Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke wereldfietser sluit zich bij ons aan voor een tocht van Bolivia naar Vuurland ? - Forum Wereldfietser

Welke wereldfietser sluit zich bij ons aan voor een tocht van Bolivia naar Vuurland ?

Eind oktober fietsen wij, 3 vrouwen en 1 man tussen de 50 en de 60 jaar, in 4 maanden van Sucre in Bolivia naar Ushuaia op Vuurland. Het zal een mooie maar ook zware tocht worden waarin we flink wat hoogtemeters maken bij vaak harde wind.
We hebben deze week definitief besloten om te gaan, maar we zouden het voor het evenwicht in de groep leuk vinden als er nog een man mee fietst.
Neem snel contact met me op als dit je wat lijkt.

Groet,
Mo
06-52754634
Hallo Mo,

in je oproep staat dat je nog een man zoekt om de groep compleet te maken of de ratio man/vrouw meer in evenwicht te brengen. Dus je kan het een domme vraag vinden, maar ik stel hem toch maar.
Zou die plaats ook ingenomen kunnen worden door een vouw?
Ik ben fitte vrouw, 55 jaar en heb veel zin om zuid Amerika per fiets te ontdekken. Zo ja, hoop ik uitgenodigd te worden voor een kennismaking binnenkort.

warme groet,

Nadine
Dag Mo,

Ik ben net lid geworden van wereldfietser.
Ik heb je bericht gelezen en ik zou graag willen weten of ik, man, me nog bij jullie kan aansluiten.

Groetjes

Frans
In 4 maanden van Sucre naar Ushuaia? En tussen de 50 en 60. Dat is pittig ! Ik ben een ervaren wereldfietser in die leeftijdsgroep en heb het wel eens gefietst. Als je weinig rustdagen neemt en veel kilometers maakt elke dag zou het kunnen maar met 4 vrouw/man moet je het volgens het tempo fietsen van de traagste metgezel. Dat geeft problemen. En dan de laatste dagen: heb je een open vliegticket Ushuaia uit? Er is daar namelijk helemaal niets te doen, vreselijk koud en storm (ik zat er in Januari en het sneeuwde), het is ongelooflijk duur, de camping was 2 jaar geleden in de zomer gesloten, de prijzen zijn outrages, je kunt er letterlijk geen kant op, etc. Het is heel erg moeilijk om de laatste week/dagen voor je Ushuaia bereikt goed te plannen kwa tijd. Op Vuurland fiets je elk uur de 4 seizoenen en de wind is ongelooflijk, vooral de laatste 2 dagen als je er weer tegen in moet. Heb je tijd over op het laatst blijf dan in Tolhuin bij de bakker, het eten is er beter en goedkoper, de mensen vriendelijker. En lees maar eens de verhalen over de beklimming van de Paso de Garibaldi ! Maar dan fiets je al lang niet meer met zijn vieren. Sorry maar dat is mijn ervaring.
Dank voor je positieve opbeurende woorden Amboro :|
Gelukkig zijn ook wij ervaren wereldfietsers en beginnen we niet geheel onbezonnnen aan dit avontuur.
In 2014 heb ik met een groepje gedurende 6 maanden 9000 km door Afrika gefietst dus ik weet ook wat het betekent om met meeerdere mensen te fietsen. We gaan ons niet haasten en op saaie stukken (zoals tussen Santiago de chili en Temuco) nemen we misschien wel een bus. En we hebben inderdaad nog geen terugticket.

Dus ondanks je wat afschrikkende woorden heb ik er wel zin in.

Bedankt voor je tip over Tolhuin
Amboro speelt een beetje de advocaat van de duivel, maar dat kan denk ik geen kwaad.
Je noemt hem zelf al: Het nemen van de bus is natuurlijk potentieel discussiepunt nummer een (dat is het al als ik samen met mijn vriendin fiets). De een begint na 2 uurtjes tegenwind al over een lift, de ander stoempt rustig 3 weken door.

Maar vooral natuurlijk een fantastisch plan.
Mmmhhh, Patagonie staat bij ons nog steeds als één van de mooiste vakanties ooit te boek.

de Paso Garibaldi vonden wij juist mooi en zeer goed te doen (wij fietsten van Noord naar Zuid , dus naar Ushuaia toe): lang, maar heel constant doenbaar voor wat betreft de hellingsgraad.

En ja, Ushuaia is duur en een beetje een frontier town.
Het nationale park in de buurt (Tierra del Fuego) is mooi, en ECHT het einde van de weg naar het zuiden.
Inclusief bord waar iedereen zich voor laat fotograferen.
Het museum is interessant, net als een boottocht door het Beagle kanaal.

Het weer is inderdaad onvoorspelbaar, wij hadden natte sneeuw toen we naar het vliegveld fietsten.

Heel veel plezier gewenst daar.