Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Komende winter: fietsen in nieuw-zeeland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Komende winter: fietsen in nieuw-zeeland

Hoi,

1 oktober kan ik absoluut niet, want dan vieren mijn ouders hun 40-jarig huwelijk. Ik zal zsm laten weten wanneer ik wel kan.

Rutger

hello,

zo te horen valt 1 oktober af. Ik ben op zich vrij flexibel in de tijden dat ik kan. Soms moet ik wel 's avonds door de weeks werken, maar als we het vroeg genoeg afspreken dan kan ik die avond blocken.
Is zaterdag 8 oktober een mogelijkheid?

groet Ruben

8 oktober kan wat mij betreft wel. Wat voor een tijd hebben jullie in gedachten?
Moet namelijk elke zaterdag tot +/- 14.00 uur werken.
Als dat problemen geeft, dan regel ik wel wat.
Doordeweekse avonden zijn voor mij trouwens ook geen probleem.

Ik zal even een overzicht geven wanneer ik niet kan:

zaterdag 1 oktober
donderdag 6 tot en met 9 oktober (onder voorbehoud)
maandag 10 oktober
donderdag 20 en vrijdag 21 oktober
zaterdag 22 oktober (onder voorbehoud).

Doordeweeks afspreken kan bij mij altijd. Ik zit niet aan een werkgever gebonden, maar ben freelancer.

Ik weet waarschijnlijk deze week of ik zaterdag 8 oktober kan.

Groet,

Rutger

Hoi,

Ik weet nu dat ik acht oktober thuis ben. Jullie zijn dan van harte welkom om langs te komen. Graag vanaf 14.30 uur. (adres Prinses Irenelaan 78, Zeist, bel met 030-6916440)

Nog een opmerking. Ik wil na 20 februari vertrekken. Dit omdat ik de fiets- en wandelmarkt wil meemaken en dat het in maart en april een stuk rustiger is dan in januari, begin februari. In 1995 vertrok ik 5 februari en eindigde op 15 april op het Noordereiland (waar het toen nog zo'n 20 graden was). Ik hoop dat we er samen uit komen.

Rutger

OK,

ik zal er zijn op 8 oktober, mits de anderen ook komen natuurlijk, maar dat verwacht ik wel. Kunnen we even de plannen gaan samenvoegen.

tot dan,

gegroet

Hoi allemaal,

Wat voor mij nu wel handig is te weten aan welke periode jullie denken als vertrekdatum, dan heb ik vast wat meer overzicht.

Groet,

Rutger

Mijn plannen op dit moment zijn om op 29 januari (inderdaad dat komt niet overeen met jou, Rutger) te vertrekken, en of 60 dagen later terug te keren (zodat ik gewoon op mijn doorlopende reisverzekering kan gaan). Of er een echte coole vakantie van te maken en nog 1 of liever 2 maanden extra te blijven. En ook nog een groot gedeelte van australie te aanschouwen.

Ik heb trouwens een mooie aanbieding gevonden op de site van qantas voor een vlucht naar nieuw-zeeland (incl. retourtje australie voor 2 x 100 euro).

http://www.qantas.com.au/regions/dyn/nl ... ionFaresNZ

Ik zit alleen nog erg in mijn maag met het probleem van fietsen meenemen in het vliegtuig. Dan kom je gegarandeerd boven de regel van 20kg uit. en daarna moet je voor elke kg extra even zo'n 50 euro gaan dokken, dat wordt wel erg veel. Heb jij daar toevallig ervaring mee Rutger???
Heb hier wel verhalen gelezen op het forum dat ze het soms wel door vingers zien, maar ja, dan zal je net zien dat ik het volle pond moet gaan betalen...

Ahoy,

Gisteren met de MTB de mergelheuvelland 2 daagse gereden, kon maar 1 dag helaas.
Is toch ook erg mooi fietsen in ons Limburg, voor herhaling vatbaar dusz, maar dat tz.

Ik zal er 8 oktober ook zijn, heb het in de agenda gezet. Moet wel eerst werken, maar dat levert denk ik geen problemen op. 14.30/15.00 moet wel haalbaar zijn.

Heb niet echt een streefdatum wanneer ik perse weg wil. Wel is het zo dat ik zit te denken om op z'n laatst rond januari weg te gaan, maar het kan ook best eerder worden, kan dus alle kanten op. Dat ligt allemaal aan de invulling v/d reis, wil er namelijk graag voor een wat langere tijd tussenuit, toch wel zo'n 3-4mnd. Twijfel op het moment tussen een pure fietsvakantie, minstens voor 3-4mnd, of het voor een langere tijd weggaan, en dan naast een fietsvakantie, tijd in te ruimen om andere dingen te gaan ondernemen, maar neig toch erg naar de eerste optie. Ben daarom ook erg benieuwd naar jullie plannen, om te kijken of we wellicht een en ander op elkaar kunnen afstemmen.

Groeten,

Gerton.

Hoi

8 oktober kan ik. Het liefst wat later in de middag (+/- 16.30), zodat ik de dag makkelijk kan combineren met familiebezoek en eventueel een fietstochtje op de Veluwe. Kan dat?

Mijn plannen krijgen al meer vorm. Ik heb ook niet echt een streefdatum om te vertrekken. Ik wil net ook voor langere tijd (4-5 maanden) naar Nieuw-Zeeland om te fietsen. Ik wil daar niet in de winter fietsen, dus dan heb je het al snel over een vertrek begin januari. Op dit moment wil ik me, na verhalen van vrienden en kennissen, richten op Nieuw-Zeeland. Aangezien het op het Zuidereiland 'minder' mooi weer is in vergelijking met het Noorder neig ik er nu naar om eerst het Zuidereiland te bezoeken (aankomst Christchurch) en daarna het Noorder (terugvliegen vanuit Auckland). Dat zou wellicht te combineren zijn met het latere vertrek van jou, Rutger. Maar ik heb nog niks vast staan, dus kan ook nog alle kanten op.

groet Ruben

16.30 uur is voor mij ook geen probleem.

Dat lijkt me ook een goed idee. Om eerst naar christchurch te gaan. En dan eerst het zuidereiland te verkennen. Ik ben inmiddels afgestapt van het idee om ook nog naar australie te gaan. Ik wil het liefst 3 maanden in nieuw-zeeland fietsen (mooi doel om dan 7000 km te volbrengen). En dan de voorlaatste week te gaan duiken bij de poor knights islands (Behoort volgens kenners tot 1 van 10 mooiste duikplekken op deze wereld), ik doe een weekcursus dus iedereen kan meedoen met het duiken.

dan zal het uitkomen op 28 januari vertrekken, en rond 28 april terugkomen.

voor het duiken zie:

http://www.diving.co.nz/course_openwater.htm

en

op fietsvakantiewinkel.nl heb ik nog een aanbod gezien voor een retourtje nieuw-zeeland voor 1285 euro, waarbij je 35 kg bagage mag meenemen, waaronder een fiets. Dat lijkt me wel wat...

gegroet,

Beste Nieuw-Zeelandfietsers,

Even een idee: jullie vertrekken op zondag 19 februari vanaf de Fiets en Wandelbeurs in de Amsterdam RAI. De organisatie zorgt voor een passend afscheid en massa's mensen die jullie uitzwaaien.
Een schitterend vertrek van jullie expeditie. Hopelijk werkt dat aanstekelijk op de bezoekers van de beurs.
Zo half februari is een prima tijd om jullie tocht in Nieuw-Zeeland te beginnen.

Kan iedereen op 8 oktober rond 16.30 uur op de Prinses Irenelaan 78 te Zeist?

16.30 uur is voor mij prima! Ik (of mijn vriendin) zal 's avonds zorgen voor een maaltijd. Dus welkom om mee te eten.

Overigens weet ik nog niet zeker of ik na half februari vertrek of eerder. Ik heb in 1995 toen ik op 5 februari tot ver in maart mooi weer gehad (bijna elke dag 25 graden) op het Zuidereiland. Toen ik in april op het Noordereiland terugkeerde was het daar ook prima weer, boven de 20 graden.

Groet,

Rutger

Hoi allemaal,

Zaterdag de 8e, 16.30 is voor mij ook geen probleem hoor.

Klinkt goed Rutger, als ik nog ergens mee moet helpen, roept u maar. Zal ik anders iets voor bij de koffie meenemen of zo?

Ga binnenkort trouwens ook met skip, v/h andere topic, kijken wat de mogelijkheden voor een meer off-road fietsvakantie zijn, daar dit me ook erg aanspreekt, maar dat wisten jullie al. Hou voorlopig dus nog even alle opties open.

Ruben, las dat je de 8e ging fietsen op de veluwe. Mocht je dan om een lift naar Zeist verlegen zitten, heb ook altijd plek voor een fiets, dusz als..

Groeten en nog een goed weekend,

Gerton.

Nou Lookie iets mee voor bij de koffie, thee of bij wat anders is altijd welkom.

Jullie hoeven niet per se op de Veluwe te gaan fietsen. In mijn 'achtertuin' liggen prachtige paadjes met veel hoogteverschil op de Utrechtse Heuvelrug. (ik woon zo'n beetje aan de voet van de rug). Graag trap ik ook een stukje mee (en laat je waat paadjes zien). Ik zal ook eens kijken of er niet toevallig ook een toertocht is. De Driebergse Tourclub is heel actief! en zet mooie tochten uit.

Ik lees het wel.

Rutger

Komende zaterdag ben ik 's ochtends eerst in Deventer, maar sta wel positief tegenover een stukje fietsen. Hoe laat ik in Zeist kan zijn weet ik nog niet. Ik moet me trouwens eerst wat minder ziek (griep) voelen. Zijn er meer liefhebbers voor een rondje Heuvelrug? Is dit voornamelijk off-road Rutger?

Gerton, bedankt voor het aanbod, maar heb een eigen auto. Fietsen van Voorburg naar Deventer en dan naar Zeist is een beetje teveel van het goede, ha ha. Zou jij je mountainbike bijbel mee kunnen nemen? Ben erg nieuwsgierig! Neemt iedereen zijn N-Z boeken mee?

groet Ruben

Ahoy,

Da's wel een beetje gortig ja Ruben, ik neem zaterdag alles mee wat ik heb over Nieuw-Zeeland,
en zal zorgen voor een veluwsche lekkernij bij de koffie, thee, whatever.

Sta ook positief tegenover 't spontane idee van Rutger voor een rondje Heuvelrug, maar ik zit nog wel met m'n werk.
Maar als het uitkomt ga ik ook graag mee, wat was je idee Rutger off- of on the road?
Heb vandaag nemelijk net m'n mountainbike weggebracht, om de voorvork te laten reviseren,
maar ook dat hoeft geen probleem te zijn, heb m'n oudje ook nog.

Tot horens,

Gerton

Hoi allen,

Ik heb nog even op de website van de Driebergse Toerclub gekeken. A.s. zaterdag is er niks. De meeste tochten worden op zondag georganiseerd. Het ATB seizoen begint weer. Zelf heb ik niet zo heel veel ervaring om hier in de buurt te fietsen op een mountainbike, rijd meestal op mijn trekkingfiets.

Ik denk er aan om maar van het plan om te gaan fietsen af te zien. Mijn energie is ook niet al te best en als ik dan met anderen ga fietsen, rijd ik me misschien wel over de kop. Een andere keer samen met een uitgepijlde ATB-toertocht mee vanuit Driebergen lijkt me wel leuk.

Zaterdagmiddag heb ik dan wel tijd om een selectie te maken van mijn Nieuwzeelandse dia's, mijn gedetailleerde kaarten op te zoeken en ook niet belangrijk het huis op te ruimen.

Groet,

Rutger

hey,


hoe staat het met jullie plannen? Ik vertrek 18 februari voor 3 maanden richting NZ. Totaal geen uitgestippeld plan, da zie ik ginder wel. Doel: mountainbiken, trekken en vooral escape from reality