Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsers (v) leeftijd 39 jaar (met een marge) ? - Forum Wereldfietser

Wereldfietsers (v) leeftijd 39 jaar (met een marge) ?

Merk dat er bij groepsreizen vooral oudere fietsers zijn - waar zijn de stoere meiden van mijn leeftijd? Wat zijn jullie ervaringen? Ben zelf net terug uit Tajikistan.
Kom eens naar een weekendje en je zult ze vinden!
Zie de knop activiteiten bovenaan.
Marco Meijerink schreef:Ik ken er wel een :lol:
Ik ook! :wink:

Maarten

Afbeelding
Ja he he ik ook - het Pamir zand, de Mongoolse grassprieten, de Omaanse kameelharen en het Himalaya grit zit nog op mijn fiets ... echter geen ervaring met groepsreizen. Ik organiseer graag alles zelf :wink:
Ik ken er ook wel een paar 8)

Deze (in Vietnam):
Afbeelding


En deze (in Marokko):

Afbeelding
En hier is mijn heldin in Yunnan China :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Hoi L,

Mijn brein en ziel zijn zo avontuurlijk als wat :D , mijn lijf alleen iets minder. Routes zoals de Pamir, de Great Divide, de friendship highway spreken mij enorm aan. De combinatie van hoogtemeters en dagafstanden schrikken mij alleen af :| ... Stiekem dus een beetje jaloers op de dames op al die machtig mooie foto's. Mijn eeuwige innerlijke strijd :D !
En een (ervaren) maatje om deze reizen op 'mijn' maat te maken ontbreekt nog :) .

Groetjes,
Zonne
Op mijn 39e fietste ik in Oeganda :D

Afbeelding

Ben nu 3 jaar ouder en net terug uit Kirgizië - met rugzak, niet met fiets.

Ben je op zoek naar reisgenoten - of naar herkenning 8) ? Dat wordt mij uit je bericht niet helemaal duidelijk.

Groet, Sandra
Genoeg stoere meiden (of vrouwen van middelbare leeftijd :lol) maar geen die groepsreizen maakt..
Nee, ik niet ben zo'n laat-bloeier met jonge kinderen. Dus geen Pamir maar de IJsseldijk.
Mijn moeder fietste overigens op haar 39de (in de jaren 80) met een vriendin door Maleisië. Via vlieg-en-fiets, individueel geen groepsreis. Wel stoer. Dus die waren er toen al..
Hoera! Allemaal positieve antwoorden! En ik ga zeker een keer naar zo'n (activiteiten)weekend toe!

De reden dat ik het bericht heb geplaatst is dat ik nu alweer 2x met een groepsreis ben meegegaan. Is me uitstekend bevallen overigens. Maar moest even een drempel over. Daarvoor fietste ik met mijn ex en konden we samen alles regelen, en fietste ik ook met bepakking. De groepsreizen hebben allemaal bagagevervoer voor zover ik weet (wat voor mijn gekozen reizen ((op dat moment)) geen slecht idee was).

Maar de aangeboden reizen zijn relatief beperkt, zou graag een lange reis willen maken zoals bv The Great Divide, en dan wordt het toch lastig. Dus vandaar dat ik graag ervaringen van anderen (in soortgelijke positie) zou willen horen, en daar wellicht een nieuw fietsmaatje (misschien ook op de race of MTB) aan over kunnen houden?

Woon in Rotterdam overigens.
Kom je volgende week zaterdag naar de Harskamperdennen - meer stoere fietsvrouwen kan je niet vinden tijdens een WF weekend. Dit is echt het drukste weekend bij de WF. En persoonlijke ontmoeten levert toch meer contacten - en dus potentiële reispartners op dan online.
@Blanche,

Komende zaterdag hebben we een teamdag (ik speel competitie) dus zaterdag gaat me zeker niet lukken! Misschien de zondag, maar kan het programma niet vinden op deze site??
lvdeursen schreef:@Blanche,

Komende zaterdag hebben we een teamdag (ik speel competitie) dus zaterdag gaat me zeker niet lukken! Misschien de zondag, maar kan het programma niet vinden op deze site??
Juist de Zaterdagavond is uitstekend voor het leren kennen van mensen - samen eten (er wordt gekookt en kampvuur) Het programma is kennelijk nog niet bekend. Jammer want het is wel een speciaal weekend - de vereniging bestaat 20 jaar.
o ik heb het hier gisteravond gelezen hoor
Ik word helemaal enthousiast van al deze voorbeelden van girlpower! Ik fiets ook graag avontuurlijk (dus niet georganiseerd), maar vind het best lastig om vrouwen te vinden die op dezelfde wijze willen reizen als ik. Eind dit jaar ga ik naar Cuba, volgend jaar staat Kirgizië op mijn verlanglijst. Goede tip van komend weekend; ik kan jammer genoeg niet, anders was ik beslist gegaan!
Ik fiets ook graag avontuurlijk (dus niet georganiseerd), maar vind het best lastig om vrouwen te vinden die op dezelfde wijze willen reizen als ik.
Je kunt natuurlijk ook 'gewoon' een leuke stoere vent zoeken om dit soort avonturen mee te beleven :D
En misschien komen er wel leuke kindertjes; dan krijgen je reizen weer een heel nieuwe dimensie :wink:
Misschien zoekt Francesca wel een stoere vrouw om al dan niet kindertjes mee te krijgen :P. Hierbij niets insinuerende, alleen even het eenrichtings denken aan stippende :D ...

Ps. Kirgizië staat ook nog hoog op mijn lijstje!
Yep Zonne, daar zat ik ook aan te denken: het hoeft niet altijd met een kerel, en geen kinderen lijkt me ook een prima zaak ;-)
Een kleine duit in dit zakje van een beginnende fietser van 50. Stoer?? niet echt, ik begin maar in het klein, in mijn eentje naar SdC volgend jaar. Vinden familie en vrienden al heel stoer, stiekem zijn er een aantal jaloers denk ik.... In het voorjaar op de beurs van de WF geweest en daar echte stoere dames gezien. Prachtige verhalen en foto's gezien..... "dat wil ik ook"... maar eerst maar eens eenvoudig starten. Fiets aangeschaft en nu op zoek naar alle spullen voor de bikepacking (mooie naam van Yopie). Ben ik in staat om mezelf te redden als het eens tegen zit? Kan ik weken alleen zijn, op af en toe vluchtige contacten na? Kan ik vertrouwen op mijn eigen kracht? Ga ik mijn (grote) kinderen erg missen? Kan ik ze loslaten? Allemaal vragen die deze reis beantwoord zullen worden. En naar SdC moet goed te doen zijn in mijn eentje, toch?? Misschien zoek ik voor een volgende echt stoere tocht wel een fiets maatje, of meerdere maatjes... dat Kirgizië.... dat zag er zo prachtig uit. Mocht er een stoere vrouwenclub komen dan meld ik me graag aan als mijn eerste trip goed bevallen is.
groetjes Anja