen(, ook al is dat tegen vergoeding), want hiermee wordt wel gestimuleerd dat een ieder zijn/haar eigen avontuur kan beleven en daar meer tijd voor heeft door minder tijd kwijt te zijn aan het maken/ontdekken van een geschikte route.
Edwin* schreef:
ma 08 jun, 2020 14:51
Bert van Sprang schreef:
ma 08 jun, 2020 14:17
Het fietsen van een uitgekauwde route vind ik niet zo heel erg avontuurlijk.
Dat geldt naar mijn mening alleen als die route een door jezelf uitgekauwde route is (en dan nog kan je weer een nieuw avontuur beleven) en niet als je die route zelf nog niet eerder gefietst hebt, dat is-tie nog altijd avontuurlijk (genoeg) om 'm te fietsen.
Dit. Voor iemand die hem nog niet heeft gereden is het gewoon een "onbekende" route. Mits er niet eerst alleen filmpjes e.d. van bekeken zijn ;)
:D
Bert van Sprang schreef:
ma 08 jun, 2020 14:17
Het fietsen van een uitgekauwde route vind ik niet zo heel erg avontuurlijk.
Ik heb Nl - Oslo & Nl - Porec (via groot deel rome route) voltooid. Met een vier weken reis leek mij Barcelona het beste idee na dit. Tenzij je iets beters kan voorstellen.
Edwin* schreef:
ma 08 jun, 2020 14:51
Bert van Sprang schreef:
ma 08 jun, 2020 14:17
Het fietsen van een uitgekauwde route vind ik niet zo heel erg avontuurlijk.
Dat geldt naar mijn mening alleen als die route een door jezelf uitgekauwde route is (en dan nog kan je weer een nieuw avontuur beleven) en niet als je die route zelf nog niet eerder gefietst hebt, dat is-tie nog altijd avontuurlijk (genoeg) om 'm te fietsen.

Dus jongelui, laat je er niet van weerhouden als zo'n oudere hier op dit forum weer eens zo'n zure opmerking maakt.

Lekker de fiets pakken en op avontuur gaan! Als je terug bent weet ik zeker dat je genoeg te vertellen hebt. Veel plezier!! :wink:

En fijn dat Benjaminse, Reitsma e.a. de moeite hebben genomen hun routes met anderen te willen delen(, ook al is dat tegen vergoeding), want hiermee wordt wel gestimuleerd dat een ieder zijn/haar eigen avontuur kan beleven en daar meer tijd voor heeft door minder tijd kwijt te zijn aan het maken/ontdekken van een geschikte route.
Haha thanks, komt goed!
Tenzij je iets beters kan voorstellen.
Nee, kan ik niet. Ik heb de route van Benjaminse naar Parijs gefietst en die vond ik erg leuk. Ik wil alleen maar aangeven dat je je erg beperkt door voor uitgezette routes te kiezen. Als je op een routewebsite kijkt en een route uitzet langs de daar aangegeven fietsbare routes gaat het bijna altijd goed en zijn je mogelijkheden veel groter. Achteraf heb ik altijd de leukste herinneringen aan stukjes waarvan ik dacht: "hier kan ik wel afkorten" en dan in de grootste woestenij terechtkom.
AlwinJ schreef:
ma 08 jun, 2020 17:24
Edwin* schreef:
ma 08 jun, 2020 14:51
Bert van Sprang schreef:
ma 08 jun, 2020 14:17
Het fietsen van een uitgekauwde route vind ik niet zo heel erg avontuurlijk.
Dus jongelui, laat je er niet van weerhouden als zo'n oudere hier op dit forum weer eens zo'n zure opmerking maakt.
Haha thanks, komt goed!

Goed zo Alwin!
Avontuur is subjectief en dus voor iedereen anders. Waar de een plezier aan beleeft is voor de ander maar niets. En das maar goed ook want anders zouden we elkaar maar in de weg zitten terwijl we allemaal hetzelfde doen. Je zult opa Bert in ieder geval niet tegenkomen. :wink: Veel plezier, geniet er van! Hoop dat je je ervaringen hier wilt delen.
Wij vonden het door ons gefietste middendeel van die route naar Barcelona erg leuk. We zijn boven over het hoogland van Auvergne gegaan, en dat was super.
Heyy Alwin, ik heb er niet echt zicht meer op wat het plan nou precies is, maar ik ben zeker wel geïnteresseerd om iets te ondernemen deze zomer! Ik ben 20 jaar oud, dus gelukkig nog wel redelijk in de juist leeftijdscategorie;).
Wim schreef:
ma 08 jun, 2020 18:27
Wij vonden het door ons gefietste middendeel van die route naar Barcelona erg leuk. We zijn boven over het hoogland van Auvergne gegaan, en dat was super.
Kijk aan, dit klinkt motiverend! :) Ben benieuwd!