Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Droomreis: 2 weken fietsen in Marokko in feb 2017. Mee? - Forum Wereldfietser

Droomreis: 2 weken fietsen in Marokko in feb 2017. Mee?

In februari 2017 heb ik het plan om in Marokko te gaan fietsen. Mijn vaste fietsmaat wil niet, mijn beste vriend vindt het te heftig, en ik zoek dus een fietsmaat / fietsmaten. Wat heb ik in m'n hoofd:

Vliegen naar Zuid-Marokko (Agadir of Marrakesh), daar zo'n twee weken fietsen (laatste twee weken februari '17), in hotelletjes / B&B-tjes (tentje mee voor incidentele gevallen), niet alleen buffelen maar vooral lekker toeren (zeg 80 km/d, soms beetje meer met wind mee, soms wat minder), lekker eten & drinken (niet te vergeten), en veel zien en meemaken natuurlijk.

Ik (jongeman van 52) ben een fervente fietser. Ben in voorjaar 2016 naar Rome gefietst, en wil nu graag buiten Europa fietsen. Bij een fietsmaat (mogen er ook meerdere zijn, maar ik schrijf even enkelvoud) denk ik aan een man van rond mijn leeftijd (+/- 10 jaar), die ook wat fietservaring heeft, niet al te fanatiek is en waarbij het ook om het reizen gaat, redelijk easy-going is en van een beetje lol houdt.. (Of ben ik nou heel kritisch?)

Als dit je aanspreekt, laat het me weten (mag natuurlijk ook via pb). Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat via zo'n forum!
Goed plan ging je al vele malen voor. Hou er wel rekening mee dat februari de maand met veel sneeuw/neerslag is in het berggebied. Aan de kust en een paar 100 km zuidelijk voorbij Agadir is beter. Maar je kan het treffen of je moet erop voorbereid zijn. Fijne reis!
Nou had ik juist begrepen dat het in het zuiden een beetje aan de kust het hele jaar eigenlijk goed toeven was als je niet te hoog gaat? (Kun je nog wat enthousiasmerende tips geven :wink: ?)
Het kan in februari slecht weer zijn, vooral in de Hoge Atlas, maar dat is lang niet altijd het geval. Zelf had ik op de Tizi-n-Test-pas half februari bijvoorbeeld schitterend weer (al was het 's nachts ijskoud, en niet alleen daar, reisverslag).
Jouw site, Peter, was één van mijn 'bronnen' om tot dit plan te komen! Nu nog een reisgenoot.
Hoi, ik had je gisteren een persoonlijk berichtje (pb) gestuurd. Misschien dat je dat niet zo snel tegenkomt. Graag zsm reageren ivm korte termijn en evt. regelen vliegtickets , en als je verhinderd evt. bent voor mijzelf.
groet,
Dorus Snijders (ddsnijders@hotmail.com)