Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisgenoot gezocht ehv-bcn e-bike mei2019 - Forum Wereldfietser

reisgenoot gezocht ehv-bcn e-bike mei2019

fiets-Enthousiaste 50er zoekt iemand om samen ehv-bcn mee te fietsen.
met de ebike /ktm macina 500kwh 2 accus,
(daarna 2 weken uitrusten op een eiland in de balearen, en indien bevallen (optie) ook weer terug fietsen.

via hostels-goedkope hotels, de romantiek van kamperen is mij welbekend maar wil zo min mogelijk ballast.
vertrek +- mei 2019. tempo ca 20 km/h, reistijd ca 3 weken - enkele reis.

eerste stukje heb ik reeds verkend - ehv namen,Via gpx routes op mijn bosch Nyon, heb ook het boekje van benjaminse. ben zeer goed met computers navigatie etc maar minder met mn frans :-)) Dat mag jij aanvullen waar nodig.

Grtz O_Gerry
email> O_Gerry@msn.com
O-oo Gery .... ( :lol: ) wellicht is het handig om de afkorting ehv-bcn te verklaren? Of wil je enkel met zeer ingewijden of doortastende zoekmachine gebruikers fietsen? Een beetje meer over jezelf is ook handig. :wink:

Veel fietsplezier!
Natuurlijk,, :D ehv-bcn staat voor Eindhoven-Barcelona.

De route die ik wil volgen is die van Benjaminse, Heb de boekjes en de de gpx files al hier in voorbereiding.(oa etappe 1 heb ik al grotendeels verkend, nl Eindhoven-Namen in ca 7,5u afgelopen week)

Mijn naam is Gerry en ik kom uit Eindhoven. Heb een paar goeie fietsbenen al kwam ik nooit veel verder dan de Benelux, maar heb in het verleden al wel een paar marathons gerend dus met het doorzettingsvermogen zit het wel goed denk ik. Speel al een paar jaar met het plan deze fietstocht eens te maken, maar zover kon ik nog niemand meekrijgen uit mijn directe omgeving, dus ik dacht laat ik hier eens een oproep plaatsen. Bij deze dus :D Omdat het toch een hele onderneming is, lijkt het me beter als je met zn tweeën /of drieën bent. 4-6 ogen zien meer dan 2..

Mijn ebike is een best snelle met Bosch cx middenmotor(en Bosch Nyon navigatie), doch wil voornamelijk in de ecostand rijden, zodoende kan ik ca 100 km met een accu halen en geniet je zoveel meer.
Ik heb 2 accu's(1 reserve) 500kwh en denk zoiets 80-110 km per dag te fietsen, ofwel tochtjes van 5 a 6 uur, afhankelijk van het klimmen natuurlijk, want dan word het minder. Een rustdagje moet ook kunnen zo mee en dan. Een lekkere fles wijn, een goed gesprek etc. etc.

Qua uitrusting wil ik alles pakken in 1 Ortlieb rolfietstas, evt max nog 1 stuurtas met camera, bij elkaar 10 kg. Fiets weegt 22 en ik 100 dus tel uit je winst, Ik hoop nog wat gewicht te verliezen onderweg, wat ook een prettige bijkomstigheid zou zijn voor mij.

/Tot zover /mijn ideeën, andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom

Groeten,
Gerry
Hoi, Ik las dat je denkt dat je gewicht hoopt te verliezen tijdens de tocht naar Spanje. Mijn ervaring na drie jaar fietsvakanties (3 grote en 2 kleine reizen) op een E-bike is, dat je helemaal niet afvalt van het fietsen op een E-bike. Met de gewone fiets viel ik altijd een aantal kilo's af, nu niet meer. Dit voorjaar hebben wij vanauit Carcarsonne naar Zuid-Limburg ongeveer dezelfde route gefietst en ik had aan één batterij ruim voldoende; meestal had ik na ongeveer 80 km nog meer dan 65% energie over. dus die extra batterij kun best wel thuis laten, denk ik. dat scheelt weer gewicht en dus energie.
BertKremer schreef:
wo 31 okt, 2018 18:57
dus die extra batterij kun best wel thuis laten, denk ik. dat scheelt weer gewicht en dus energie.
Als je gewicht wilt verliezen zou ik hem juist wel meenemen :wink:
eindgebruiker schreef:
wo 31 okt, 2018 19:58
BertKremer schreef:
wo 31 okt, 2018 18:57
dus die extra batterij kun best wel thuis laten, denk ik. dat scheelt weer gewicht en dus energie.
Als je gewicht wilt verliezen zou ik hem juist wel meenemen :wink:
:lol:
Ik heb zelf ook al een oproep geplaatst voor reisgenoten, maar weinig reacties.
Ik heb veel vakantiefietservaring en doe dat in wisselende samenstellingen. Wil wel weer eens naar Zuid-Frankrijk fietsen met 2 of 3 reisgenoten. Op 1 maart op de fiets- en wandelbeurs in Utrecht heb ik met een vage kennis afgesproken. 12.30 uur bij de stand van Europafietsers.
Groeten, Aalscholver