Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje voor Oman (21-12-2017 tot 9-1-2018) - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje voor Oman (21-12-2017 tot 9-1-2018)

van donderdag 21 december tot 9 januari wil ik gaan fietsen in Oman. (Ticket moet nog gekocht worden dus data kan iets afwijken) Ik ben er reeds 3x eerder geweest en rondgetrokken met een auto en 's nachts gekampeerd wat nagenoeg overal mag en gratis is.
Zeer vriendelijke volk, zeer gastvrij en behulpzaam. Geen enkele negatieve ervaring meegemaakt. (het zijn voornamelijk ibadieten)

Om een indruk van het land te krijgen zie: https://myalbum.com/album/xPJhdSpIcfyD

Het is de bedoeling om met fiets door het Hadjargebergte te trekken. Maar niks ligt nog vast.

Wegen zijn daar gedeeltelijk geasfalteerd en we zullen ook veel harde zandwegen tegenkomen. Geen woestijn. Dat is een ander gedeelte van Oman. Er kan worden gereden met MTB en een trekking fiets met flinke brede banden lukt ook.

In deze periode is het tussen de 20 en 30 graden. 'S nachts koelt het af tot een graad of 10. Regenkleding is niet nodig omdat het in deze periode zelden regent. (ik heb het niet meegemaakt)

Ik schat dat je per dag voor 5 euro klaar bent met zelf koken. Spullen van het land Oman zelf zijn erg goedkoop. (Benzine 25 eurocent, kop thee 30 cent, broodje ei 60 cent etc)

Ik ben Ernie, 48 jaar en ik ga fietsen met een IdWork mountainbike met Rohloff naaf.(Waarschijnlijk rijdt er gedeeltelijk al iemand mee)
Gaaf plan, ik heb je een bericht gestuurd !
Bedankt ook voor het delen van de foto’s, Ernie. Wij vertrekken over anderhalve week naar Oman. Erg benieuwd hoe het fietsen ons daar gaat bevallen.
Hopelijk goed genoeg voor een lezing! ;)

Succes met je zoektocht naar een fietspartner!
Veel plezier daar. Het is erg mooi. Als je nog tips nodig hebt. Misschien een eerste slaapplaats in Muscat? Hotelovernachtingen zijn erg duur.

Ps, met welke maatschappij vlieg je? En hoeveel kg mag je meenemen?

groet van Ernie
Dank je Ernie. We hebben begin deze week een hotelletje geboekt voor de eerste 2 nachten, prijs viel ons reuze mee.

Wij vliegen met KLM en zijn niet van plan veel bagage mee te nemen, maar willen vrij licht gaan. Zeker als we offroad die steile hellingen op moeten, is dat wel prettig.

Ik denk dat je 20kg mee mag nemen? En die fiets betalen we apart, maar eerlijk gezegd weet ik het niet precies, omdat we deze keer echt ruim onder die 20kg gaan blijven.

Fijne avond nog! Ellen
Hoi,

Ik heb verlof van 22 december tot 6 januari.
Kan je mij wat info doormailen a.u.b?
Groeten,
ann.berthier@skynet.be