Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Komende winter: fietsen in nieuw-zeeland - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Komende winter: fietsen in nieuw-zeeland

Hoi,

Ik heb nog niet geboekt, maar het plan is om eind februari naar Nieuw-Zeeland te vertrekken. De startplaats weet ik ook nog niet. Ik wil in ieder geval daar vier weken verblijven (en daarna naar Australie) en een combinantie maken van wandelen en fietsen (ook op gravel).

Misschien komen we elkaar wel tegen.

Groet,

Rutger
He Rutger,

Ben momenteel in Sydney (jaartje reizen na mijn studie) en ben van plan om eind feb. naar NZ te vertrekken voor zo'n 4 weekjes. Definitly wil ik daar rond gaan fietsen. Over het hoe en wat ben ik nog niet uit (heb nog geen fiets hier). Maar zoek een goedkope manier om rond te trekken, dus georganiseerde reizen vallen af. Zelf heb ik al een aantal jaartjes training op de wielrenfiets achter de rug, atb'en is daarentegen wel nieuw voor mij.

Zou graag wat horen over jou plannen en tips zijn natuurlijk altijd welkom (zoals welke routekaarten, reizen van hostel naar hostel of bagage meeslepen etc.)

Groeten Maarten

Hoi Maarten,

Wat gaaf dat je nu al een jaar in Australie zit! Ik ben ook van plan vanaf eind februari (in ieder geval na 21 februari) om vier weken te gaan fietsen. Ik ben nu bezig om het ticket aan te vragen. Vrijwel vast staat dat ik op Christchurch ga aanvliegen. Ik zal daarbij een rondje maken, eerst naar de westkust en vervolgens richting Abel Tasman Nationaal Park waar ik mogelijk drie dagen wil gaan lopen en dan naar de Marlborough Sounds waar ik misschien nog ga kanoen. Het hoofdvervoermiddel blijft echter de fiets. Ik neem een complete kampeeruitrusting mee. Normaal sta ik op campings, maar heb ook veel ervaring met wild kamperen. Ik hou niet zo van hostels. 's Avonds kook ik meestal mijn eigen potje. Als je de bagage beperkt houdt, kom je op zo'n 15 kilogram uit. Ik neem overigens mijn eigen fiets mee, een mountainbike waar ik overigens een racestuur op heb laten zetten. Wat de aanschaf van een fiets betreft ... dit jaar heb ik in Ierland nog een dag met een Australier gefietst die had in Ierland een goedkope mountainbike met achterdrager gekocht. Ik geloof dat hij er Euro 250 voor betaald had. Aan het einde van de rit zou hij hem weer verkopen. Misschien is de opzet van zo'n tweede hands fietsen markt (zoals de Australische markten) wel iets. :?

Kaarten heb ik toen ik daar in 1995 was bij de AA opgehaald. Ze zijn erg goed en voor ANWB-leden gratis.

Groeten,

Rutger
Hi Rutger,

Klinkt als een super-plan! Hoofdmoot fietsen en daarnaast een aantal wandelingen maken of andere sporten beoefenen. Ben trouwens nog niet een jaar weg, heb er nu bijna 3 maanden opzitten. NZ is een tussendoortje om daarna een paar maanden in Australie rondt te gaan touren. Ben trouwens niet geheel onbekend met touren op de fiets. Heb in de zomer van 2004 een tocht per fiets gemaakt van Nederland naar de spaanse grens (in de buurt van Barcelona). En ben ook totaal voor kamperen, ten eerste is gewoon veel mooier (en ook soms praktischer aangezien er vaak meer campingspots zijn dan hostels) en daarbij ook veel goedkoper.

Ben momenteel al aan het kijken om hier in Sydney (2e hands) een fiets aan te schaffen, om in ieder geval conditie een beetje op peil te houden. Mocht je nog een fietsmaatje zoeken, ik ben er in ieder geval een voorstander voor!

Laat me maar horen of het je wat lijkt en evt. over het hoe en wat verder.
Mijn mail-adres is trouwens: fmoverman@zonnet.nl

groetjes Maarten