Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jonge reisgenoot gezocht - Forum Wereldfietser

Jonge reisgenoot gezocht

Hoi allemaal, ik ben Maaike en ik ben 19 jaar oud. Dit jaar heb ik mijn gymnasiumdiploma gehaald en ik heb nu een tussenjaar. Ik hou heel erg van reizen en heb besloten dat ik graag een fietsvakantie wil ondernemen. Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ben wel heel enthousiast en leergierig. Het lijkt me gaaf om naar Rome te fietsen met een aantal mensen, zodat je het avontuur kunt delen. Ik sta ook zeker open voor andere bestemmingen binnen Europa. Ik zoek iemand tussen de 18-25 jaar die net als ik van natuur en cultuur houdt. Zelf lijkt het me handig om te kamperen zodat je de kosten nog een beetje laag houdt. Ik ben van plan om te gaan reizen in juni/juli 2020. Tot die tijd zou ik wel korte tripjes kunnen ondernemen in Nederland/België. Ik kijk uit naar jullie reacties! :)
Er is een aparte FB groep met jonge fietsers. Ben je daar al lid van?
Leuk dat je dat wilt gaat doen. Een goede fiets met vooral goede wielen, voor de nodige bagage, is wel heel belangrijk. Als je wat korte trips doet idd. is een goed idee om eens te kijken hoe het gaat; iig veel succes met de voorbereidingen :)
Ik vind dat jonge mensen hier vaak ongerust gemaakt worden of hun fiets wel deugt en daardoor nodeloos op kosten gejaagd worden.
Met een fiets waarmee je in Nederland enkele weekendtochtjes met bepakking hebt gemaakt, haal je hoogstwaarschijnlijk ook Rome en terug, mits je genoeg versnellingen hebt voor de Alpenpassen. En als er onderweg toch een spaak knapt en je hoeft je niet perse over 14 dagen weer als loonslaaf bij je werkgever te presenteren, dan is dat ook geen ramp.
math schreef:
di 17 dec, 2019 00:15
Met een fiets waarmee je in Nederland enkele weekendtochtjes met bepakking hebt gemaakt, haal je hoogstwaarschijnlijk ook Rome en terug, mits je genoeg versnellingen hebt voor de Alpenpassen. En als er onderweg toch een spaak knapt en je hoeft je niet perse over 14 dagen weer als loonslaaf bij je werkgever te presenteren, dan is dat ook geen ramp.
Mooi verwoord. Zo zijn velen van ons immers begonnen. De tocht die ik op mijn 21e maakte op een betaalbare, slechts één jaar oude Gazelle Tour de France, was een 5 weken durende fietsreparatie slash hoe-ga-ik-om-met-fietsenmakers-cursus (zie hier). Ik had het niet willen missen!
Hmm.. Dan ben ik nu al te oud om mee te reizen! :lol:
Maar: Naar Rome? Gewoon DOEN! Je hebt de tijd en, als het even kan, ga met de fiets of trein terug.

Maak van je reis het doel. Dat is anders dan 'Rome is het eindstation'. Foto met je fiets bij het Colosseum en weer naar huis, had je net zo goed je fiets in het vliegtuig kunnen nemen.
Kortom; GENIET!
Hey Maaike,

het lijkt mij leuk om in contact te komen met jouw over fietsplannen voor deze zomer. Er is staat ook een andere oproep op dit forum, dus misschien is het een idee gezamenlijk iets te regelen? Voeg mij anders even toe op Facebook of whatsapp voor gemakkelijker contact. (Ludo Marrink)

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Ludo Marrink
math schreef:
di 17 dec, 2019 00:15
Ik vind dat jonge mensen hier vaak ongerust gemaakt worden of hun fiets wel deugt en daardoor nodeloos op kosten gejaagd worden.
Met een fiets waarmee je in Nederland enkele weekendtochtjes met bepakking hebt gemaakt, haal je hoogstwaarschijnlijk ook Rome en terug, mits je genoeg versnellingen hebt voor de Alpenpassen. En als er onderweg toch een spaak knapt en je hoeft je niet perse over 14 dagen weer als loonslaaf bij je werkgever te presenteren, dan is dat ook geen ramp.
Precies, en zelfs als je fiets volgens de moderne inzichten geheel ongeschikt is hoeft dat geen belemmering te zijn.
Ik begon op zo'n ongeschikte fiets en kwam ook heel ver.
Ik ken de verhalen van een collega-leraar van mijn grootouders, een man die ondanks een polio-been fietste en die met de fiets (het was nog in de tijd dat een fiets zwart was) zelfs Alpen-passen beklom (lopend dus).

Omgekeerd zie je (en dat misschien wel vaker) lieden die met een tip-top uitrusting op pad gaan en die door een triviale tegenslag al uit het veld geslagen zijn.

De beste kracht is wilskracht.

Overigens ben ik ook geen jonge reisgenoot ... en zou ik je bijna aanraden: doe een groot stuk alleen.
De indrukken en contacten die je alleen maakt zijn wel zo intensief. Je leert de taal (of talen) n gewoonte(n) ook pas echt goed als je er letterlijk en figuurlijk alleen voor staat.
Beste heren, Maaike vraagt om geintereseerden van haar leeftijd om met haar te gaan fietsen.
Dus ze vraagt niet om off topic materiaal advies van middelbare of nog oudere heren :roll:

'Succes met het vinden van een reisgenoot en alvast een fijne reis Maaike! 8)
En dan nu weer on topic naar terug naar de vraag van Maaike :


Maaike Oude Veldhuis schreef:
zo 15 dec, 2019 17:39

Jonge reisgenoot gezocht

Hoi allemaal, ik ben Maaike en ik ben 19 jaar oud. Dit jaar heb ik mijn gymnasiumdiploma gehaald en ik heb nu een tussenjaar. Ik hou heel erg van reizen en heb besloten dat ik graag een fietsvakantie wil ondernemen. Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ben wel heel enthousiast en leergierig. Het lijkt me gaaf om naar Rome te fietsen met een aantal mensen, zodat je het avontuur kunt delen. Ik sta ook zeker open voor andere bestemmingen binnen Europa. Ik zoek iemand tussen de 18-25 jaar die net als ik van natuur en cultuur houdt. Zelf lijkt het me handig om te kamperen zodat je de kosten nog een beetje laag houdt. Ik ben van plan om te gaan reizen in juni/juli 2020. Tot die tijd zou ik wel korte tripjes kunnen ondernemen in Nederland/België. Ik kijk uit naar jullie reacties! :)
Hoi Maaike,

Ik ben Luna (V), 22 jaar.
Dit jaar ga ik voor de derde keer op rij op (grote) fietsvakantie. Tussendoor maak ik veel kleine tochtjes.
Dit doe ik met een tentje, een fantastische manier om de wereld te verkennen.

Dit doe ik steeds alleen, dit begint een beetje te vervelen. Praktisch is het ook niet altijd. Ik zou graag met jou in contact komen, of wij wellicht samen wat kunnen ondernemen.

P.s: Link is van mijn fietsvakantie 2018

Groetjes,

Luna
[youtube]https://youtu.be/n3-vVs-PLsQ[/youtube]
Luna schreef:
do 12 mar, 2020 17:33
Hoi Maaike,

Ik ben Luna (V), 22 jaar.
Dit jaar ga ik voor de derde keer op rij op (grote) fietsvakantie. Tussendoor maak ik veel kleine tochtjes.
Dit doe ik met een tentje, een fantastische manier om de wereld te verkennen.

Dit doe ik steeds alleen, dit begint een beetje te vervelen. Praktisch is het ook niet altijd. Ik zou graag met jou in contact komen, of wij wellicht samen wat kunnen ondernemen.

P.s: Link is van mijn fietsvakantie 2018

Groetjes,

Luna
[youtube]https://youtu.be/n3-vVs-PLsQ[/youtube]
Hoi luna,

Superleuk dat je me een berichtje stuurt. Het is helaas allemaal wat anders gelopen. Ik wilde begin dit jaar een geschikte fiets aanschaffen maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Ik zou dit wel kunnen doen rond mei, maar dan moet ik ook nog een budget hebben voor de tocht zelf en ik weet niet zo goed hoe ik dat dan moet gaan doen. Ik zou nog steeds graag naar Rome willen fietsen, misschien kunnen we het erover hebben samen.

Groetjes van Maaike Oude Veldhuis
Misschien kun je elkaar via een PB bereiken?

En in deze tijden zal het fietsen er niet echt van komen. Maar plannen maken is minstens zo leuk.
En als je op zoek bent naar een goeie tweedehands fiets zou ik een oproepje hier doen.

Veel fiets en voorbereidings plezier.
Anja
Hoi maaike,

Gaat je fietsplan nog door? Zo ja, dan zou ik graag meegaan. Ik ben 25 jaar en wil meer van de wereld zien en dichter bij de natuur leven. Laat het me weten hier of stuur een mailtje naar: sven_bal@live.nl

Groetjes,

Sven
svennieb schreef:
vr 17 apr, 2020 10:50
Hoi maaike,

Gaat je fietsplan nog door? Zo ja, dan zou ik graag meegaan. Ik ben 25 jaar en wil meer van de wereld zien en dichter bij de natuur leven. Laat het me weten hier of stuur een mailtje naar: sven_bal@live.nl

Groetjes,

Sven
Ik heb het plan op de lange baan geschoven gezien de huidige situatie met het Coronavirus, wellicht volgend jaar.
Hai Maaike,

Lachen.. ikzelf had precies hetzelfde plan dit jaar. Echter, zal ik dit jaar pas slagen voor mijn Gymnasium.
Zelf kan ik niemand vinden die deze tocht met mij samen wilt doen. Hebben jullie nog plannen en zijn jullie nog opzoek naar extra personen?

Groetjes
Sven, je kunt beter je emailadres weghalen.
Hey Maaike,

Ik ben Naud (17) en zit nu in Zweden, ben onderweg naar de Noordkaap. Ik heb mijn havo diploma gehaald en ook een tussenjaar.

Mij lijkt het ook nog leuk om volgend jaar, 2021, een mooie reis te maken met wellicht meerdere mensen. Alles staat nog open.
Naud schreef:
zo 19 jul, 2020 20:56
Hey Maaike,

Ik ben Naud (17) en zit nu in Zweden, ben onderweg naar de Noordkaap. Ik heb mijn havo diploma gehaald en ook een tussenjaar.

Mij lijkt het ook nog leuk om volgend jaar, 2021, een mooie reis te maken met wellicht meerdere mensen. Alles staat nog open.
Supergaaf! Laten we in ieder geval contact houden
On topic : @Maaike, hopelijk heb je mensen gevonden voor een fijne fietsvakantie.
Leuk als je je ervaring na afloop hier wilt delen :P
Haai Maaike,

Gaat je reis nog door en zoek je nog mensen?

Groetjes
Marc