Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amerika 2018 Fietsvakantie The Great Divide - Forum Wereldfietser

Amerika 2018 Fietsvakantie The Great Divide

1800 km onverhard fietsen door de wilde natuur; van Calgary in Canada tot Salt Lake City in Amerika.
Hiervoor zoek ik bij voorkeur een dame als fietsgenoot. Leeftijd zo tussen 40 en 55 jaar. Een reis van 3 tot 4 weken in de periode begin juni tot einde augustus. E.e.a. in overleg. Vertrekpunt Calgary in Canada. Terugvliegen vanaf Salt Lake City. Bagage meeslepen en deels wild kamperen. Lijkt je dat wat of ben je nieuwsgierig? Graag lees ik van je!
Ben wel nieuwsgierig!
ann.berthier@skynet.be
Heb verlof vanaf 1 juli tot half augustus.
Hoi Ann,
ik ben ook nieuwsgierig. Ik heb je een email gestuurd.
Voor alle anderen;
Update reiskosten The Greate Divide fietstocht:
Een reis naar Amerika en terug met de fiets (in het vliegtuig) kost natuurlijk wel wat. Prijzen en locaties en data zijn puur indicatief.
Directe vlucht met KLM 15 juni 2018 naar Calgary en directe vlucht terug 13 juli vanaf Salt Lake City met Delta in totaal 1001 euro.
Meerkosten fiets 125 euro heen en 150 USD terug; zonder fietsdoos!
Extra ruimbagage; indien nodig, 50 euro enkel.
Misschien is het goedkoper ter plekke een geschikte fiets te kopen en later weer te verkopen / achterlaten.

Heeft er iemand ervaring mee?
Air Transat is betrekkelijk betaalbaar voor vliegen van/naar Canada en voor het meenemen van je fiets betaal je slechts 24 euro per vlucht. Je kunt zonder fietsdoos naar de luchthaven gaan en krijgt dan ter plekke een grote plastic zak om je fiets in te verpakken. In mijn geval waren de spatborden licht beschadigd, maar voor de rest was er niks mis.

Een retourtje AMS-Calgary met Air Transat heen op 12 juni en terug op 16 juli is 621 euro. Het kan nog iets goedkoper als je op andere data vliegt, maar dan moet je overstappen in Toronto en dat zou ik vermijden (je moet je bagage (dus ook fiets?) dan ophalen, door de douane en weer opnieuw inchecken..).
Als je een betaalbare vlucht tussen Calgary en SLC weet te vinden kan je mogelijk significant besparen. Je kunt ook nog naar de Greyhound kijken. Kwa trein zijn er niet echt reele opties aangezien er tussen de West kust en Chicago geen routes tussen Noorden en Zuiden van de VS liggen.
Ik zou niet voor 1 juli aan de GDMBR route beginnen. Rond 10 juni vertrekt elk jaar vanuit Banff de Tour Divide race. In veel jaren moeten de deelnemers kilometers door sneeuwvelden ploeteren, omdat ze verplicht zijn om de officiële route te volgen. In British Columbia en stukken van Montana heb je soms geen goed alternatief voor ingesneeuwde passen.
(het is geen harde scheidslijn, maar een gemiddelde over jaren..)
Afbeelding
Hallo Pieter en Math,

Hartelijk bedankt voor het meedenken en de goede reacties. Ik zal het vliegen met Air Transat gaan bestuderen.
Hele gave tocht.
Veel plezier.
Vroeger wilden we nooit naar Amerika maar ben zo blij dat we er toch terecht zijn gekomen.
Periode door Math uitgezet kan ik onderschrijven. En zelfs dan hebben we sneeuw gehad.
Hei off road fietsers, heeft er iemand zin om een andere off road tour te maken? De Great Divide heb ik al gedaan en daarom wil ik opnieuw een drietal weken off road gaan, liefst een route van de bikepacking.com website.

Ik ben 36 jaar, vrouw uit Antwerpen. Ik dacht aan een van deze routes, maar sta ook open voor anderen;

Oregon 25 dagen
http://www.bikepacking.com/routes/oregon-timber-trail/
OF
Canyon route van Las Vegas naar Durango
http://www.bikepacking.com/routes/plateau-passage/
OF
Kirgizie 20 dagen
www.bikepacking.com/routes/tian-shan-tr ... yrgyzstan/

Groetjes
Tine
Hoi Tine,
Voor een alternatief op the great divide sta ik ook open. Zelf zou ik maximaal 4 weken aaneengesloten weg kunnen dit jaar. 3 weken is ook goed. Vorig jaar was ik toevallig ook al met een Antwerpse op reis met de fiets; in de Schotse hooglanden. Dus ik ben wel nieuwsgierig naar jou aanpak van zo een tocht

Groetjes,
Chris