Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bierbrouwerijen en trappistenkloosters langs fietsen Belgie. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bierbrouwerijen en trappistenkloosters langs fietsen Belgie.

Hermannetje schreef:Ik houd iedereen op de hoogte. Wel zou ik vrouwen willen enthousiasmeren om ook mee te gaan, bier is erg lekker, en dat zeggen vrouwen in mijn omgeving ook, sterker nog: een vriendin is bijna om en een andere vriendin zei me dat de hoofdpijn zoveel minder is als je bier in plaats van wijn drinkt. Het hoeft heus niet perse een mannenuitje te worden Ook de liefhebbers van rust vinden zeker iets van hun gading in deze mooie kloosters.
Belgie heeft een bierambassadrice: Sofie Vanrafelghem. In Vlaanderen is zij een autoriteit op biergebied.
Sofie brouwt zelf ook bier en ze heeft een organisatie van vrouwen die bier brouwen.
http://www.sofiesworld.be/nl/
Ik denk dat Eva Jinek, met haar onafscheidelijke glas pils in haar talkshow, heel veel voor vrouwen heeft gedaan die wel behoefte hebben om bier te drinken, maar dat misschien niet durfden. Eva is wel veel harder dan ik, ik wil bier proeven, zij zegt ronduit "bier moet je zuipen", wat me ook wel doet denken dat mooie vrouwen overal mee wegkomen.
In 2005 publiceerde ik bij uitgeverij Elmar / Van Halewijck het boek "Fietsen langs brouwerijen". De fietsroute is 700 km lang en start in Eindhoven. Onderweg worden 35 brouwerijen aangedaan of beschreven zoals Rochefort, Chimay, Achouffe, Jenlain, Val Dieu, Jupiler, Super des Fagnes. De tocht eindigt uiteindelijk in Pipaix. Het boek kan inspirerend voor je zijn. Het is alleen nog bij mij te bestellen, want gelukkig in de winkel uit verkocht. Uiteindelijk bijna 3000 verkocht dus dit is een groot succes geweest. Zie ook www.rutgersreizen.nl of google eens op fietsen langs brouwerijen en je komt mijn naam tegen. Groeten, Rutger
Zeg Rutger, natuurlijk heb ik jouw boek! Met de natte washandjes methode om je bier koel te krijgen.
Hermannetje schreef:Ik houd iedereen op de hoogte. Wel zou ik vrouwen willen enthousiasmeren om ook mee te gaan, bier is erg lekker, en dat zeggen vrouwen in mijn omgeving ook, sterker nog: een vriendin is bijna om en een andere vriendin zei me dat de hoofdpijn zoveel minder is als je bier in plaats van wijn drinkt. Het hoeft heus niet perse een mannenuitje te worden Ook de liefhebbers van rust vinden zeker iets van hun gading in deze mooie kloosters.

Haha dus hoofdpijn is gegarandeerd! :lol:
Hermannetje schreef:Zeg Rutger, natuurlijk heb ik jouw boek! Met de natte washandjes methode om je bier koel te krijgen.
Kom je in een winkel voor boodschappen en je hebt nog geen bier gekocht.... Ga dan eerst naar het bier en leg ze in het vriesvak. Doe dan de rest van de boodschappen en vergeet niet ze op te halen na een minuut of tien.
Die fietstocht is niet toevallig een rondje? Ik hou altijd wel van fietsrondjes :oops: .
Hi Bier en Fietsliefhebbers,

Ik herinner mij Hommel bier uit Poperingen en ook een fijne tijd op de fiets aldaar.

Maar zo uitgebreidt als jullie hierboven hebben beschreven,dat zou ik ook graag een keer willen beleven.
Daarom zou ik willen vragen indien jullie een groepje willen vormen,dan zou ik mij graag aansluiten.
Ik woon vlakbij Brouwerij het IJ in A'dam en kan een introductierondje geven ter
kennismaking,tzt.

Verneem graag verdere initiatieven,

Proost Roald.
Hermannetje schreef:welk bier is lekker, welke brouwerij is leuk om te bezoeken. Dat is wel het zout in de pap. Zou je alsnog kunnen vertellen wat je is bijgebleven?
Welk bier lekker is blijft een riskante opgave.
Ik zal kijken of ik de komende weken de poi op de site kan voorzien van een oordeel mbt de locatie en smaken.

De meeste waren eigenlijk erg lekker. Alleen Vapeur en Folie zag er erg knus uit.
Je kon mee eten van de kaasplank of ham snijden van het varken.

Helaas was het bier erg muf. We hebben de fles niet opgedronken.
Bij de andere brouwerijen hebben we ons goed vermaakt.

We hadden van te voren een lijst/ boekje gemaakt met de bieren die ze overal verkochten. Met ons gebrekkige frans konden we dan wel duidelijk maken welke bieren we wilde bestellen.