Additionally, paste this code immediately after the opening tag: E-bike tocht Europa - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

E-bike tocht Europa

Aan Harrie en andere belangstellenden.

In geval van 3 á 4 reisgenoten heb ik het volgende plan.
10 mei per trein naar Maastricht. Met e-bike en lichtgewicht bepakking (niet kamperen).
Reitsmaroute volgen tot Bazel. Daarna zuidwaarts/westwaarts door Frankrijk.
Omstreeks 1 juni met regionale treinen terug tot Luxemburg.
Deze keer probeer ik het rustig aan te doen, dus geen 100 km per dag, maar eerder 60 á 80 km.
Als zich geen reisgenoten melden, doe ik een andere route.
Dan uitvoering van het boven beschrevene na 10 juni.

Groeten, Aalscholver
Beste mensen,
Even een berichtje van mijn kant m.b.t. E-bike tochten door Europa. Zelf ben ik in een aantal etappes (1 per jaar) bezig met de Noordzee route. Vorig jaar voor het eerst met een E-bike (Batavus Razer). Ik heb toen het deel Hull - Harwich gedaan (kamperend). Langste dagafstand 118 km. Als je zo'n afstand aflegt met volle bepakking en je gebruikt de ondersteuning op de laagste stand, dan kan ik je verzekeren dat je alsnog vermoeid aankomt, maar je kunt dan wel de steilste hellingen makkelijker op en daar ging het mij om i.v.m. het aanschaffen van een E-bike.
Binnenkort ga ik de route: Harwich - Londen - Dover - Duinkerken - Rotterdam doen, dit keer via pensions/hotels.
Ik gebruik 1 accu, begin 's morgens altijd op eco+, kijk na de middag hoeveel accucapaciteit ik dan nog heb en schakel dan soms de laatste 30 a 40 km over op eco. Dagafstanden probeer ik te beperken tot max. 100km.

Groet,
Wijnand
Nee hoor, geen enkele beperking. Op al m'n tochten met bepakking heeft de fiets zich prima gehouden. Goeie verdeling is uiteraard belangrijk.
Sorry Fedor voor de late reactie.
3 lange afstandsfietsreizen met bepakking zegt genoeg om deze fiets tot een heel geschikte te maken.
Ook dit jaar (2019) vertrouw ik er weer op dat hij me brengt waar ik wil zijn.
Lees voor mijn ervaringen van de afgelopen jaren én die van dit jaar op mijn site:
http://e-bikefietsverhalen.simplesite.com/