Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie gaat er mee fietsen in Kirgistan deze zomer - Forum Wereldfietser

Wie gaat er mee fietsen in Kirgistan deze zomer

Verveel je je of vind je all inclusive ook maar niets dan wordt dit misschien de gaafste tocht die je ooit gemaakt hebt. Ik heb vroeger in Tibet gefietst , wat onvergetelijk was en Kirgistan lijkt me ook zo iets. Ik denk aan ca. 2 weken, slapen bij mensen, pensionnetjes (liever geen tent meenemen) de mooiste route door de natuur/ bergen uitstippelen. Genieten is het motto, de vlucht schijnt iets van 400,- te zijn en eenmaal daar lijkt het me niet duur. Heb zelf redelijk wat fietstocht ervaring en tijdstip is flexibel. Groet, Dorus , 47 jaar uit Den Haag
Wat bedoel je precies met slapen bij mensen?
Volgens mij kun je soms bij locals een kamer of Yurt tent huren want het is natuurlijk wat minder toeristisch dan de Costa Brava daar. Ddsnijders@hotmail.com
Hoi Dorus,

Het is al even geleden dat wij daar fietsten, maar dat klopt inderdaad. Er zijn zogenaamde Yurt stays en Homestays, waar je tegen vaste tarieven bij mensen kunt overnachten. Naar gelang het aantal "bloemetjes", betaal je iets meer of minder en heb je iets meer of minder kwaliteit.

Wij vonden het ontzettend leuk om zo kennis te maken met de lokale bevolking en betaalden daar graag ook iets voor. Vaak zat het eten bij de prijs inbegrepen.

Succes me jet zoektocht!
Hallo,

De officiele homestays worden georganiseerd door CBT: http://cbtkyrgyzstan.kg/
Er zijn ook homestays die mensen zelf hebben opgezet. Dan soms een andere prijs en kwaliteit.

Het is een fietsparadijs! Bekijk onze website voor foto's en verhalen van onze reis in Kirgizie in 2014: http://wijzijnfietsen.weebly.com/kirgizieuml.html

Groetjes, Karin
Zeker een gaaf gebied. We zouden graag met je mee gaan Dorus. Veel succes met het vinden van reisgenoten.
Ik zou heeeeel graag meegaan, maar deze zomer gaat niet lukken. Bij mij staat die bestemming voor volgend jaar op het programma. Ga je mee?
Land staat al heel lang op mijn verlanglijstje. Keertje samen fietsen om te kijken of het klikt? Heb mijn vakantie nog niet gepland, maar heb wel even nodig om agenda aan te passen.

Heb tot nu toe alleen Europese landen per fiets gedaan, waarbij de natuurrijke gebieden mijn voorkeur hebben. IJsland en Noorwegen met stip op nummer 1.

Groet,
Miriam
Hoi Miriam,
Ik had je een privé berichtje verstuurd. Mocht je het niet ontvangen hebben dan kun je me mailen. Ddsnijders@hotmail.com. Ik ben zeker geïnteresseerd en IJsland en Noorwegen lijken me ook heel mooi.
Groet,
Dorus, Den Haag