Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie wil er mee fietsen in Zuid Turkije tijdens kerstperiode? - Forum Wereldfietser

Wie wil er mee fietsen in Zuid Turkije tijdens kerstperiode?

Een bevriende reisorganisatie in Turkije wil op mijn verzoek in de kerst-/nieuwjaar periode (24.12 tot 02.01) een fietsreis organiseren in de buurt van Fethiye.

In die periode is het daar nog prima fietsweer, ca. 15-20 graden meestal.
Omgeving: kust, bergen, historische plaatsen en leuke dorpjes.

Wie heeft er zin mee te gaan? Nog 1 aanmelding, dan zou de reis definitief door kunnen gaan!
Hoi,
Leuk idee, een fietsreis in de kerstvakantie.
Om wat voor soort reis gaat het: Overnachting in hotels? Hoe groot is de groep? Kun je er fietsen huren? Is de reis incl. vlucht? Is er een website met meer informatie?
Groet, Petra.
Hallo Petra,
Overnachtingen inderdaad in hotels em 1 nacht in een berghut. Groep is minimaal 5 en max. ca. 15 personen. Fietsen kun je huren (zowel mountainbikes als Trek E-Bike) en ze zijn zeer goed onderhouden. Eigenaar is echte liefhebber en zorgzaam, niet alleen voor zijn gasten maar ook voor het materiaal.
Alle overnachtingen en maaltijden zijn inbegrepen. Voor lunch onderweg wordt gezorgd.
Kosten reis ca. € 600,00. De vlucht afhankelijk van moment van boeking vanaf ca.
€ 350,00 p.p.
Ze hebben een website www.eye4cycling.nl. Alleen staat deze reis er nog niet op. Wel wat info op hun facebook-pagina.
Anja
Goed nieuws!
De reis gaat definitief door! En voor liefhebbers is nog plaats.
Lijkt me heel leuk. Ik kan jammer genoeg niet.
Ik wilde voor een evenwichtige voorstelling toch iets klimatologisch aanvullen. Niet uit zurigheid, maar als evenwicht:
De zee is ook in december relatief nog heel warm. Dit zorgt met name aan de kust voor hoge temperaturen, maar ook voor een hoge verdamping en met name in december en januari voor gemiddeld grote hoeveelheden regen (gemiddeld zo'n 200 mm en in de bergen nog meer). In de bergen kan het daarbij ook knap koud zijn (warmend effect van de zee minder).
Met wat geluk heb je heerlijk fietsweer van 15-20 graden en ook wat zon. Ik zou echter ook op heel ander weer voorbereid vertrekken!

Wordt vast fantastisch. Ik zou ondanks bovenstaande graag meegegaan zijn!

Met hartelijke groet,

Marc
Ga eens naar de website van buitenlandse zaken en kijk bij het reisadvies.

Turkije is een land waar je op dit moment niet moet zijn! Dagelijks zijn er door het hele land kleine en grote aanslagen! Complete steden worden belegerd door het leger enz.

Recentelijk nog een grote aanslag met rond de 130 doden in Ankara.

Met vriendelijke groet
Molem schreef:Ga eens naar de website van buitenlandse zaken en kijk bij het reisadvies.

Turkije is een land waar je op dit moment niet moet zijn! Dagelijks zijn er door het hele land kleine en grote aanslagen! Complete steden worden belegerd door het leger enz.

Recentelijk nog een grote aanslag met rond de 130 doden in Ankara.
Op het moment dat je gaat denken dat wat je op het journaal ziet, representatief is voor de situatie in een heel land. Dan is het duidelijk tijd om er wat vaker op uit te trekken...
Berger schreef:
Molem schreef:Ga eens naar de website van buitenlandse zaken en kijk bij het reisadvies.

Turkije is een land waar je op dit moment niet moet zijn! Dagelijks zijn er door het hele land kleine en grote aanslagen! Complete steden worden belegerd door het leger enz.

Recentelijk nog een grote aanslag met rond de 130 doden in Ankara.
Op het moment dat je gaat denken dat wat je op het journaal ziet, representatief is voor de situatie in een heel land. Dan is het duidelijk tijd om er wat vaker op uit te trekken...
Dat laat ik liever over aan de oorlogsjournalisten ;)

En je goed informeren is niet naar het journaal kijken, maar je informeren wat er echt in het land gebeurt.
Molem schreef:En je goed informeren is niet naar het journaal kijken, maar je informeren wat er echt in het land gebeurt.
Ik heb je advies opgevolgd en de site van BUZA bekeken. Ik zie dat de waarschuwing voor Turkije gaat over de gebieden in het Zuid-oosten van het land (PKK-gebieden en de grens met Syrië). De reis gaat naar een gebied dat zeker 500 km. van de genoemde provincies verwijderd is. Verder wordt geadviseerd om demonstraties te ontwijken. Dat lijkt me geen probleem (als ze er in het betreffende gebied al zijn). Voor mij zou er dus weinig reden zijn om deze vakantie niet te doen wegens het vermeende gevaar in Turkije.
Turkije is natuurlijk een land waar je niet heen gaat...ieder land dat een totalitair regime heeft dien je te vermijden. ..vraag aan de eerste de beste koerd wat hij van erdogan vindt.....als die koerd nog leeft tenminste, en niet is geeindigd aan de trekhaak van een auto.
nobbiomatic schreef:Turkije is natuurlijk een land waar je niet heen gaat...ieder land dat een totalitair regime heeft dien je te vermijden. ..vraag aan de eerste de beste koerd wat hij van erdogan vindt.....als die koerd nog leeft tenminste, en niet is geeindigd aan de trekhaak van een auto.
Daar spreek je een waarheid maar het is wel erg idealistisch. En dan moet je vele landen ontwijken......
Als bezoeker kan je de locale bevolking zo wel ondersteunen in hun levensonderhoud zonder je met de politiek te bemoeien.
Maar we dwalen af van de vraag.
Ik ben wel benieuwd of je hier tijdens de vakantie wat van merkt.
Anja
of je er iets van merkt is denk ik afhankelijk of je je er voor openstelt.

was trouwens niet mijn bedoeling het onderwerp te kapen. maar moest dit wel even kwijt.
Jeempie wat een consternatie zo.
De mensen die deze reis organiseren wonen zelf in Fethiye en omgeving. En weten goed of het verantwoord is om er eind jaar te gaan fietsen.
Eerst wat regen betreft: dit is inderdaad niet uitgesloten. Ik schrok een beetje van de 200mm (Marc), maar dit valt niet in een dag, misschien over een hele maand. Dus ja, regenjack mee. En hier in Nederland zijn we wel wat gewend. We verwachten in december geen zon-/strandvakantie. Hun ervaring is dat het weer over het algemeen nog prima fietsweer is.
Verder wat de veiligheid, de mensen, de regering en weet ik wat betreft. Zo er al risico's zouden zijn in dit gebied, zouden we dit ook zeker uit eerste hand al gehoord hebben.
Mijn eigen ervaringen met (fiets)reizen in Turkije (ook ongeorganiseerd, op eigen gelegenheid) zijn alleen maar positief geweest, met name door de vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen.
AnjaZ schreef:Een bevriende reisorganisatie in Turkije wil op mijn verzoek in de kerst-/nieuwjaar periode (24.12 tot 02.01) een fietsreis organiseren in de buurt van Fethiye.

In die periode is het daar nog prima fietsweer, ca. 15-20 graden meestal.
Omgeving: kust, bergen, historische plaatsen en leuke dorpjes.

Wie heeft er zin mee te gaan? Nog 1 aanmelding, dan zou de reis definitief door kunnen gaan!

Hallo,is er nog een plaatsje vrij? En kan je mij info toezenden?
ann.berthier@skynet.be
Hallo An,
Ik heb zojuist informatie aan je e-mailadres gestuurd!
Anja